Mass Effect 3: Kallini - Klasztor Ardat-Yakshi - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Ta strona poradnika do gry Mass Effect 3 zawiera opis przejścia pobocznej misji Kallini - Klasztor Ardat Yakshi. Z naszej solucji dowiesz się m.in. jaki loot jest do zdobycia w klasztorze, kiedy można spotkać Samarę, jak pokonywać banshee, jak wygrać bitwę w Wielkiej Sali i jak opcjonalnie uchronić Samarę przed śmiercią.
- Eksploracja klasztoru
- Potencjalne spotkanie z Samarą
- Pierwsze starcie z banshee
- Kontynuacja przeprawy przez klasztor
- Bitwa w Wielkiej Sali
- Samara i Falere - ważne wybory
Eksploracja klasztoru
Zleceniodawca questu: brak [Lesuss: Klasztor]
Sposób odblokowania questu: Zadanie to otrzymasz automatycznie po zaliczeniu pobocznego questu Mesana: Sygnał SOS.
![Przystąp do eksploracji klasztoru, czyli lokacji [Lesuss: Klasztor] - Mass Effect 3: Kallini - Klasztor Ardat-Yakshi - solucja, opis przejścia - Mass Effect 3 - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1222/418255468.jpg)
Przystąp do eksploracji klasztoru, czyli lokacji [Lesuss: Klasztor]. Na początek zbadaj okolice lądowiska, odnajdując ulepszenie broni [Stabilizator II (karabin szturmowy)]. Dopiero teraz wejdź do środka. Musisz tu wykonać w sumie dwa skoki i skorzystać z kilku drabin.
Docelowo powinieneś dotrzeć do nieoświetlonego pomieszczenia i warto się po nim rozejrzeć, odnajdując konsolę, komputer, palmtop [20 PD], dwa ulepszenia broni [Paralizator kontaktowy III (pistolet)] [Zapasowa amunicja III (karabin snajperski)], sejf ścienny [7500 kredytów] oraz terminal [Dane wywiadowcze (Elektroniczny podpis Gallae)]. Na koniec wybierz wyjście, przy którym leży ciało asari. Radzę oczywiście zbadać ciało, wysłuchując rozmowy z członkami drużyny [600 PD].
Potencjalne spotkanie z Samarą

Kontynuuj eksplorację klasztoru, która chwilowo nie będzie utrudniana przez żadnych wrogów. Po drodze konieczne będzie obejście zabezpieczenia zamkniętych drzwi, a także pojawi się okazja do zbadania palmtopa leżącego przy ciele asari (czynność ta odblokowuje poboczny quest Cytadela: Wdowa asari) [20 PD].
Dodatkowo możesz spotkać się w tej okolicy z Samarą, ale tylko jeśli nie zginęła w poprzedniej części serii. Koniecznie zapisz stan gry po zbliżeniu się do pokazanego na powyższym screenie dużego placu, bo przed Tobą pierwsza bitwa tego questu.
Pierwsze starcie z banshee

Na placu wkrótce pojawi się banshee i jeżeli opisywanym zadaniem zająłeś się niedługo po jego odblokowaniu, to będzie to zapewne Twoje pierwsze spotkanie z tymi asari Ardat-Yakshi zmutowanymi przez Żniwiarzy.
Staraj się przede wszystkim trzymać banshee na dystans, bo choć normalnie powoli się porusza, to potrafi również teleportować się po polu bitwy, szybko zmniejszając dystans do członków drużyny. Na szczęście dzięki dużym rozmiarom placu powinno to być łatwe do osiągnięcia. W trakcie wyprowadzania ataków pamiętaj, że w pierwszej kolejności musisz zniszczyć osłonę biotyczną banshee, wykorzystując do tego celu odpowiednie rodzaje amunicji, granatów i mocy. Staraj się też unikać dwóch głównych ataków banshee, a mianowicie samonaprowadzalnych pocisków oraz fali uderzeniowej (jest ona na szczęście wyraźnie sygnalizowana, tak więc można szybko odskoczyć). Oba te ataki nie tylko zadają duże obrażenia, ale pozwalają też banshee się w pewnym stopniu zregenerować.

