Rozdział 6 - Z wizytą w muzeum | Śledztwa główne | Murdered Śledztwo Zza Grobu
Aktualizacja:
Rozdział 6 - Z wizytą w muzeum
Idź do muzeum Salem, które znajduje się nieopodal restauracji, blisko stacji benzynowej. Zadanie główne "udaj się do Muzeum Historii Salem" zostanie ukończone. Rozpocznie się kolejne zadanie główne
"Zbadaj eksponaty na sali"
Musisz się dowiedzieć, czy Dzwonnik inspirował się egzekucjami czarownic. To zadanie stanie się aktywne po dotarciu do muzeum. Przed wykonaniem tego zadanie pozbieraj trochę znajdźiek. Droga na piętro jest na razie zablokowana. Pamiętaj, ze muzeum jest lokacją, do której nie będziesz już mógł wrócić. Musisz, więc podczas swojego pobytu zebrać wszystkie przedmioty.

Czas zająć się wątkiem głównym. Wejdź do głównej auli, przyjrzyj się dybom. Zdobędziesz wskazówkę: Dyby do sprawy Eksponat muzealny. Podejdź do miejsca, gdzie odbywa się inscenizacja procesu czarownicy. Na stole leżą zwoje - przyjrzyj się im. Zdobędziesz wskazówkę: Akta sądowe z procesu o czary. Podejdź do szubienicy i zbadaj zapadnię(zbadaj szczegóły). Musisz zdecydować: co wydaje dźwięki? Wybierz słowo: Klapa. Zdobędziesz wskazówkę: Purytańska szubienica do sprawy Eksponat muzealny. Podejdź do kamieni i zbadaj plamę na nich(zbadaj szczegóły). Znów musisz zdecydować: co wydaje dźwięki? Wybierz słowo: Plama. Zdobędziesz wskazówkę: Demoniczny pakt. Obejrzyj obraz na sztaludze(zbadaj szczegóły). Zdobędziesz wskazówkę: Dom sądu. Udaj się do mniejszej sali na parterze. Musisz opuścić główną aulę. Idź do korytarza, gdzie po prawej stronie wisi obraz przedstawiający latarnię morską. Możesz też dojść do niej korytarzem, gdzie znajdują się drzwi z napisem: To Lobby.

Zbadaj stos, na którym palono czarownice(analizuj szczegóły). Teraz masz za zadanie zdecydować: czy czegoś podobnego nie użył Dzwonnik w jednej ze swoich zbrodni. Wybierz: Spalona na stosie, Rose, Tortury. Zdobędziesz wskazówkę: Spalona na stosie. Obok jest eksponat z wiszącym krzesłem(analizuj szczegóły). Musisz znowu odpowiedzieć na pytanie: czy czegoś podobnego nie użył Dzwonnik w jednej ze swoich zbrodni. Wybierz: Utonięcie, Woda, Sophia. Zdobędziesz wskazówkę: Mokre krzesło do sprawy Eksponat muzealny. Masz już wszystkie podpowiedzi do sprawy. Zakończ śledztwo, a rozpocznie się nowa sprawa: Sala rekonstrukcji. Od razu zdobędziesz 2 z 18 wskazówek: Narzędzia tortur czarownic i Zabytkowe przedmioty z sali rekonstrukcji.

Zadanie główne "Zbadaj eksponaty na Sali" zostanie ukończone. Rozpocznie się kolejne zadanie główne
"Znajdź salę rekonstrukcji"
Musisz odnaleźć na ostatnim piętrze salę rekonstrukcji. To zadanie stanie się aktywne po zakończeniu śledztwa, mającego stwierdzić czy Dzwonnik inspirował się procesami czarownic. Pozbieraj teraz resztę znajdźiek na parterze muzeum. Droga do dalszej jego części została odblokowana. Udaj się na pierwsze piętro. Musisz wejść w drzwi z napisem: To Second Floor Stairs, w korytarzu, nieopodal Sali z tajemniczymi siłami. Dojdź do pociągu widma, przebiegnij w lewo, do wnęki. Uważaj, żeby nie wpaść pod pociąg. Teleportuj się do wnęki, pod drugiej stronie torów. Znowu użyj teleportacji, aby dostać się do zaułku na wschodzie, po przeciwległej stronie torów. Ostatni raz skorzystaj z mocy, żeby przenieść się w pobliże schodów, za torami. Wejdź po schodach na pierwsze piętro. Wchodząc po schodach, uważaj na pociąg widmo, który może Cię rozjechać. Kiedy już będziesz na górze, idź korytarzem w lewo i wejdź przez drzwi na jego końcu. Znajdziesz się w dużym pokoju, który opuść przez drzwi, w których stoi puszka. Idź prosto korytarzem, a na lewo odnajdziesz schody na drugie piętro. Gdy na nie wejdziesz spotkasz Joy.

