Mass Effect 3: Lista questów
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika znajdziesz zestawienie wszystkich głównych i pobocznych questów gry Mass Effect 3, które uwzględniliśmy w naszym opisie przejścia. Dowiesz się też jaki podział zadań jest w grze i czego dotyczą ich poszczególne rodzaje.
- Wszystkie główne questy Mass Effect 3
- Misje poboczne - podział
- Lista pobocznych questów na Cytadeli
- Lista pobocznych questów poza Cytadelą
- Lista mini-zadań / drobnych pobocznych questów
- Lista pobocznych questów N7
- Ważne informacje na temat zaliczania questów
- Jak korzystać z opisu przejścia?
- Oznaczenia kolorystyczne w poradniku
Wszystkie główne questy Mass Effect 3
W poniższym zestawieniu uwzględniliśmy strony z opisami przejścia konkretnych misji, a także dodatkowe strony na temat przygotowań do finału kampanii i dostępnych zakończeń. #2 oraz #3 w tytule misji dotyczących Cytadeli oznacza zaplanowane powroty do tej lokacji w ramach zaliczania głównej fabuły.
- Priorytet - Ziemia
- Priorytet - Mars
- Priorytet - Cytadela
- Priorytet - Palaven
- Priorytet - Sur'Kesh
- Trawers Attykański - Oddział krogan
- Trawers Attykański - Raknii
- Tuchanka - Pluton turian
- Priorytet - Tuchanka
- Priorytet - Cytadela #2
- Priorytet - Mgławica Persuesza
- Priorytet - Pancernik gethów
- Rannoch - Admirał Koris
- Rannoch - Eskadry myśliwskie gethów
- Priorytet - Rannoch
- Priorytet - Cytadela #3
- Priorytet - Thessia
- Priorytet - Horyzont
- Jak przygotować się do finału kampanii?
- Priorytet - Kwatera główna Cerberusa
- Priorytet - Ziemia - finał
- Zakończenia gry
Misje poboczne - podział
W niniejszym poradniku poboczne zadania podzielone zostały na cztery zasadnicze grupy:
- Zadania na Cytadeli - To wszystkie misje, które w całości wykonuje się na Cytadeli, bez konieczności jej opuszczania.
- Zadania poza Cytadelą - To wszystkie misje, które wykonuje się w innych zakątkach galaktyki (np. w Akademii Grissoma).
- Mini-zadania - To krótkie i mało skomplikowane misje, które zazwyczaj ograniczają się do konieczności odnalezienia i dostarczenia jakiegoś przedmiotu (np. proteańskiego artefaktu).
- Zadania N7 - To wszystkie misje typu N7 zlecane przez specjalistkę Traynor i rozgrywane na mapkach znanych z trybu kooperacji.
Lista pobocznych questów na Cytadeli
Uwaga - Niektóre małe questy nie pojawiają się w dzienniku Sheparda (informujemy o tym na początku opisu przejścia zadania). Nie ignoruj ich, tylko również się nimi zajmuj.
- Cytadela - Diana Allers
- Cytadela - Ashley Williams
- Cytadela - Kaidan Alenko
- Cytadela - Doktor Chakwas
- Cytadela - Doktor Michel
- Cytadela - Khalisa al-Jilani
- Cytadela - Hanarski dyplomata
- Cytadela - Aria T'Loak
- Aria - Błękitne Słońca
- Aria - Krwawa Horda
- Aria - Zaćmienie
- Cytadela - Miranda Lawson
- Cytadela - Thane Krios
- Cytadela - Kelly Chambers
- Cytadela - Aethyta
- Cytadela - Inspirujące historie
- Cytadela - Ranny batarianin
- Cytadela - Batariańskie kody
- Cytadela - Odwet na Cerberusie
- Cytadela - Ambasador volusów
- Cytadela - Sabotaż medi-żelu
Lista pobocznych questów poza Cytadelą
Niektóre z poniższych zadań są istotne np. pod kątem spotkania ważnych NPC-ów czy rozwijania romansów. Postaraj się zaliczyć 100% z nich.
- Akademia Grissoma - Śledztwo
- Akademia Grissoma - Awaryjna ewakuacja
- Tuchanka - Bomba
- Mesana - Sygnał S.O.S.
- Kallini - Klasztor Ardat-Yakshi
- Arrae - Byli pracownicy naukowi Cerberusa
Lista mini-zadań / drobnych pobocznych questów
Uwaga - Niektóre małe questy nie pojawiają się w dzienniku Sheparda (informujemy o tym na początku opisu przejścia zadania). Nie ignoruj ich, tylko również się nimi zajmuj.
