Men of War: The Penal Unit (cz.2)
Aktualizacja:
Przenieś się na moment na prawy skraj planszy. Okop, który się tam znajduje powinieneś oczyścić samą piechotą, jako że tuż za nim znajduje się stanowisko kolejnego niemieckiego pepanca, który może wyrządzić znaczną krzywdę twoim tankietkom. Staraj się więc dopaść do transzei podczołgując się do niej, tudzież leżąc plackiem w krzaczorach i cierpliwie odstrzeliwując po kolei Niemców, ewentualnie chowając się za motocyklami BMW R75, które wcześniej zniszczyłeś na drodze. Kto wie, być może któryś z tych pojazdów będzie nadawał się jeszcze do użycia - warto to zrobić w takim przypadku, bo w koszu motocykl ma zamontowany karabin maszynowy. Po oczyszczeniu okopu wskocz do niego czerwonoarmistami i poczęstuj granatem obsadę armaty polowej tuż za transzeją. Dopiero wtedy podciągnij bliżej obie tankietki i wyeliminuj ich ogniem celowniczego ckm przy prawym skraju planszy. Alternatywnie możesz podkraść się bliżej niego okopem i znowu poczęstować granatem, niech się chłopina rozerwie trochę. W pobliżu stoi uszkodzony radziecki czołg - po walce każ jednemu z sołdatów zajrzeć do niego, zabrać niebieską skrzyneczkę z narzędziami i wziąć się za naprawianie tej maszyny. Dwoma ludźmi obsadź zdobytego pepanca i podciągnij bliżej niemieckich pozycji na północy. Podobnie możesz uczynić ze zdobycznym niemieckim ckmem - by strzelać z niego wystarczy tylko jeden człowiek, jednak aby ckm przemieścić dalej potrzebujesz już dwóch. Ubezpieczaj pozostałymi żołnierzami kolegów zmieniających stanowiska ogniowe oraz majsterklepkę przy uszkodzonym radzieckim czołgu. Po naprawieniu maszyny wskocz do niej przynajmniej dwoma żołnierzami (kierowca i działonowy) i wykorzystaj wóz w dalszej walce.

A otrzymasz teraz zadanie zajęcia wzgórza 243 (capture hill 243) położonego za cerkwią. Nie będzie to takie super trudne, bo wcześniej na planszę wjadą kolejne radzieckie posiłki w postaci kilku (plutonu) czołgów T-34/76. Radziecką piechotą podkradnij się w pobliże rzeczonego wzgórza (najlepiej z lewej, od strony ulicy biegnącej przez środek mapy) by wykryć pozycje niemieckich armat polowych i ściągnąć na siebie ich ogień. Kiedy wraże polówki obrócą się w kierunku czerwonoarmistów szybko podciągnij bliżej (polem po prawej stronie planszy) pluton świeżoprzybyłych czołgów i po kolei wykańczaj ogniem ich dział szkopskie armaty polowe. Twoi piechurzy w tym czasie leżą plackiem na ziemi by stanowić trudniejszy cel do trafienia dla wroga i ponosić jak najmniej strat. Kiedy już przerzedzisz mocno szeregi niemieckich obrońców wyślij piechotę na górkę, za worki z piaskiem, podciągnij bliżej czołgi i wykończ pozostałych obrońców wzgórza. Ze dwoma czołgami wyślij też do lepszego świata Niemiaszków w pobliżu budynków znajdujących się tuż pod wzniesieniem, na lewo od niego.

Po zdobyciu wzgórza 243 czeka cię jeszcze ostatnie zadanie: będziesz musiał utrzymać to wzniesienie zapewniając radzieckiej kolumnie pojazdów bezpieczny przejazd drogą biegnącą środkiem planszy w głąb wrogiego terytorium (hold the hill and provide a safe advancement of a motorised column deep into the enemy territory) . Masz kilka minut na zorganizowanie obrony na wzgórzu. A docelowo może ona wyglądać np. tak jak obrazku poniżej. Najpierw wyślij kilku ludzi do obozu położonego za wzgórzem - możesz z niego sprowadzić na wzniesienie pojazd SdKfz 7/1, na którym posadowiono armatkę plot. (niebawem ujrzysz na niebie niemieckie samoloty) i kilka polowych armat ppanc. (tych nigdy za wiele). Pozostałymi żołnierzami obsadź stanowiska polówek, które ostały się na wzgórzu - do dyspozycji powinieneś mieć kilka działek plot. i kolejne przeciwpancerne Paki. Radzieckie czołgi poustawiaj głównie przy zachodnich (dwa wozy) i wschodnich (trzy wozy) workach z piaskiem. Zwróć uwagę by załadowały armaty pociskami ppanc. z niebieskimi czubkami. W pobliże wzgórza możesz podciągnąć także polówki, które zdobyłeś wcześniej w okolicy cerkwi - jest to wskazane.