Po dotarciu na drugie piętro, wejdź w jedyne otwarte drzwi. Włączy się scenka przerywnikowa. Zadanie główne "Znajdź salę rekonstrukcji" zostanie wykonane. Rozpocznie się kolejne zadanie główne
"Zbadaj salę rekonstrukcji"
Masz za zadanie przeszukać salę rekonstrukcji, aby stwierdzić czy któryś z eksponatów jest powiązany ze sprawą Dzwonnika. To zadanie stanie się aktywne po dotarciu nad drugie piętro i wejściu do sali rekonstrukcji. Pozbieraj teraz resztę znajdźiek z pierwszego i drugiego piętra. Powinieneś zebrać wszystkie przedmioty możliwe do znalezienia. Do muzeum nie będziesz mógł już powrócić, po jego opuszczeniu. Z pokoju rekonstrukcji możesz wyjść przez drugie drzwi, usytuowane na wprost wind. Będziesz kontynuował zbieranie wskazówek do sprawy Sala rekonstrukcji. Potrzebujesz 18 wskazówek. Dwie już masz, zdobyłeś je wcześniej. Do zakończenia bieżącego śledztwa potrzeba 14 podpowiedzi. Na lewo od wejścia od strony schodów znajduje się duża kotwica. Przyjrzyj jej się, a zdobędziesz wskazówkę: Kotwica statku do sprawy Sala rekonstrukcji.

Koło drugiego wyjścia położonego na wprost wind stoi działo. Zbadaj je, a zdobędziesz wskazówkę: Bardzo stare działo. Bliżej okna za filarem jest beczułka wina. Przyjrzyj jej się, a zdobędziesz wskazówkę: Wino. Blisko działa, koło skrzyni znajduje się telegraf. Po jego zbadaniu otrzymasz podpowiedź: Telegraf maszynowy. Blisko działa odnajdziesz szafkę kompasową. Po jej obejrzeniu zdobędziesz wskazówkę: Szafka kompasowa. W miejscu, gdzie poustawiane są ławki, na lewo od tablicy jest ster. Obejrzyj go, żeby zdobyć wskazówkę: Koło sterowe. Zbadaj wycinki z gazet na tablicy(zbadaj szczegóły). Wskazówka: Celem Dzwonnika są media będzie Twoja. Przyjrzyj się notesowi na ławce, leży nieopodal młotka. Zdobędziesz podpowiedź: Notatnik z procesu czarownic.

Na drugiej, przylegającej ławce zbadaj leżący tam młotek sędziowski. Zdobędziesz kolejną wskazówkę: Młotek sędziego do sprawy Sala rekonstrukcji. Przyjrzyj się zwojowi na ławce pod szybą. Zdobędziesz w ten sposób podpowiedź: Obwieszczenie o procesie czarownic. Nieopodal na ławce jest obraz. Przyjrzyj mu się i zdobądź wskazówkę: Obraz "Proces czarownic". Na przylegające ławce przyjrzyj się naszyjnikom. Musisz zdecydować, który z nich wydaje dźwięk, który odbierasz. Wskaż na kryształ. Zdobędziesz wskazówkę: Purytańskie czarownice. Na prawo od działa jest portret sędziego. Przyjrzyj mu się, a wskazówka: Przewodniczący w procesie czarownic.

Patrząc w kierunku obrazu, dojdź do ściany i obejrzyj obraz schowany częściowo za szafkę. Zdobędziesz dwie wskazówki: Baxter w muzeum i Znak na obrazie. Możesz już zakończyć śledztwo. Do sprawy Sala rekonstrukcji brakuje Ci jednej podpowiedzi. Po zakończeniu śledztwa musisz najpierw odpowiedzieć na pytanie: czy któryś z przedmiotów jest powiązany ze sprawą Dzwonnika? Wskaż na: Celem Dzwonnika są media, Purytańskie "Czarownice" i Znak na obrazie. Następnie masz znaleźć odpowiedź na pytanie: jakie było podejrzane zachowanie Baxtera podczas prowadzenia sprawy? Wybierz: Baxter w muzeum, Baxter szuka dziewczyny i Baxter ukrył notes. Po scence zdobędziesz wskazówkę: Podejrzany Baxter. Jest to ostatnia podpowiedź do sprawy Sala rekonstrukcji. Zakończysz tę sprawę. Zadanie główne "Zbadaj salę rekonstrukcji" zostanie ukończone. Rozpocznie się kolejne zadanie główne
"Wyjdź z muzeum"
Musisz wydostać się z muzeum. To zadanie stanie się aktywne po rozwiązaniu śledztwa w Sali rekonstrukcji i wytypowaniu potencjalnego sprawcy. Znajdujesz się na drugim piętrze przy schodach. Zejdź na pierwsze piętro i dojdź do drzwi na końcu korytarza. Za nimi czekają 3 demony.