Po zlikwidowaniu banshee przystąp do atakowania kanibali, którzy powinni w międzyczasie dołączyć do walk. Ich eliminacja nie powinna na szczęście stanowić dużego problemu. Po wygranej bitwie pozbieraj amunicję i skieruj się w stronę oznaczonych przez grę drzwi. Gra po otwarciu drzwi automatycznie wyświetli cut-scenkę ze spotkania z Falere, czyli z jedną z ocalałych Ardat-Yakshi, przy czym niezależnie od wybieranych opcji dialogowych (i niezależnie od tego czy Samara bierze udział w rozmowie) ucieknie ona z tego miejsca z zamiarem uratowania siostry Rili.
Kontynuacja przeprawy przez klasztor
![Rozejrzyj się za komputerem z nagraniem [20 PD], a następnie skieruj się do jedynych możliwych drzwi - Mass Effect 3: Kallini - Klasztor Ardat-Yakshi - solucja, opis przejścia - Mass Effect 3 - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1222/418255531.jpg)
Rozejrzyj się za komputerem z nagraniem [20 PD], a następnie skieruj się do jedynych możliwych drzwi. Zaatakuj widocznego w oddali grasanta, któremu będą towarzyszyli kanibale. Pamiętaj o korzystaniu z odpowiednich rodzajów amunicji i mocy, bo niektóre potwory mogą dysponować osłonami biotycznymi.
Po zakończonych walkach zbadaj całe piętro, wliczając w to boczne pomieszczenia. Do odnalezienia są następujące obiekty: fragment pancerza [Naramienniki Rady Serrice], strzelba [Adept I], stacja medyczna [150 PD], dwa komputery [20 PD], sejf ścienny [5000 kredytów] oraz stacja modyfikacji broni.

Zapisz stan gry i dopiero wtedy zbliż się do schodów prowadzących na parter. Po rozpoczęciu nowej bitwy skup się wyłącznie na atakowaniu banshee. Ogólne reguły są takie same jak wcześniej, przy czym w celu zapewnienia sobie możliwości bezpiecznego atakowania banshee warto chować się za balustradami na górnych balkonikach, nie pozwalając w miarę możliwości na to by potwór przedostał się na piętro. Po zlikwidowaniu banshee zajmij się nowymi kanibalami, którzy powinno bardzo szybko ginąć.

Zbadaj okolicę i udaj się w stronę znajdujących się na parterze niezbadanych jeszcze drzwi. Obejdź ich zabezpieczenia i wejdź do nowego pomieszczenia, w którym warto obejrzeć ciało asari, a także odnaleźć ulepszenie broni [Celownik precyzyjny II (karabin szturmowy)]. Na koniec skieruj się do wyjścia i wejdź w interakcję z mechanizmem windy [400 PD].
Zapisz stan gry po dotarciu do Wielkiej Sali (powyższy screen), bo czeka Cię tu finałowa bitwa tego questu.
Bitwa w Wielkiej Sali
![Zacznij od zbadania Wielkiej Sali, zapamiętując miejsca, w których rozmieszczono składziki z amunicją, jak również odnajdując dwie stacje medyczne [150 PD] [150 PD] i jeden zestaw medyczny [100 PD] - Mass Effect 3: Kallini - Klasztor Ardat-Yakshi - solucja, opis przejścia - Mass Effect 3 - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1222/418255578.jpg)
Zacznij od zbadania Wielkiej Sali, zapamiętując miejsca, w których rozmieszczono składziki z amunicją, jak również odnajdując dwie stacje medyczne [150 PD] [150 PD] i jeden zestaw medyczny [100 PD]. Jeżeli dysponujesz aktualnie pełnym zapasem medi-żelów, to zignoruj chwilowo wspomniane obiekty, bo mogą Ci się przydać w trakcie bitwy (ponadto będziesz je mógł na spokojnie pozbierać już po zakończonych walkach).
