Mass Effect 3: Priorytet, Ziemia - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 3 znajdziesz opis przejścia głównego questu Priorytet - Ziemia. Nasza solucja podpowiada m.in. jak zaimportować postać z Mass Effect 2, jak przetrwać wszystkie walki z prologu, oraz jakie warianty zachowania są dostępne podczas spotkania z Jamesem.
- Nowa postać lub import starej postaci
- Prolog - Atak Żniwiarzy
- Spotkanie z Jamesem - specjalna opcja prawości lub egoizmu
Nowa postać lub import starej postaci
Zleceniodawca questu: brak [Ziemia: Vancouver]
Sposób odblokowania questu: Zadanie to otrzymasz automatycznie po rozpoczęciu gry.

Przed przystąpieniem do gry musisz utworzyć nową postać lub zdecydować się na zaimportowanie postaci z Mass Effect 2. Najbardziej "zagadkowym" krokiem jest okno wyboru rodzaju rozgrywki (powyższy screen). Jest to nic innego jak wybór poziomu trudności i warto wiedzieć, że nie jest to ostateczna decyzja, bo możesz ją zmienić w dowolnym momencie wchodząc do menu opcji.
Jeżeli tworzysz zupełnie nową postać, to radzę też przeanalizować krok związany ze stratami w boju, bo ma on wpływ na to czy w przygodach będzie Ci towarzyszył Kaidan Alenko (zginęła Ashley) czy Ashley Williams (zginął Kaidan).

Grę rozpoczyna seria scenek przerywnikowych i jedyne na co warto zwrócić uwagę, to możliwość dwukrotnego wyboru reakcji na wypowiedzi rozmówców.
Generalnie obowiązują tu te same zasady, co w poprzednich grach z serii Mass Effect, tak więc wybieranie górnych opcji dialogowych zazwyczaj doprowadza do zdobywania punktów prawości (idealisty), a wybieranie dolnych opcji dialogowych zazwyczaj doprowadza do zdobywania punktów egoizmu (renegata). Niezależnie od podejmowanych decyzji będziesz też zdobywał punkty reputacji, pomocne w odblokowywaniu specjalnych opcji dialogowych (w niektórych rozmowach).
Prolog - Atak Żniwiarzy

Do właściwej rozgrywki przystąpisz niedługo po tym jak Żniwiarze zaatakują budynek, w którym obradowała Rada Przymierza. Zaczekaj aż Anderson podaruje Ci pistolet [M-3 Predator I] i ruszaj za nim, poznając przy okazji podstawy sterowania (bieg, wykonywanie prostych skoków, korzystanie z drabin, chowanie się za zasłonami i wychodzenie zza nich). Gra wkrótce pozwoli Ci przetestować pistolet na wdrapujących się po ścianie zombie, przy czym nic złego się nie stanie jeżeli nie zdążysz ich wszystkich ustrzelić.

Wkrótce dotrzesz do miejsca, w którym nowe zombie będą próbowały przebić się do zabarykadowanego pomieszczenia. Gra pozwoli Ci zastrzelić tylko jednego potwora, a w przypadku reszty wymagane już będzie przetestowanie opcji walki wręcz (klawisz F). Uważaj też na dodatkowego zombie, który przeskoczy przez balustradę. Po eksplozji wejdź do zniszczonego pomieszczenia i rozejrzyj się za zestawem medycznym [100 PD]. Podejdź następnie do zamkniętych drzwi i przytrzymaj klawisz F żeby wykonać silny cios wręcz na nowym zombie.

Wejdź w interakcję z częściowo otwartymi drzwiami, co doprowadzi do załączenia kilku cut-scenek (nowe okazje do wyboru opcji zachowania). Po wznowieniu gry udaj się prosto, podnosząc po drodze amunicję (pochłaniacz ciepła). Podążaj jedyną możliwą ścieżką aż dotrzesz do miejsca, w którym trzeba będzie zeskoczyć na niższą półkę. Upewnij się, że znajdujesz się za zasłoną i przystąp do ostrzeliwania widocznych w oddali kanibali, w razie potrzeby pomagając sobie dostępnymi startowymi mocami. Zlikwidowanie bestii nie powinno okazać się zbyt trudne.