Kiedy już zorganizujesz swoją defensywę na tym wzniesieniu i upłynie czas na to działanie przeznaczony będziesz musiał poradzić sobie z niemieckimi wozami pancernymi, które zaczną wtaczać się na planszę drogami biegnącymi od zachodu i wschodu i próbującymi odbić wzgórze oraz zniszczyć kolumnę radzieckich pojazdów zasuwających pobliską drogą. Najpierw jednak rozbij słaby atak niemieckiej piechoty, która nadejdzie z okolic odwiedzonego wcześniej obozu za wzgórzem. Idealnie do tego nadaje się pojazd plot. SdKfz 7/1 i działko plot., które "przypadkiem" masz w pobliżu.

Później przenieś się z kamerą bliżej środka planszy i biegnącej nim ulicy. Na drodze prostopadłej do tego głównego traktu pojawi się w pewnych krótkich odstępach czasu kilka niemieckich "puszek". Ich zniszczenie nie powinno stanowić większego problemu dla dwóch radzieckich T-34/76 i poniemieckich polowych armat ppanc. na wzgórzu, tankietki schowanej za budynkiem pod wzniesieniem i armatki polowej w pobliżu, obu ostrzeliwujących Niemców z boku. Po wyeliminowaniu wroga na tym kierunku przenieś się z powrotem na drugą stronę wzgórza.

Tutaj, na drodze, również pojawią się niemieckie czołgi. Ostrzeliwuj je swoimi trzema "teciakami" i z dostępnych polówek (przeciwlotnicze mogą Szwabom zrywać gąsienice unieruchamiając, więc nie są bezużyteczne!), w tym ppanc., którą ściągnąłeś z okolic cerkwi i ukryłeś w pobliżu drogi. Gdy któryś z twoich czołgów zostanie uszkodzony każ jego kierowcy wyskoczyć i dokonać stosownych napraw. Misja zakończy się po upływie kilku minut w ciągu, których miałeś bronić wzgórza - pozostający czas jest odmierzany u góry ekranu.

- Men of War - poradnik do gry
- Men of War: Poradnik do gry
- Men of War: Kampania radziecka
- Men of War: Baptisby Fire (cz.1)
- Men of War: Baptisby Fire (cz.2)
- Men of War: Evacuation
- Men of War: P.O.W.
- Men of War: Moscow is Behind Us!
- Men of War: The Penal Unit (cz.1)
- Men of War: The Penal Unit (cz.2)
- Men of War: The Last Stand
- Men of War: Behind Enemy Lines (cz.1)
- Men of War: Behind Enemy Lines (cz.2)
- Men of War: Behind Enemy Lines (cz.3)
- Men of War: Chasing Shadows (cz.1)
- Men of War: Chasing Shadows (cz.2)
- Men of War: Chasing Shadows (cz.3)
- Men of War: The Flying Dutchn (cz.1)
- Men of War: The Flying Dutchn (cz.2)
- Men of War: Kampania radziecka
- Men of War: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
janek96 Chorąży
Dobry Poradnik, prosty do zrozumienia i fajne określenia szkopów. Słowem - Bomba
MrZokaz Junior
Mam Pytanie. Bo jak chce juz skonczyc pierwszy akt misji to nie moge dotrzec do tego punktu tak zwanego koleczka dzieki ktoremu konczysz misje z powodzeniem poniewaz jakbym cokolwiek robil skradal sie biegal na pale probowal zabic pobliskich szkopow to i tak wlacza sie alarm i misja konczy sie niepowiedzniam.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
