Don't Starve: Gotowanie potraw
Aktualizacja:
Gotowanie potraw
Podstawy

Po wybudowaniu Science Machine uzyskasz dostęp do tworzenia garnka z paleniskiem (Crock Pot). Tworzy się go z 3x Cut Stone, 6x Charcoal oraz 6x Twigs. Ten drugi składnik to węgiel i uzyskuje się go ze spalonych drzew.

Wspomniany garnek umożliwia gotowanie z czterech składników rozmaitych potraw, które bardzo szybko obniżają poziom głodu oraz leczą naszego bohatera. Gotowanie dania trwa najczęściej około 40 sekund, a jeśli nie wyciągniemy go przez jakiś czas z garnka, dłużej będzie nadawało się do spożycia. Poniżej znajdziesz tabelę z szczegółowym wykazem wszystkich przepisów. W miejscu gdzie nie są podane 4 składniki, trzeba skorzystać z tzw. wypełniaczy, czyli dowolnych innych materiałów nie podanych w kolumnie "Ograniczenia". Jeśli do garnka wrzucimy składniki wykorzystywane w kilku różnych daniach, ugotowana zostanie potrawa z wyższym priorytetem. W przypadku takiego samego priorytetu rezultat będzie losowy.

Oprócz tabeli z receptami, podczas gotowania przyda się również tabela z wartością poszczególnych składników. Czasami do wykonania potrawy będziemy potrzebować dwóch kawałków mięsa. Co oznacza, że możemy skorzystać z 4x Morsel (każdy wartość 0,5) lub z 2x Meat (każdy wartość 1). W podobny sposób zostały podzielone warzywa, owoce oraz jajka.
Wartości składników
Składniki | Wartość |
Meat, Cooked Meat, Monster Meat, Cooked Monster Meat | 1x mięso |
Morsel, Cooked Morsel, Drumstick, Cooked Drumstick, Frog Legs, Cooked Frog Legs | 0.5x mięso |
Pomegranate, Sliced Pomegranate, Durian, Sliced Durian, Dragon Fruit, Sliced Dragon Fruit | 1x owoc |
Berries, Roasted Berries | 0.5x owoc |
Carrot, Roasted Carrot, Corn, Popcorn, Pumpkin, Hot Pumpkin, Eggplant, Braised Eggplant | 1x warzywo |
Red Mushroom, Cooked Red Cap, Green Mushroom, Cooked Green Cap, Blue Mushroom, Cooked Blue Cap | 0.5x warzywo |
Egg, Cooked Egg | 1x jajko |
Tallbird Egg, Fried Tallbird Egg | 4x jajko |
Recepty
Nazwa | Zdrowie fiz. | Zdrowie psych. | Wskaźnik głodu | Priorytet | Składniki | Ograniczenia |
Mandrake Soup | +100 | +150 | +5 | 10 | 1xMandrake | |
Waffles | +60 | +37,5 | +5 | 10 | 1xButter 1xEgg 1xBerries | |
Fishsticks | +40 | +37,5 | +5 | 10 | 1xFish 1xTwigs | Brak Twigs |
Pierogi | +40 | +37,5 | +5 | 5 | 1xEgg 0.5xMięso 0.5xWarzywo | Brak Twigs |
Dragonpie | +40 | +75 | +5 | 1 | 1xDragon Fruit | Brak mięsa |
Honey Ham | +30 | +75 | +5 | 2 | 1xHoney 2xMięso | Brak Twigs |
Turkey Dinner | +20 | +75 | +5 | 10 | 2xDrumstick 0.5xMięso 0.5xWarzywo 0.5xOwoc | |
Fruit Medley | +20 | +25 | +5 | 0 | 3xOwoc | Brak mięsa i warzyw |
Honey Nuggets | +20 | +37,5 | +5 | 2 | 1xHoney 0.5xMięso | Brak Twigs |
Froggle Bunwich | +20 | +37,5 | +5 | 1 | 1xFrog Legs 0.5xWarzywo | |