Podejdź do bomby i zdecyduj się na jej zbadanie, co doprowadzi do wyświetlenia cut-scenki z udziałem ocalałych sióstr i rozpoczęcia właściwej bitwy.

Główne utrudnienie tej bitwy to oczywiście konieczność jednoczesnego bronienia się przed atakami dwóch banshee. Polecam skupić uwagę całej drużyny na jednym z tych potworów, dążąc do jak najszybszego wyeliminowania zmutowanej asari. Staraj się jednocześnie na bieżąco likwidować podbiegające zombie, tak by nie przeszkadzały zbytnio w wyprowadzaniu właściwych ataków.
Pamiętaj, że możesz poruszać się po całej sali, bo bomba nie posiada żadnego specjalnego paska energii. W miarę możliwości staraj się też trzymać banshee na dystans, a jeśli dojdzie do walki w zwarciu to pomagaj sobie strzelbą i bądź gotowy do wykonywania uników w momencie odpalania przez banshee fal uderzeniowych.
Samara i Falere - ważne wybory
![Po wygranej bitwie [400 PD] na spokojnie pozbieraj zapasy (w tym apteczki jeśli je wcześniej pominąłeś) i ponownie wejdź w interakcję z bombą celem odszukania jej detonatora - Mass Effect 3: Kallini - Klasztor Ardat-Yakshi - solucja, opis przejścia - Mass Effect 3 - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1222/418255609.jpg)
Po wygranej bitwie [400 PD] na spokojnie pozbieraj zapasy (w tym apteczki jeśli je wcześniej pominąłeś) i ponownie wejdź w interakcję z bombą celem odszukania jej detonatora. Przed Tobą efektowna cut-scenka, w trakcie której zarażona Rila poświęci swoje życie by zagwarantować reszcie ucieczkę i zniszczyć klasztor.
Już po powrocie na powierzchnię czeka Cię co najmniej jedna rozmowa. Jeżeli Samara nadal żyje, to spróbuje popełnić samobójstwo i możesz jej w tym przeszkodzić odpalając specjalną opcję zachowania prawości (prawy przycisk myszy). Druga rozmowa dotyczy Falere i możesz się zachować na dwa sposoby, a mianowicie ją zabić (opcja skorzystania ze specjalnej opcji zachowania egozimu - lewy przycisk myszy) lub uwierzyć w jej obietnicę i pozostawić ją żywą w klasztorze. Już po powrocie na Normandię wysłuchaj kończącej ten quest rozmowy z radną asari.
Nagrody za ukończenie questu:
- [12500 kredytów]
- Zasób wojenny [Komandoski asari]
- Mass Effect 3 - poradnik do gry
- Mass Effect 3: Opis przejścia gry
- Mass Effect 3: Zadania poza Cytadelą
- Mass Effect 3: Akademia Grissoma - Śledztwo - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Akademia Grissoma - Awaryjna ewakuacja - solucja
- Mass Effect 3: Tuchanka - Bomba - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Mesana - Sygnał S.O.S. - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Kallini - Klasztor Ardat-Yakshi - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Arrae - Byli pracownicy naukowi Cerberusa - solucja
- Mass Effect 3: Zadania poza Cytadelą
- Mass Effect 3: Opis przejścia gry
Komentarze czytelników
Co do ostatniej misji, zakończenie to jest jeszcze 4 opcja, nie wybranie żadnej z tych opcji, wtedy cykl trwa.
Natomiast jeśli chodzi o sam poradnik był bardzo pomocny, jedynie czego mi brakowało to określenia ile trzeba mieć reputacji żeby odblokować dodatkowe opcje wyboru. Miałem sytuacje gdzie w poradniku było że powinny pojawić się dodatkowe opcje dialogowe a ich nie miałem.
Czy ktoś wie jak zdobyć grupę OZS Salarian bo wykonuję zadanie z krogankami i nic.