- Otchłań Dzierzby - Proteański obelisk
- Cytadela - Receptura medi-żelu dla obcych
- Normandia SR-2 - EDI
- Benning - Dowody
- Cytadela - Interfejsy wzmacniaczy biotycznych
- Pogranicze Ismaru - Komponenty prototypu
- Cytadela - Ulepszona sieć zasilania
- Małpia Grań - Sztandar Pierwszego Regimentu
- Irune - Księga Pleniksa
- Cytadela - Stabilizatory modułów grzewczych
- Cytadela - Barla Von
- Gniazdo Myszołowa - Filary Siły
- Normandia SR-2 - Porucznik Cortez
- Cytadela - Rura termiczna GX12
- Cytadela - Ostatnia wiadomość kroganina
- Cytadela - Schemat wieżyczki Cerberusa
- Cytadela - Szyfry Cerberusa
- Cytadela - Fragmenty kodu Żniwiarzy
- Nexus Hadesu - Proteańska sfera
- Dekuuna - Kodeks Starożytnych
- Gromada Nimbus - Biblioteka Ashy
- Mgławica Sileańska - Pierścienie Alune
- Cytadela - Lekarstwo na poparzenia chemiczne
- Cytadela - Trucizna Cerberusa na turian
- Mgławica Ateny - Posąg z okresu Hesperia
- Cytadela - Skamieniały kakliozaur
- Cytadela - Technologia zagłuszania celu
- Nexus Hadesu - Obelisk Karza
- Próg Walhalli - Proteańskie dyski z danymi
- Cytadela - Zasoby medyczne
- Cytadela - Wdowa asari
- Dekuuna - Ewakuacja elkorów
Lista pobocznych questów N7
Uwaga - Questy N7 mogą mieć powiązania z innymi opcjonalnymi zadaniami gry. Ewentualne odwołania znajdziesz w ich opisach przejścia.
- N7 - Laboratorium Cerberusa
- N7 - Atak Cerberusa
- N7 - Porwania Cerberusa
- N7 - Baza myśliwców Cerberusa
- N7 - Reaktory paliwowe
- N7 - Centrala komunikacyjna
Ważne informacje na temat zaliczania questów
Zadania główne
Po zakończeniu każdego głównego questu gry polecam porozmawiać ze wszystkimi członkami załogi, odczytać wiadomości na terminalu osobistym Sheparda, przejść się po Cytadeli oraz zbadać wszystkie nowo odblokowane układy gwiezdne. Zwiększy to prawdopodobieństwo odblokowania sobie dostępu do wszystkich nowych pobocznych questów.
Nowe zadania
Nie wszystkie nowe questy odblokowuje się w wyniku rozmów odbywanych z postaciami niezależnymi. Niektóre z nich dodawane są do dziennika Sheparda w momencie odnalezienia jakiegoś ważnego przedmiotu czy podsłuchania rozmowy przebywających w pobliżu postaci. Dokładne informacje na temat odblokowywania poszczególnych questów znajdują się w opisach ich przejścia.

Jak korzystać z opisu przejścia?
Nazwy wszystkich zadań opisanych w poradniku pokrywają się z tym z dziennika Sheparda. Jeśli więc chcesz odnaleźć omówienie ściśle określonego questu, musisz najpierw sprawdzić jego nazwę w grze i następne odszukać go w opisie przejścia. Wyjątkiem od tej reguły są drobne questy, które nie są wyświetlane w dzienniku (np. odwiedzenie rannego kolegi w szpitalu) i rozpoznasz je po tym, że oznaczone zostały gwiazdką (*).
Na samym początku opisu każdego questu znajduje się informacja na temat jego zleceniodawcy oraz na temat wymagań do jego odblokowania. Na końcu opisu każdego questu znajduje się natomiast notka na temat następnego zadania w kolejności (oczywiście tylko wtedy gdy dany quest jest jednym z serii).

Oznaczenia kolorystyczne w poradniku
Poradnik zawiera następujące oznaczenia kolorystyczne:
- Kolor czerwony odnosi się do oryginalnych polskich nazw kolejnych questów (zadań).
- Kolor niebieski odnosi się do odwiedzanych lokacji.
- Kolor zielony odnosi się do odnajdywanych przedmiotów, zarówno tych, które możesz ze sobą zabrać, jak i takich, które gra pozwala jedynie obejrzeć (np. palmtop czy terminal komputerowy).