Po wygranej bitwie uzupełnij stan amunicji i podejdź do rannego żołnierza. Wysłuchaj rozmowy i skorzystaj z nowo odblokowanej ścieżki, odnajdując po drodze nowy zestaw medyczny [50 PD]. Po napotkaniu nowej grupy kanibali nie zapomnij skorzystać z jednej z pobliskich zasłon, tak by nie stać się łatwym celem. Nie wychodź zza zasłony dopóki nie będziesz miał pewności, że potwory zostały zabite. Ruszaj prosto i następnie skręć w prawo, odnajdując po kilku chwilach karabin szturmowy [M-8 Mściciel I]. Podnieś broń i dopiero wtedy wejdź w interakcję z radiem.

Przed Tobą proste zadanie o charakterze obronnym. Ustaw się szybko za zasłoną i przystąp do atakowania pojawiających się w oddali kanibali, pamiętając o tym żeby nie wychylać się zza zasłony na zbyt długo. Początkowo prowadź ostrzał z karabinu, a następnie przełącz się na pistolet. Nie przejmuj się tym, że w okolicy nie ma amunicji, bo bitwa automatycznie dobiegnie końca niedługo po tym jak wyczerpią Ci się jej zapasy. Przed Tobą nowe scenki przerywnikowe.
Spotkanie z Jamesem - specjalna opcja prawości lub egoizmu