Po przejściu przez drzwi od razu schowaj się w najbliższej białej poświacie. Poczekaj, aż najbliższy potwór się odwróci. Zajdź go wtedy od tyłu i zabij. W razie wpadki przemieszczaj się szybko między poświatami. Po załatwieniu pierwszego przenieś się do poświaty na zachodzie. Gdy drugi wróg będzie koło Ciebie przechodził - wykończ go. Zostanie Ci tylko jeden. Udaj się teraz do kraty przy oknie, schowaj się w kryjówce za nią. Będziesz blisko demona, kiedy się odwróci, idź za nim i zabij go. Jest tu też w pobliżu kruk, który może odwrócić uwagę nieprzyjaciela. Wyjdź z tego pomieszczenia przez drzwi, blisko których stoi dwóch strażników. Zejdź na dół i zauważ, ze nie ma już pociągu widmo. Dodatkowo przejście na wprost nie jest już zablokowane.

Przejdź przez tory i dojdź do drzwi z napisem: Exit. Dojdź do wyjścia z muzeum i opuść je. Zadanie główne "Wyjdź z muzeum" zostanie zakończone. Rozpocznie się kolejne zadanie główne
"Udaj się do kościoła"
Musisz jeszcze raz odwiedzić kościół. To zadanie stanie się aktywne po opuszczeniu muzeum. Odblokujesz też osiągnięcie: "Podły charakter" - za odkrycie powiązań Dzwonnika z procesami czarownic.
0
- Murdered: Śledztwo Zza Grobu - poradnik do gry
- Murdered: Śledztwo Zza Grobu - poradnik do gry
	
- Śledztwa główne
		
- Prolog - Śmierć to dopiero początek | Śledztwa główne Murdered
 - Rozdział 1 - Nowe umiejętności | Śledztwa główne | Murdered Śledztwo Zza Grobu
 - Rozdział 2 - Na tropie świadka | Śledztwa główne | Murdered Śledztwo Zza Grobu
 - Rozdział 3 - Trop wiedzie na Posterunek Policji | Śledztwa główne | Murdered
 - Rozdział 4 - Znajomość teleportacji | Śledztwa główne | Murdered
 - Rozdział 5 - Świadek, który przeżył spotkanie z Dzwonnikiem | Śledztwa główne
 - Rozdział 6 - Z wizytą w muzeum | Śledztwa główne | Murdered Śledztwo Zza Grobu
 - Rozdział 7 - Morderstwa w kościele | Śledztwa główne
 - Rozdział 8 - Kryjówka Dzwonnika | Śledztwa główne | Murdered Śledztwo Zza Grobu
 - Rozdział 9 - Finał | Śledztwa główne | Murdered Śledztwo Zza Grobu
 
 
 - Śledztwa główne
		
 
 - Murdered: Śledztwo Zza Grobu - poradnik do gry
	
 
Komentarze czytelników
zanonimizowany933410 Legionista
Ciągle odwlekacie termin zakończenia poradnika. miało być na dziś, teraz znów piątek :( dajcie chociaż chapter listę pełną...
zanonimizowany995322 Chorąży
Nie sądzę, aby Murdered wymagał poradnika. Gra jest dosyć prosta, bo zakończenia, jak reszty przebiegu śledztwa można domyśleć się około w połowie gry.
kwiść Generał
@simeu90
Niestety gra okazał się bardziej czasochłonna niż zakładaliśmy, ale już możesz przeczytać opis wszystkich dostępnych w grze rozdziałów. Wersję PDF udostępnimy w poniedziałek :)
Rammi Pretorianin
Gdy skończyłem grę brakło mi dokładnie 20 znajdziek. Myślałem, że trafi mnie szlag gdy okazało się, że po ukończeniu nie ma freeplaya. Zaczynając grę od nowa wszystko trzeba zbierać powtórnie mateńko kochana. Mam dostęp do interaktywnej mapy, która była bonusem do pre-orderu jednak nie mam pojęcia co za cholera go przygotowywała ponieważ niektóre opisane znajdźki są całkowicie w innych miejscach. Brak dostępu do jakiejkolwiek mapy z poziomu gry w ogóle niczego nie ułatwia a zamierzam skompletować pełną historię Salem. Także chwała gry-online za ten poradnik, ponieważ rozpoczynam kolejną rundę za 242 sekretami do zebrania.
maciejn Legionista
Ja też będę musiał niestety przechodzić od początku, bo w szpitalu jest tabliczka, której nie mogę zebrać. Jeśli rzeczywiście będę musiał wszystko od nowa zbierać, żeby dostać osiągnięcie, że zebrałem wszystkie to trochę lipa. Chyba nigdy nie uda mi się przejść gry bez bugów.
monisia18 Junior
Jest tylko druga znajdzka - prawda o Baxterze (2). A gdzie pierwsza?
Diakon_Frost Chorąży
znajdziek jest 38 a rozpisanych tylko 34 gdzie podziała się reszta ??
Kozi40 Legionista
Witam jak przejść kotem chodzę i chodzę czy kot skacze i wogóle
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