Mam problem. Nie mogę uzyskać 100 pkt za surowce mineralnych w Mass Effect 3. Uzebrałem po 100 jednostek z każdego surowca.
Można mieć 10, 25, 100 w zależności od ilości pod koniec ME2. 100k każdego surowca daje tylko 25 pkt. Mam jeszcze jakieś stare sejwy i nieodinstalowaną 2 i 3, może później będę w stanie powiedzieć więcej.
Ciekawe czy trzeba mieć ogólnie liczbę surowców czy każdą oddzielnie
Gra ktoś jeszcze multi na PS3? Chętnie pograłbym wspólnie ;-)
Quest "Sabotaż Medi-gelu" można zacząć po wykonaniu "Priorytet: Cytadela", a nie po tym z Gethami. Przed chwilą go zrobiłam, a dopiero co skończyłam wyżej wymieniony główny.
Serio, twórcy serwisu Gry-Online? Trzeba kupić u Was abonament premium aby zobaczyć dalszą część artykułu lub poradnika do gry? Żałosne, zwłaszcza, że właśnie sobie wygoglowałem kompletny poradnik do szukanej misji w grze na innym serwisie.
Ocena Waszego serwisu leci w dół. Rozumiem chęć zarobienia na utrzymanie strony, ale od tego macie sklep i oferty specjalne. Brak pakietu premium nie powinien blokować prozaicznych treści jak poradniki do gier, których jest w internecie mnóstwo.
a czy ktos ci broni googlowac nie chcesz placic ty twoja sprawa takie maja zasady a jako sie komus nie podoba to trudno
Uwaga SPOILER chce tylko zauważyć że nie trzeba przechodzić misji związanej z wyłączeniem serwera gethów. Wystarczy ze przejdziemy misję z baza żniwiarzy i tam po walce ze żniwiarzem pozwolimy aby W przesłał kod ALE są konsekwencje mianowicie cała flota quarian zostaje zniszczona a Tali popełnia samobójstwo
Dlaczego nie mam opcji ( niebieskiej i czerwonej ) tylko "zabij Legiona " lub "wyślij kod " w misji na Rannoch ? gram postacią idealisty mam sporo reputacji i : 1.uratowałem Korisa 2. zniszczyłem baze heretyków w poprzedniej części 3. Tali nie została wygnana z floty 4. ukończona misja z serwerem gethow
JÓZEK2, w ME2 mogłeś nie mieć wszystkich ulepszeń broni, jaką posługuje się Legion lub Tali. Mi brakowało jednego ulepszenia siły rażenia karabinu szturmowego, którego używa Legion. Nie brakowało mi za to żadnego ulepszenia do broni, którą posługuje się Tali. Także kiedy poszedł Legion, zginął. Kiedy poszła Tali, przeżyła. Nie mam pewności, czy to od tego zależy, ale na zagranicznych forach twierdzą, że tak.
[146] Mimo starań, też mi nie wyszło. Dlaczego ? Otóż Legion MUSI przeżyć misję samobójczą w ME2 jak też Tali, w procesie o zdradę, MUSI zostać uniewinniona /tak zrobiłem/. W ME3 dowiadujemy się, że została komandorem. Należy też doprowadzić do zgody między nimi na Normandii co udało mi się. Nie wiem czemu ale Legion lub Tali, wybrani przeze mnie do "wędrówki" kanałem, mimo że są lojalni, giną przy zacinających się drzwiach /ME2/. Tak straciłem Legiona. Nie otworzyła mi się też opcja pogodzenia Mirandy i Jack. W ME2 straciłem Mirandę i getha. Na razie, nie mam już siły grać ponownie. Może za x miesięcy.