Butter Muffin | +20 | +37,5 | +5 | 1 | 1xButterfly Wings 0.5xWarzywo | Brak mięsa |
Bacon and Eggs | +20 | +25 | +5 | 10 | 2xJajko 1.5xMięso | Brka warzyw |
Fish Tacos | +20 | +37,5 | +5 | 10 | 1xFish 1xCorn | |
Meaty Stew | +12 | +75 | +5 | 0 | 3xMięso | Brak Twigs |
Meatballs | +3 | +37,5 | +5 | -1 | 0.5xMięso | Brak Twigs |
Stuffed Effplant | +3 | +150 | +5 | 1 | 1xEffplant 0.5xWarzywo | |
Fist Full of Jam | +3 | +62,5 | +5 | 0 | 0.5xOwoc | Brak Twigs, warzyw oraz mięsa |
Ratatouille | +3 | +37,5 | +5 | 0 | 0.5xWarzywo | Brak Twigs oraz mięsa |
Kabobs | +3 | +37,5 | +5 | 5 | 0.5xMięso 1xTwigs | Brak Twigs oraz Monster Meat |
Pumpkin Cookie | 0 | +25 | +15 | 10 | 1xPumpkin 2xHoney | |
Wet Goop | 0 | +37,5 | 0 | -2 | Składniki nie pasujące do żadnego przepisu | |
Taffy | -3 | +37,5 | +15 | 10 | 3xHoney | |
Monster Lasagna | -20 | 0 | -20 | 10 | 2xMięso | Brak Twigs |
0
Komentarze czytelników
Arxel Legend
A zastanawiałem się po starcie bety czy nie wyjść z inicjatywa przygotowania poradnika.. heh.. :)
Przejrzałem tak ogólnikowo i chyyyba nie wychwyciłem informacji o odblokowywaniu poszczególnych przedmiotów.. Przynajmniej we wczesnej wersji trzeba było użyć jakiejś tam machiny, gdzie po zniszczeniu rożnych rzeczy otrzymywaliśmy bodajże żaróweczki i dzięki nim mogliśmy odblokować kolejne przedmioty - na szczęście wszystko się sumowało, nawet po śmierci, więc nie trzeba było wszystkiego zawsze odkrywać od nowa (to byłby dopiero hardcore :D)
Chyba, że z kolejnymi wersjami zrezygnowano z tego..
kwiść Generał
@Arxel
Z tego co gdzieś czytałem, to były jakieś punkty nauki (może te żaróweczki właśnie), które służyły do odblokowywania nowych schematów. Teraz działa to w ten sposób, że masz 3 typy maszyn, które odblokowują kolejne porcje schematów :)
Arxel Legend
Wydaje mi się, że kiedyś to było tak, że trzeba było wpierw użyć punktów nauki, a dopiero później dodatkowo także maszyny do wytworzenia lepszych przedmiotów.. Jestem zbyt leniwy żeby odpalać grę i sprawdzać ;p
widelec256 Chorąży
Arxel rzeczywiście było tak jak mówisz, ale dawno temu, jeszcze w fazie wczesnych beta testów. Pomysł porzucono. Teraz do odblokowywania potrzebnych nam przedmiotów wystarczy mieć przy sobie odpowiednią ilość surowców, co wydaje się być lepszym rozwiązaniem niż to bezsensowne "farmienie" tylko po to by nabić punkty nauki. Ogólnie gra się bardzo rozwinęła i rozwija się dalej. Pytanie czy poradnik również będzie?
zanonimizowany966663 Junior
kod na odsłonięcie całej mapy mi nie działa mam tylko w lewym górnym i lewym dolnym rogu informacje Sim Step i takie tam co robię nie tak . Proszę o pomoc :/
zanonimizowany974565 Junior
Guzik prawda gra dobrze działa również na systemach z rodziny linuks, testowane na Ubuntu i fedorze.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
