Don't Starve: Taktyka | Walka
Aktualizacja:
Taktyka

Gdy już ubierzemy się odpowiednio, przyjdzie pora na obranie najlepszej taktyki walki. Przede wszystkim zawsze staraj się walczyć z pojedynczymi przeciwnikami. Jeśli jacyś wrogowie występując w grupach, spróbuj odciągnąć pojedynczą sztukę od stada i zabić ją szybko, zanim nadejdą pozostałe bestie.
Broń biała

Walka z pojedynczym stworem jest szczególnie prosta, jeśli jest on wrażliwy na ogłuszenie. Oznacza, to że każdy zadany mu cios resetuje wykonywany przez niego atak. Tym samym stale atakując bestie, uniemożliwiamy jej wszelką obronę i nie narażamy się na żaden niebezpieczny kontratak. Niestety w ten sposób zabijemy tylko najsłabszych przeciwników. Silniejsze stwory są odporne na ogłuszenie, więc trzeba przeciwko nim zastosować nieco inne metody.

Pierwsza z nich wykorzystuje broń białą i polega na odbieganiu od wroga tuż przed zadaniem przez niego ciosu, a następnie wyprowadzaniu szybkiego kontrataku, jak tylko bestia trafi w pustkę. Metoda ta jest skuteczna, lecz nie należy do najbezpieczniejszych. Wystarczy że nasz bohater spóźni się o ułamek sekundy z unikiem, a może otrzymać pokaźną liczbę obrażeń.
Broń zasięgowa
Jeśli napotkany przez nas przeciwnik nie daje do siebie podejść lub jest na tyle szybki, że uniki nie wchodzą w grę, należy zastosować broń zasięgową. Należą do niej Boomerang, wszelkiego rodzaju strzałki (np. Fire Dart) oraz magiczne kostury (Fire/Ice Staff). Dzięki nim możemy zabić wroga, bez narażenia się na kontr uderzenie. Każda z wymienionych broni ma jednak swoje cechy szczególne, z którymi warto się wcześniej zapoznać.

Jak łatwo się domyślić, cechą szczególną Boomerangu jest fakt, że po każdym rzucie wraca do swojego właściciela. Aby go jednak złapać, należy przetrzymać przycisk spacji. Jeśli tego nie zrobimy, broń trafi naszego bohatera, zadając mu nieco obrażeń.

Strzałki świetnie sprawdzają się podczas walki, ale niestety wymagają do wytworzenia sporej liczby surowców oraz są tylko jednorazowego użytku. Przed każdym polowaniem należy więc wyposażyć się w przynajmniej kilka sztuk tej znakomitej broni i używać ich oszczędnie.
Typy strzałek:
1. Blow Dart - standardowa strzałka zadająca 100p obrażeń.
2. Sleep Dart - ten rodzaje strzałek nie zadaje obrażeń, ale za to usypia trafiony cel. Należy jednak pamiętać, że niektórzy więksi przeciwnicy (np. Hound czy Tallbird) wymagają czterech trafień, by zapaść w sen, a część wrogów jest zupełnie niewrażliwa na działanie broni (Butterfly, Ghost, Mandrake, Tentacle oraz wszelkie halucynacje).
3. Fire Dart - ognista strzałka zadaje 50 obrażeń i podpala trafiony cel. Płonący przeciwnik biega wtedy w panice, zapalając łatwopalne przedmioty w okolicy. Jeśli bestia pozostawi po sobie mięso, będzie to od razu jego upieczona wersja. Należy jednak pamiętać, że część przeciwników jest odporna na działanie tego typu broni (np. Hound).

Jeśli chodzi o magiczne kostury, to istnieją dwa rodzaje takich przedmiotów:
1. Ice Staff - wystrzeliwane przez niego pociski zamrażają trafione cele. Do unieruchomienia większego przeciwnika, niezbędne jest kilkukrotne trafienie bestii (jeden strzał jedynie spowalnia wroga). Dodatkowo każde użycie przedmiotu obniża zdrowie psychiczne bohatera o 1 oraz przyspiesza jego zamarzanie. Korzystając z Ice Staff warto wiec być ubranym w odpowiedni strój, który zniweluje natywne efekty.
2. Fire Staff - podpala trafionych przeciwników oraz łatwopalne przedmioty. Podobnie jak w przypadku Ice Staff, każe użycie kostura obniża zdrowie psychiczne o 1.
Pułapki

Oprócz broni białej oraz zasięgowej, w grze dostępne są również pułapki. Dzięki nim możemy bez problemu pokonać wielu potężnych przeciwników, bez narażania się na niepotrzebne obrażenia.
1. Trap - ta pułapka najlepiej sprawdza się przeciwko małym stworzeniom, takim jak pająki czy żaby. Złapane istoty giną na miejscu. Może być użyta 8 razy.
2. Tooth Trap - zadaje 60 obrażeń i może być użyta 10 razy
3. Bee Mine - specjalna mina jednokrotnego użytku, która wypuszcza przy uruchomieniu 4 pszczoły (Bee). Owady nie atakują naszego bohatera, a jeśli same zostaną zranione przez przeciwnika, mogą wezwać posiłki z pobliskiego ula. Po zakończeniu starcia istnieje możliwość ponownego schwytania żywych pszczół i użycia ich do zrobienia nowej pułapki.
0
Komentarze czytelników
Arxel Legend
A zastanawiałem się po starcie bety czy nie wyjść z inicjatywa przygotowania poradnika.. heh.. :)
Przejrzałem tak ogólnikowo i chyyyba nie wychwyciłem informacji o odblokowywaniu poszczególnych przedmiotów.. Przynajmniej we wczesnej wersji trzeba było użyć jakiejś tam machiny, gdzie po zniszczeniu rożnych rzeczy otrzymywaliśmy bodajże żaróweczki i dzięki nim mogliśmy odblokować kolejne przedmioty - na szczęście wszystko się sumowało, nawet po śmierci, więc nie trzeba było wszystkiego zawsze odkrywać od nowa (to byłby dopiero hardcore :D)
Chyba, że z kolejnymi wersjami zrezygnowano z tego..
kwiść Generał
@Arxel
Z tego co gdzieś czytałem, to były jakieś punkty nauki (może te żaróweczki właśnie), które służyły do odblokowywania nowych schematów. Teraz działa to w ten sposób, że masz 3 typy maszyn, które odblokowują kolejne porcje schematów :)
Arxel Legend
Wydaje mi się, że kiedyś to było tak, że trzeba było wpierw użyć punktów nauki, a dopiero później dodatkowo także maszyny do wytworzenia lepszych przedmiotów.. Jestem zbyt leniwy żeby odpalać grę i sprawdzać ;p
widelec256 Chorąży
Arxel rzeczywiście było tak jak mówisz, ale dawno temu, jeszcze w fazie wczesnych beta testów. Pomysł porzucono. Teraz do odblokowywania potrzebnych nam przedmiotów wystarczy mieć przy sobie odpowiednią ilość surowców, co wydaje się być lepszym rozwiązaniem niż to bezsensowne "farmienie" tylko po to by nabić punkty nauki. Ogólnie gra się bardzo rozwinęła i rozwija się dalej. Pytanie czy poradnik również będzie?
zanonimizowany966663 Junior
kod na odsłonięcie całej mapy mi nie działa mam tylko w lewym górnym i lewym dolnym rogu informacje Sim Step i takie tam co robię nie tak . Proszę o pomoc :/
zanonimizowany974565 Junior
Guzik prawda gra dobrze działa również na systemach z rodziny linuks, testowane na Ubuntu i fedorze.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