P.S. Stranger, podziwiam ale i zastanawiam się jak to możliwe, że odkryłeś WSZYSTKIE OPCJE trylogii ME. Bez żadnych "tajnych" materiałów zdaje się to wręcz nie możliwe ;) Nie chciałem korzystać z poradnika lecz w końcu go zaliczyłem, z ciekawości czystej i... zgłupiałem. Powiązanie ze sobą wszystkich części gry jest "przerażające" i szkoda, że twórcy gry tak drastycznie uwarunkowali optymistyczne zakończenie serii. Ale przynajmniej miałem "środkową" wersję finału. Pozdrawiam.
Ale numer!Mimo,że zrobiłem wszystko zgodnie z opisem (nie pamiętam tylko czy zniszczyłem bazę heretyków czy ich przeprogramowałem),to nie odpala mi się opcja mogąca doprowadzić do sojuszu quarian z gethami.Jestem załamany bo nie po to gimnastykowałem się w "dwójce" a teraz i w "trójce" nad łagodzeniem konfliktów między oboma rasami,
żeby mi teraz jedna wybiła drugą do nogi.Czytałem dokładnie opis i Wasze powyższe posty ale nic mi to nie dało.Może na x-boxa jest jakaś zubożona wersja i pokoju zaprowadzić się nie da ;) ?
Miał ktoś z was może taki problem, iż w misji z Konsensusem gethów problem z niszczeniem tych pomarańczowych bloczków na skupiskach? Ja przez ładnych parę chwil strzelam i nie ma absolutnie żadnej reakcji. Wcale nie znikają, tyle że sobie eksplodują do momentu aż mi się amunicja nie skończy.
Po skończeniu zadania Priorytet-Sur'Kesh nie otrzymałam Salariańskiego Oddziału do Zadań Specjalnych. Czy ktoś wie czemu?
Póki co skończyłem Priorytet Cytadela 2 (i wszystkie poboczne questy pojawiające się do tego czasu).
Zauważyłem dwie sprawy.
1- ważna - na Tuchance uratujemy Mordnia (czyli opcja 2 w poradniku) tylko jeżeli na czele Krogan stoi Wreav i jeżeli mamy wystarczające punkty reputacji - i to było podane w poradniku. Ale także ważne jest to czy w ME2 zniszczyliśmy dane Maelona!!! Ja je ocaliłem i mimo spełnienia warunków (wreav, reputacja) opcji nakłonienia Mordina do wpuszczenia fałszywej szczepionki nie ma. Zresztą czy Mordin ginie nie wiemy. Jest tylko wybuch. Według mnie w ME4 będzie jakimś szamanem na Tuchance :D
2- mniej ważna - quest Normandia - Rura termiczna GX12 - u mnie pojawiła się dopiero przed samą Cytadelą 2. Traynor nic o tym nie mówiła (na początku), schodziłem do Maszynownii co jakiś czas (czyli po skończonych zadaniach) aż zastałem Adamsa przy konsoli. Wtedy mi powiedział o tej rurze. I teraz uwaga! Nie musimy lecieć na Cytadelę ponieważ oferty sklepów pojawiają się u nas w Hangarze!!! Idziemy tam, kupujemy rurę i do Adamsa. Dostajemy reputację +. Ale to nie koniec :D poszedłem do Traynor i dopiero powiedziała, że Adams chce się spotkać (już po skończonym quescie), więc zszedłem znowu, Adams potwierdził, że rurę ma i się przyda i ponownie punkty do reputacji :) taki mały glitch
powiem wam, że nie rozumiem tutaj podniet zawarciem pokoju. Bezproblemowo, kierując się tylko i wyłącznie sumieniem zawarłem pokój dla wszystkich ras.
Dlatego tym bardziej wkurwia mnie połączenie multi z singlem konieczne dla osiągnięcia najlepszega zakończenia
Drobne uzupełnienie odnośnie warunków zawarcia pokoju - z tego co mi wiadomo żaden z wymienionych czynników nie jest wymagany, tj. jego nie spełnienie (nawet jeśli wszystko inne się porobiło) blokuje cały wariant zachowania. Natomiast spotkałem się z (niepotwierdzonymi) informacjami, że musi to być większość (czyli więcej spełnionych czyników niż niespełnionych).
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
