Specjalistyczne pomieszczenia w Oxygen Not Included

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
Prysznic/toaleta + oczyszczacz wody (zamknięty obieg) - Specjalistyczne pomieszczenia w Oxygen Not Included - Oxygen Not Included - poradnik do gry

Prysznic/toaleta + oczyszczacz wody (zamknięty obieg). Te dwa pierwsze obiekty potrzebują czystej wody do czynnej pracy. Po skorzystaniu z nich, wytwarzają taką samą ilość skażonej wody. Jednak zamiast dostarczać ciągle czystą wodę i składować gdzieś w bazie jej brudną wersję, możesz stworzyć samowystarczalny obieg. Nad/obok/pod pomieszczeniem z prysznicem i/lub toaletą wybuduj pomieszczanie z jednym oczyszczaczem wody (plus magazynek tylko z piaskiem), który od razu wyłącz. Połącz wszystko rurami o długości minimum kilku pól i doprowadź czystą wodę. Po kilku użyciach, rurami zacznie iść brudna woda. Kiedy zacznie się zbierać w ilości większej niż kilka pól, zdemontuj rury doprowadzające czystą wodę z poza układu i włącz oczyszczacz. Od teraz duplikanci będą korzystać z tej samej wody do załatwiania swoich potrzeb. System będzie się sprawdzał, dopóki masz piasek w magazynach.

Grodzie zaawansowane (Airlock) - Specjalistyczne pomieszczenia w Oxygen Not Included - Oxygen Not Included - poradnik do gry

Grodzie zaawansowane (Airlock). Samo zbudowanie tych drzwi nie jest tak efektowne, jak wybudowanie grodzi z prawdziwego zdarzenia. Możesz uzyskać ten efekt na kilka sposobów. Pierwszy to zbudowanie przedsionka o podwójnych drzwiach. Dzięki temu, tylko część gazu ucieknie do tego pomieszczenia, a jeszcze mniej wyjdzie poza bazę. Najefektywniej jest jednak zbudować system pomp z dwoma wylotami (Vent) oraz filtrem. Pompę stawiasz w przedsionku, czyli pomieszczenie pomiędzy bazą a światem zewnętrznym (lub pokojem w bazie z niebezpiecznym gazem). Obok stawiasz filtr, który będzie odprowadzał selektywnie jedną rurą tlen z powrotem do twojej bazy. Reszta gazów idzie drugą rurą do wylotu na zewnątrz. W ten sposób tlen, który będzie chciał uciec wróci z powrotem do bazy. Przed tym systemem, możesz zbudować włącznik, którym będziesz mógł kontrolować sytuację. Nie tylko się sprawdza, ale i wygląda estetycznie.

Na dzień obecny istnieje też tzw - Specjalistyczne pomieszczenia w Oxygen Not Included - Oxygen Not Included - poradnik do gry

Na dzień obecny istnieje też tzw. "wodna śluza" (water airlock). Jako, że żadna ciecz nie przepuszcza gazów od góry, możesz zbudować mały zbiornik np. 3 pola szerokości i 2 wysokości. Napełnij go wodą, zbuduj drabiny i ciesz się z ultra szczelnych grodzi! Wadą... jest właśnie szczelność, ponieważ nigdy nie przepuści potrzebnego po drugiej stronie powietrza. Również wymaga ostrożnego zalania i doprowadzenia rur w to miejsce. Chyba, że uda ci się trafić na naturalny zbiornik i dostosujesz go do swoich potrzeb.

Przykład produkcji tlenu i wodoru oraz rozprowadzenie go dalej za pomocą systemu wentylacji. - Specjalistyczne pomieszczenia w Oxygen Not Included - Oxygen Not Included - poradnik do gry
Przykład produkcji tlenu i wodoru oraz rozprowadzenie go dalej za pomocą systemu wentylacji.

System wentylacji powietrza vs. stacjonarna produkcja. Produkcja tlenu z odtleniaczy glonów w jednym miejscu bazy, albo nawet rozrzuconych po różnych pomieszczeniach jest niezbyt efektowna. Nie tylko duplikanci musza biegać z surowcami, ale i te szybko się kończą. Z kolei elektrolizer jest bardzo dobry, ale produkuje też toksyczny tlen. Jednak, wykorzystując właśnie elektrolizer, możesz budować skuteczny system wentylacji.

