Don't Starve: Zdrowie psychiczne
Aktualizacja:
Zdrowie psychiczne

Poziom zdrowia psychicznego (Sanity), to dość szczególny wskaźnik, który może mieć istotny wpływ na świat widziany oczyma naszego bohatera. Wraz z jego spadkiem pojawiają się różnego rodzaju objawy:
- ekran zaczyna drżeć i rozmywać się
- wszystko zaczyna być widziane w jaśniejszych barwach
- bohater zaczyna słyszeć szepty oraz widzieć halucynacje
- zmienia się wygląd zwierząt (króliki stają się beardlingami, a ptaki letnie zmieniają się na zimowe)
- w ciemnościach pojawiają się dziwne pary oczu

Gdy poziom spadnie do 30 punktów, nasza postać staje się szalona, a tym samym niegroźne wcześniej halucynacje zaczynają ją atakować. Żeby tego uniknąć, zapoznaj się z poniższą tabelą. Znajdziesz w niej większość czynności, które pozytywnie lub negatywnie oddziałują na psychikę postaci.
Jednorazowe efekty
Działanie | Zmiana psychiki |
Spanie w namiocie (Tent) | +50 |
Spanie na macie z trawy (Straw Roll) Zabicie Terrorbeak | +33 |
Zjedzenie Taffy, Cooked Green Cap, Jerky, Pumpkin Cookie Zabicie Crawling Horror | +15 |
Zjedzenie Garland, Small Jerky, Cooked Blue Cap Zgolenie brody Wilsona | +10 |
Zjedzenie dań zrobionych w garnku (Crock Pot) z wyjątkiem Taffy, Pumpkin Cookie, Wet Goop, Monster Lasagna Zebranie kwiatów (Flower) | +5 |
Zjedzenie Durian, Dark Petals, Extra Smelly Durian, Monster Jerky Zebranie Evil Flowers | -5 |
Zjedzenie zepsutego jedzenia oraz Meat, Drumstick, Morsel, Frog Legs, Cooked Monster Meat, Cooked Red Cap Kopanie w grobie | -10 |
Zjedzenie Monster Meat I Blue Mushroom Przejście przez Worm Hole | -15 |
Zjedzenie Monster Lasagna Atak nocnych potworów | -20 |
Zjedzenie Green Mushroom | -50 |
Czasowe efekty
Działanie | Zmiana psychiki na minutę |
Aura nastawionej przyjacielsko świni (musi stać blisko) | +25 |
Granie jako Maxwell | +20 |
Noszenie Tam o' Shanter | +6.7 |
Noszenie Top Hat, Dapper Vest | +3.3 |
Noszenie Feather Hat, Breezy Vest, Puffy Vest, Amulet | +2 |
Noszenie Garland, Winter Hat | +1.3 |
Opady deszczu | max -3.3 |
Noszenie Spiderhat, One-band Hat | -2 |
Negatywna aura Night Light | -3 |
Wieczorna pora dnia | -5 |
Noszenie Night Armor | -10 |
Noszenie Dark Sword | -20 |
Negatywna aura Dark Flower i Spider | -25 |
Zaprzyjaźnienie się ze świnią za pomocą One-band Hat | -25/świnia |
Negatywna aura Beardling, Hound, Red Hound, Blue Hound, Tentacle, Spider Warrior, Ghost, Night Hand | -40 |
Całkowita ciemność | -50 |
Negatywna aura Werepig, Treeguard, Crawling Horror, Terrorbeak, | -100 |
Negatywna aura Dearclops, Spider Queen | -400 |
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany974565 Junior
Guzik prawda gra dobrze działa również na systemach z rodziny linuks, testowane na Ubuntu i fedorze.
zanonimizowany966663 Junior
kod na odsłonięcie całej mapy mi nie działa mam tylko w lewym górnym i lewym dolnym rogu informacje Sim Step i takie tam co robię nie tak . Proszę o pomoc :/
widelec256 Chorąży
Arxel rzeczywiście było tak jak mówisz, ale dawno temu, jeszcze w fazie wczesnych beta testów. Pomysł porzucono. Teraz do odblokowywania potrzebnych nam przedmiotów wystarczy mieć przy sobie odpowiednią ilość surowców, co wydaje się być lepszym rozwiązaniem niż to bezsensowne "farmienie" tylko po to by nabić punkty nauki. Ogólnie gra się bardzo rozwinęła i rozwija się dalej. Pytanie czy poradnik również będzie?
Arxel Legend

Wydaje mi się, że kiedyś to było tak, że trzeba było wpierw użyć punktów nauki, a dopiero później dodatkowo także maszyny do wytworzenia lepszych przedmiotów.. Jestem zbyt leniwy żeby odpalać grę i sprawdzać ;p
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.