- Kolor pomarańczowy odnosi się do zdobywanych zasobów wojennych, danych wywiadowczych oraz punktów doświadczenia. W tym ostatni przypadku zastosowany został skrót PD. Przykładowo, [800 PD] oznacza, że za daną czynność możesz zdobyć 800 punktów doświadczenia.
Komentarze czytelników
Co do ostatniej misji, zakończenie to jest jeszcze 4 opcja, nie wybranie żadnej z tych opcji, wtedy cykl trwa.
Natomiast jeśli chodzi o sam poradnik był bardzo pomocny, jedynie czego mi brakowało to określenia ile trzeba mieć reputacji żeby odblokować dodatkowe opcje wyboru. Miałem sytuacje gdzie w poradniku było że powinny pojawić się dodatkowe opcje dialogowe a ich nie miałem.
Czy ktoś wie jak zdobyć grupę OZS Salarian bo wykonuję zadanie z krogankami i nic.
Mam problem. Nie mogę uzyskać 100 pkt za surowce mineralnych w Mass Effect 3. Uzebrałem po 100 jednostek z każdego surowca.
Można mieć 10, 25, 100 w zależności od ilości pod koniec ME2. 100k każdego surowca daje tylko 25 pkt. Mam jeszcze jakieś stare sejwy i nieodinstalowaną 2 i 3, może później będę w stanie powiedzieć więcej.
Ciekawe czy trzeba mieć ogólnie liczbę surowców czy każdą oddzielnie
Gra ktoś jeszcze multi na PS3? Chętnie pograłbym wspólnie ;-)
Quest "Sabotaż Medi-gelu" można zacząć po wykonaniu "Priorytet: Cytadela", a nie po tym z Gethami. Przed chwilą go zrobiłam, a dopiero co skończyłam wyżej wymieniony główny.
Serio, twórcy serwisu Gry-Online? Trzeba kupić u Was abonament premium aby zobaczyć dalszą część artykułu lub poradnika do gry? Żałosne, zwłaszcza, że właśnie sobie wygoglowałem kompletny poradnik do szukanej misji w grze na innym serwisie.
Ocena Waszego serwisu leci w dół. Rozumiem chęć zarobienia na utrzymanie strony, ale od tego macie sklep i oferty specjalne. Brak pakietu premium nie powinien blokować prozaicznych treści jak poradniki do gier, których jest w internecie mnóstwo.
a czy ktos ci broni googlowac nie chcesz placic ty twoja sprawa takie maja zasady a jako sie komus nie podoba to trudno
Uwaga SPOILER chce tylko zauważyć że nie trzeba przechodzić misji związanej z wyłączeniem serwera gethów. Wystarczy ze przejdziemy misję z baza żniwiarzy i tam po walce ze żniwiarzem pozwolimy aby W przesłał kod ALE są konsekwencje mianowicie cała flota quarian zostaje zniszczona a Tali popełnia samobójstwo
Dlaczego nie mam opcji ( niebieskiej i czerwonej ) tylko "zabij Legiona " lub "wyślij kod " w misji na Rannoch ? gram postacią idealisty mam sporo reputacji i : 1.uratowałem Korisa 2. zniszczyłem baze heretyków w poprzedniej części 3. Tali nie została wygnana z floty 4. ukończona misja z serwerem gethow
JÓZEK2, w ME2 mogłeś nie mieć wszystkich ulepszeń broni, jaką posługuje się Legion lub Tali. Mi brakowało jednego ulepszenia siły rażenia karabinu szturmowego, którego używa Legion. Nie brakowało mi za to żadnego ulepszenia do broni, którą posługuje się Tali. Także kiedy poszedł Legion, zginął. Kiedy poszła Tali, przeżyła. Nie mam pewności, czy to od tego zależy, ale na zagranicznych forach twierdzą, że tak.
[146] Mimo starań, też mi nie wyszło. Dlaczego ? Otóż Legion MUSI przeżyć misję samobójczą w ME2 jak też Tali, w procesie o zdradę, MUSI zostać uniewinniona /tak zrobiłem/. W ME3 dowiadujemy się, że została komandorem. Należy też doprowadzić do zgody między nimi na Normandii co udało mi się. Nie wiem czemu ale Legion lub Tali, wybrani przeze mnie do "wędrówki" kanałem, mimo że są lojalni, giną przy zacinających się drzwiach /ME2/. Tak straciłem Legiona. Nie otworzyła mi się też opcja pogodzenia Mirandy i Jack. W ME2 straciłem Mirandę i getha. Na razie, nie mam już siły grać ponownie. Może za x miesięcy.