Zanim jeszcze ten quest oficjalnie dobiegnie końca gra zaproponuje przetestowanie znanego Ci zapewne mechanizmu. W zależności od podejmowanych do tej pory decyzji w trakcie ostrej wymiany zdań z Jamesem będziesz mianowicie mógł użyć specjalnej opcji zachowania prawości (prawy przycisk myszy) lub egoizmu (lewy przycisk myszy). Ważne jest to żeby przycisk wcisnąć zanim zniknie widoczna w rogu ekranu ikonka.
Warto dodać, że odpalanie omawianych akcji nie jest obowiązkowe, tak więc nie zawalisz rozmowy jeżeli nie zdążysz lub jeżeli nie zdecydujesz się na wciśnięcie przycisku myszy (np. gdy reakcja nie pokrywa się z planem gromadzenia wyłącznie punktów prawości lub punktów egoizmu). Kolejny główny quest to Priorytet: Mars i rozpocznie się on tuż po dotarciu na tytułową Czerwoną Planetę.
Nagrody za ukończenie questu:
- Odblokowanie questu Priorytet: Mars
- [2000 PD]
- Nowy członek drużyny: James Vega
- Nowy członek drużyny: Kaidan Alenko lub Ashley Williams
- Nowa broń: strzelba [M-23 Katana I] (może się też zdarzyć tak, że gra przyzna Ci strzelbę nieco później, a konkretnie podczas rozgrywania kolejnego głównego questu Priorytet: Mars)
- Mass Effect 3 - poradnik do gry
- Mass Effect 3: Opis przejścia gry
- Mass Effect 3: Zadania główne
- Mass Effect 3: Priorytet, Ziemia - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Priorytet, Mars - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Priorytet, Cytadela - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Priorytet, Palaven - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Priorytet, Sur'Kesh - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Trawers Attykański, Oddział krogan - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Trawers Attykański, Raknii - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Tuchanka, Pluton turian - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Priorytet, Tuchanka - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Priorytet - Cytadela #2 - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Priorytet, Mgławica Persuesza - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Priorytet, Pancernik gethów - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Rannoch, Admirał Koris - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Rannoch, Eskadry myśliwskie gethów - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Priorytet, Rannoch - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Priorytet, Cytadela #3 - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Priorytet, Thessia - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Priorytet, Horyzont - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Priorytet, Kwatera główna Cerberusa - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Priorytet - Ziemia #2 - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Zakończenia gry - wybory, import postaci
- Mass Effect 3: Finał kampanii - jak się przygotować?
- Mass Effect 3: Zadania główne
- Mass Effect 3: Opis przejścia gry
Komentarze czytelników
Co do ostatniej misji, zakończenie to jest jeszcze 4 opcja, nie wybranie żadnej z tych opcji, wtedy cykl trwa.
Natomiast jeśli chodzi o sam poradnik był bardzo pomocny, jedynie czego mi brakowało to określenia ile trzeba mieć reputacji żeby odblokować dodatkowe opcje wyboru. Miałem sytuacje gdzie w poradniku było że powinny pojawić się dodatkowe opcje dialogowe a ich nie miałem.
Czy ktoś wie jak zdobyć grupę OZS Salarian bo wykonuję zadanie z krogankami i nic.
Mam problem. Nie mogę uzyskać 100 pkt za surowce mineralnych w Mass Effect 3. Uzebrałem po 100 jednostek z każdego surowca.
Można mieć 10, 25, 100 w zależności od ilości pod koniec ME2. 100k każdego surowca daje tylko 25 pkt. Mam jeszcze jakieś stare sejwy i nieodinstalowaną 2 i 3, może później będę w stanie powiedzieć więcej.
Ciekawe czy trzeba mieć ogólnie liczbę surowców czy każdą oddzielnie
Gra ktoś jeszcze multi na PS3? Chętnie pograłbym wspólnie ;-)
Quest "Sabotaż Medi-gelu" można zacząć po wykonaniu "Priorytet: Cytadela", a nie po tym z Gethami. Przed chwilą go zrobiłam, a dopiero co skończyłam wyżej wymieniony główny.
Serio, twórcy serwisu Gry-Online? Trzeba kupić u Was abonament premium aby zobaczyć dalszą część artykułu lub poradnika do gry? Żałosne, zwłaszcza, że właśnie sobie wygoglowałem kompletny poradnik do szukanej misji w grze na innym serwisie.
Ocena Waszego serwisu leci w dół. Rozumiem chęć zarobienia na utrzymanie strony, ale od tego macie sklep i oferty specjalne. Brak pakietu premium nie powinien blokować prozaicznych treści jak poradniki do gier, których jest w internecie mnóstwo.
a czy ktos ci broni googlowac nie chcesz placic ty twoja sprawa takie maja zasady a jako sie komus nie podoba to trudno
Uwaga SPOILER chce tylko zauważyć że nie trzeba przechodzić misji związanej z wyłączeniem serwera gethów. Wystarczy ze przejdziemy misję z baza żniwiarzy i tam po walce ze żniwiarzem pozwolimy aby W przesłał kod ALE są konsekwencje mianowicie cała flota quarian zostaje zniszczona a Tali popełnia samobójstwo