Wybuduj spore pomieszczenie, kilka elektrolizerów z podłączoną wodą (zależnie od ilości kolonistów), dwie pompy (jedna przy podłodze; druga przy suficie) do każdej filtr, rury poza pomieszczenie i dwa wyloty wewnątrz pomieszczenia obok każdej z tych pomp. Całość zabuduj albo postaw grodzie i ustaw status na zamknięte. Teraz ustaw dolny filtr aby wybierał tylko tlen i transportował go poza pomieszczenie, a główna rura niech transportuje gazy go wylotu powyżej. Filtr od pompy przy suficie, ma wybierać tylko wodór i pompować go poza pomieszczanie (najlepiej do generatora). Reszta gazów idzie od filtra do wylotu u dołu pokoju. W ten sposób gazy będą krążyć. Rury z tlenem, które wychodzą z tego pomieszczenia rozprowadź po bazie w różne miejsca bazy, a nie tylko jedno (tworzysz system wentylacji, prawda?). Mając kilka wylotów, unikniesz problemu z za wysokim poziomem gazów. Gra rozprowadzi równą ilość gazów do każdego wylotu. Do elektrolizerów nie jest potrzebna ludzka dłoń, więc raz rozstawiony i działający mechanizm nie będzie potrzebował przeglądów ani wizyt duplikantów. W ten sposób, zaopatrzysz całą bazę w tlen.

Martwy duplikant o wylęgarnia Morbów. - Specjalistyczne pomieszczenia w Oxygen Not Included - Oxygen Not Included - poradnik do gry
Martwy duplikant o wylęgarnia Morb'ów.

"Farma" Morb'ów. Zwierzaki możesz wykorzystać do swoich celów. Morb to świetny przykład recyklingu niechcianych gazów w znośny skażony tlen. Wybuduj zamknięte pomieszczenie i poświeć najgorszego duplikanta do tego celu. Kiedy umrze, co kilka dni pojawi się Morb. W ten sposób możesz wyhodować niemałą gromadkę. Wcześniej wylot, który wtłoczy tam niechciany gaz. Wybuduj też pompę, która będzie wyprowadzać tylko zanieczyszczony tlen jeśli jest mało czystego tlenu.

"Farma" Hatch. Ten osobnik będzie przydatny w grupie więcej niż jeden. Inaczej, stanowi ciekawe uzupełnienie, a nie stałe źródło węgla. Będzie to trudne do osiągnięcia, bo czasem nie generuje się na mapie. Pozostaw trochę nienaruszonej ziemi, aby miał gdzie się zakopać. Zmniejsz jednak jego obszar budując ściany wysokie na 3 pole, bo potrafi się wspinać tak jak duplikanci. Gdzieś pośrodku zbuduj magazynek (Storage Box) i zapełnij go najliczniejszym minerałem. Zazwyczaj będzie to piaskowiec. Pozwól też na składowanie węgla. Kiedy twoi ludzi już troję napełnią go minerałem, wyłącz opcję składowania. Skrzynia wyrzuci materiały pod siebie, a Hatch w nocy będzie go zjadał i wydalał węgiel. Działa tak w nieskończoność (o ile nie będzie gorąco w pomieszczeniu, bo inaczej zdechnie).

Podobało się?

0

Oxygen Not Included

30 lipca 2019

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Symulacyjne
2017-06-20
22:16

raf666master Junior

Gra ma ogromy potencjał jednak jest jeszcze strasznie niedopracowana a kolejne upgrady pojawiają się zdecydowanie za rzadko więc tworzenie poradnika przy tak wczesnej formie gry uważam za co najmniej karkołomne. Jeśli jednak się już tego podjąłeś to czy możesz uzupełnić go o kilka kwestii:
1.) Podobno da się stworzyć piasek z magmy ?
2.) Co z fosforem który można znaleźć w dolnych partiach?
Reszta jak mi się przypomni

Komentarz: raf666master
2017-06-24
10:59

Haako Legionista

Haako

@raf666master Hej, dzięki za opinię :) chłopaki z GOL uznali, że łatwiej jest uzupełniać poradnik na bieżąco, niż potem wszystko na raz zrobić. Poza tym, podobnie jak w Don't Starve, comiesięczne aktualizację są dość obfite i może ich być jeszcze kilka, jak nie kilkanaście.

Co do twoich pytań:

1. Wyczytałem na forach, że jest to możliwe acz karkołomne. Piasek powstaje z bardzo mocno podgrzanej ziemi (dirt). Nie udało mi się tego jeszcze sprawdzić i nie wiem jak to będzie wyglądać w kolejnych wersjach, ale możesz spróbować doprowadzić gorącą magmę do złóż piasku lub wybudować magazyn w bardzo gorącym miejscu. Tam zezwól na składowanie ziemi, a potem zdemontuj magazyn i poczekaj aż minerały leżące na ziemi zmienią swój stan pod wpływem ciepła.
2. Krótki wpis o fosforze jest dodany - służy jako nawóz dla Pincha Pepper (ale ma też ukryte właściwości jako gaz - łatwopalny; ciekawe jak fosfor jako gaz będzie się zachowywał jak wprowadzą ogień do gry)

Komentarz: Haako
2022-02-16
14:19

KarolZ Junior

Bazując na kontekście odnoszę wrażenie, że prawidłowym tłumaczeniem dla Hydrogen Generator byłoby generator wodorowy, a nie generator wodoru, jako że on nie generuje wodoru, tylko energię używając wodoru.

Komentarz: KarolZ
2024-06-09
12:29

Piesman Centurion

Jakich morali? Morale! Błagam popraw to!

Komentarz: Piesman

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl