Don't Starve: Jaskinie
Aktualizacja:
Jaskinie są terenami podziemnymi i są oddzielnie generowane przez komputer. Wejść do jaskini szukaj na powierzchni. Są to tzw. Plugged Sinkhole(zasypane wejście). Musisz użyć kilofa (Pickaxe), lub Pick/axe(połączenia kilofa z siekierą), także Opulent Pickaxe (luksuowego kilofa), żeby dostać się do środka. Zyskasz też Flint (krzemień) i kamienie (Rocks). Wejść do jaskiń nie ma dużo. Pamiętaj, że z otworu prowadzącego do jaskini o zmierzchu wylatują Batiliski. Żyją one w jaskiniach. Jeśli do rana nie wrócą pod powierzchnię, to zapadają w sen. Wchodząc do jaskini zobaczysz komunikat, że jaskinia nie jest jeszcze skończona i czy na pewno chcesz do niej wejść(opcje Yes i No). Trzecia opcja umożliwia ponowne wygenerowanie jaskini. Jest to przydatne wtedy, gdy potrzebujesz np. innych surowców. Po wejściu do jaskini, zobaczysz linę prowadząca na górę.

Niższy poziom jaskiń to ruiny. Pamiętaj, że w jaskini zawsze jest noc. Pod ziemią nie ma wskaźnika pory dnia. Jest też bardzo ciemno, w związku z tym możesz używać kasku górniczego (Miner Hat), lub latarni (Lantern). Ta ostatnia zajmuje miejsce w dłoni, w związku, z czym będziesz musiał schować broń. O wiele bardziej sprawdza się Miner Hat, zajmuje tylko miejsce na głowie i możesz swobodnie używać broni czy kilofa. Możesz jeszcze na ziemi ustawić Pumpkin Lantern (dyniowa latarnia), zapewnia trochę światła. Pamiętaj, że te przedmioty zużywają się, ale możesz przykładowo używając Light Bulb (żarówka) na latarni sprawić, ze będzie ona znowu świecić. Zdobędziesz je z rosnących pod ziemią Light Flowers (kwiaty dające światło). Pod ziemią napotkasz też nawóz - Guano. Zostawiają go Batiliski, jest efektywniejszy od Manure, który możesz znaleźć na powierzchni.

Inaczej wygląda też mapa jaskini. Są trzy rodzaje terenu w jaskini. Są one oznaczone innym kolorem na mapie. Na najciemniejszym rośnie Mushtree, Light Flower, spotkasz Slurtla, Fireflies (świetliki) czy Tentacle (macka). Na trochę jaśniejszym pająki (Spiders), stalagmity (Stalagmites), Spilagmites (oplata je nić pajęcza). Najjaśniejszy obszar stanowi tylko łącznik między poprzednimi, nic tam nie ma.

Pod ziemią przygotuj się na trzęsienia ziemi. Ekran zaczyna się trząść i z góry spadają kamienie, krzemień, saletra (Nitre) i marmur (Marble). Spadają też kryształy: czerwony, niebieski, pomarańczowy i żółty. Możesz w jego trakcie odnieść obrażenia. Bezpośrednio po trzęsieniu wyłażą Snurtles i Slurtles, które szukają pożywienia w postaci kamieni. Sam możesz wywołać trzęsienie za pomocą prochu strzelniczego (Gun Powder). Gdy zginiesz w jaskini odrodzisz się na powierzchni, wszystkie przedmioty zostaną pod ziemią. W jaskini możesz zginąć wiele razy i nie będzie to oznaczać końca gry.

0
Komentarze czytelników
zanonimizowany974565 Junior
Guzik prawda gra dobrze działa również na systemach z rodziny linuks, testowane na Ubuntu i fedorze.
zanonimizowany966663 Junior
kod na odsłonięcie całej mapy mi nie działa mam tylko w lewym górnym i lewym dolnym rogu informacje Sim Step i takie tam co robię nie tak . Proszę o pomoc :/
widelec256 Chorąży
Arxel rzeczywiście było tak jak mówisz, ale dawno temu, jeszcze w fazie wczesnych beta testów. Pomysł porzucono. Teraz do odblokowywania potrzebnych nam przedmiotów wystarczy mieć przy sobie odpowiednią ilość surowców, co wydaje się być lepszym rozwiązaniem niż to bezsensowne "farmienie" tylko po to by nabić punkty nauki. Ogólnie gra się bardzo rozwinęła i rozwija się dalej. Pytanie czy poradnik również będzie?
Arxel Legend

Wydaje mi się, że kiedyś to było tak, że trzeba było wpierw użyć punktów nauki, a dopiero później dodatkowo także maszyny do wytworzenia lepszych przedmiotów.. Jestem zbyt leniwy żeby odpalać grę i sprawdzać ;p
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.