Dlaczego nie mam opcji ( niebieskiej i czerwonej ) tylko "zabij Legiona " lub "wyślij kod " w misji na Rannoch ? gram postacią idealisty mam sporo reputacji i : 1.uratowałem Korisa 2. zniszczyłem baze heretyków w poprzedniej części 3. Tali nie została wygnana z floty 4. ukończona misja z serwerem gethow
JÓZEK2, w ME2 mogłeś nie mieć wszystkich ulepszeń broni, jaką posługuje się Legion lub Tali. Mi brakowało jednego ulepszenia siły rażenia karabinu szturmowego, którego używa Legion. Nie brakowało mi za to żadnego ulepszenia do broni, którą posługuje się Tali. Także kiedy poszedł Legion, zginął. Kiedy poszła Tali, przeżyła. Nie mam pewności, czy to od tego zależy, ale na zagranicznych forach twierdzą, że tak.
[146] Mimo starań, też mi nie wyszło. Dlaczego ? Otóż Legion MUSI przeżyć misję samobójczą w ME2 jak też Tali, w procesie o zdradę, MUSI zostać uniewinniona /tak zrobiłem/. W ME3 dowiadujemy się, że została komandorem. Należy też doprowadzić do zgody między nimi na Normandii co udało mi się. Nie wiem czemu ale Legion lub Tali, wybrani przeze mnie do "wędrówki" kanałem, mimo że są lojalni, giną przy zacinających się drzwiach /ME2/. Tak straciłem Legiona. Nie otworzyła mi się też opcja pogodzenia Mirandy i Jack. W ME2 straciłem Mirandę i getha. Na razie, nie mam już siły grać ponownie. Może za x miesięcy.
P.S. Stranger, podziwiam ale i zastanawiam się jak to możliwe, że odkryłeś WSZYSTKIE OPCJE trylogii ME. Bez żadnych "tajnych" materiałów zdaje się to wręcz nie możliwe ;) Nie chciałem korzystać z poradnika lecz w końcu go zaliczyłem, z ciekawości czystej i... zgłupiałem. Powiązanie ze sobą wszystkich części gry jest "przerażające" i szkoda, że twórcy gry tak drastycznie uwarunkowali optymistyczne zakończenie serii. Ale przynajmniej miałem "środkową" wersję finału. Pozdrawiam.
Ale numer!Mimo,że zrobiłem wszystko zgodnie z opisem (nie pamiętam tylko czy zniszczyłem bazę heretyków czy ich przeprogramowałem),to nie odpala mi się opcja mogąca doprowadzić do sojuszu quarian z gethami.Jestem załamany bo nie po to gimnastykowałem się w "dwójce" a teraz i w "trójce" nad łagodzeniem konfliktów między oboma rasami,
żeby mi teraz jedna wybiła drugą do nogi.Czytałem dokładnie opis i Wasze powyższe posty ale nic mi to nie dało.Może na x-boxa jest jakaś zubożona wersja i pokoju zaprowadzić się nie da ;) ?
Miał ktoś z was może taki problem, iż w misji z Konsensusem gethów problem z niszczeniem tych pomarańczowych bloczków na skupiskach? Ja przez ładnych parę chwil strzelam i nie ma absolutnie żadnej reakcji. Wcale nie znikają, tyle że sobie eksplodują do momentu aż mi się amunicja nie skończy.
Po skończeniu zadania Priorytet-Sur'Kesh nie otrzymałam Salariańskiego Oddziału do Zadań Specjalnych. Czy ktoś wie czemu?
Póki co skończyłem Priorytet Cytadela 2 (i wszystkie poboczne questy pojawiające się do tego czasu).
Zauważyłem dwie sprawy.
1- ważna - na Tuchance uratujemy Mordnia (czyli opcja 2 w poradniku) tylko jeżeli na czele Krogan stoi Wreav i jeżeli mamy wystarczające punkty reputacji - i to było podane w poradniku. Ale także ważne jest to czy w ME2 zniszczyliśmy dane Maelona!!! Ja je ocaliłem i mimo spełnienia warunków (wreav, reputacja) opcji nakłonienia Mordina do wpuszczenia fałszywej szczepionki nie ma. Zresztą czy Mordin ginie nie wiemy. Jest tylko wybuch. Według mnie w ME4 będzie jakimś szamanem na Tuchance :D
2- mniej ważna - quest Normandia - Rura termiczna GX12 - u mnie pojawiła się dopiero przed samą Cytadelą 2. Traynor nic o tym nie mówiła (na początku), schodziłem do Maszynownii co jakiś czas (czyli po skończonych zadaniach) aż zastałem Adamsa przy konsoli. Wtedy mi powiedział o tej rurze. I teraz uwaga! Nie musimy lecieć na Cytadelę ponieważ oferty sklepów pojawiają się u nas w Hangarze!!! Idziemy tam, kupujemy rurę i do Adamsa. Dostajemy reputację +. Ale to nie koniec :D poszedłem do Traynor i dopiero powiedziała, że Adams chce się spotkać (już po skończonym quescie), więc zszedłem znowu, Adams potwierdził, że rurę ma i się przyda i ponownie punkty do reputacji :) taki mały glitch
powiem wam, że nie rozumiem tutaj podniet zawarciem pokoju. Bezproblemowo, kierując się tylko i wyłącznie sumieniem zawarłem pokój dla wszystkich ras.
Dlatego tym bardziej wkurwia mnie połączenie multi z singlem konieczne dla osiągnięcia najlepszega zakończenia
Drobne uzupełnienie odnośnie warunków zawarcia pokoju - z tego co mi wiadomo żaden z wymienionych czynników nie jest wymagany, tj. jego nie spełnienie (nawet jeśli wszystko inne się porobiło) blokuje cały wariant zachowania. Natomiast spotkałem się z (niepotwierdzonymi) informacjami, że musi to być większość (czyli więcej spełnionych czyników niż niespełnionych).
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