P.S. Stranger, podziwiam ale i zastanawiam się jak to możliwe, że odkryłeś WSZYSTKIE OPCJE trylogii ME. Bez żadnych "tajnych" materiałów zdaje się to wręcz nie możliwe ;) Nie chciałem korzystać z poradnika lecz w końcu go zaliczyłem, z ciekawości czystej i... zgłupiałem. Powiązanie ze sobą wszystkich części gry jest "przerażające" i szkoda, że twórcy gry tak drastycznie uwarunkowali optymistyczne zakończenie serii. Ale przynajmniej miałem "środkową" wersję finału. Pozdrawiam.
Ale numer!Mimo,że zrobiłem wszystko zgodnie z opisem (nie pamiętam tylko czy zniszczyłem bazę heretyków czy ich przeprogramowałem),to nie odpala mi się opcja mogąca doprowadzić do sojuszu quarian z gethami.Jestem załamany bo nie po to gimnastykowałem się w "dwójce" a teraz i w "trójce" nad łagodzeniem konfliktów między oboma rasami,
żeby mi teraz jedna wybiła drugą do nogi.Czytałem dokładnie opis i Wasze powyższe posty ale nic mi to nie dało.Może na x-boxa jest jakaś zubożona wersja i pokoju zaprowadzić się nie da ;) ?
Miał ktoś z was może taki problem, iż w misji z Konsensusem gethów problem z niszczeniem tych pomarańczowych bloczków na skupiskach? Ja przez ładnych parę chwil strzelam i nie ma absolutnie żadnej reakcji. Wcale nie znikają, tyle że sobie eksplodują do momentu aż mi się amunicja nie skończy.
Po skończeniu zadania Priorytet-Sur'Kesh nie otrzymałam Salariańskiego Oddziału do Zadań Specjalnych. Czy ktoś wie czemu?
Póki co skończyłem Priorytet Cytadela 2 (i wszystkie poboczne questy pojawiające się do tego czasu).
Zauważyłem dwie sprawy.
1- ważna - na Tuchance uratujemy Mordnia (czyli opcja 2 w poradniku) tylko jeżeli na czele Krogan stoi Wreav i jeżeli mamy wystarczające punkty reputacji - i to było podane w poradniku. Ale także ważne jest to czy w ME2 zniszczyliśmy dane Maelona!!! Ja je ocaliłem i mimo spełnienia warunków (wreav, reputacja) opcji nakłonienia Mordina do wpuszczenia fałszywej szczepionki nie ma. Zresztą czy Mordin ginie nie wiemy. Jest tylko wybuch. Według mnie w ME4 będzie jakimś szamanem na Tuchance :D
2- mniej ważna - quest Normandia - Rura termiczna GX12 - u mnie pojawiła się dopiero przed samą Cytadelą 2. Traynor nic o tym nie mówiła (na początku), schodziłem do Maszynownii co jakiś czas (czyli po skończonych zadaniach) aż zastałem Adamsa przy konsoli. Wtedy mi powiedział o tej rurze. I teraz uwaga! Nie musimy lecieć na Cytadelę ponieważ oferty sklepów pojawiają się u nas w Hangarze!!! Idziemy tam, kupujemy rurę i do Adamsa. Dostajemy reputację +. Ale to nie koniec :D poszedłem do Traynor i dopiero powiedziała, że Adams chce się spotkać (już po skończonym quescie), więc zszedłem znowu, Adams potwierdził, że rurę ma i się przyda i ponownie punkty do reputacji :) taki mały glitch
powiem wam, że nie rozumiem tutaj podniet zawarciem pokoju. Bezproblemowo, kierując się tylko i wyłącznie sumieniem zawarłem pokój dla wszystkich ras.
Dlatego tym bardziej wkurwia mnie połączenie multi z singlem konieczne dla osiągnięcia najlepszega zakończenia
Drobne uzupełnienie odnośnie warunków zawarcia pokoju - z tego co mi wiadomo żaden z wymienionych czynników nie jest wymagany, tj. jego nie spełnienie (nawet jeśli wszystko inne się porobiło) blokuje cały wariant zachowania. Natomiast spotkałem się z (niepotwierdzonymi) informacjami, że musi to być większość (czyli więcej spełnionych czyników niż niespełnionych).
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
