Don't Starve: Zamarzanie - jak nie zamarznąć? Zima
Aktualizacja:
Zamarzanie

Podczas zimy znacznie spada temperatura, a co za tym pojawia się nowe zagrożenie: lodowate zimno. Aby uniknąć zamarznięcia musimy niemal przez cały czas przebywać niedaleko jakiegoś źródła ciepła np. ogniska. Oddalając się od ognia, powinniśmy wyposażyć się w ciepłe ubranie, dzięki któremu dłużej przeżyjemy w lodowatym lesie.

Dobrym pomysłem jest również noszenie ze sobą nagrzanego kamienia (Heat Stone), który działa jak przenośny ogień. Trzeba go jednak wcześniej położyć na chwilę obok ogniska. Pochodnia nie zapewnia niezbędnego ciepła, ale w ostateczności dzięki niej możemy podpalić leżące w okolicy przedmioty i w ten sposób ogrzać się przez chwilę.

Mechanizm zamarzania opiera się na dwóch statystykach: temperaturze ciała bohatera oraz temperaturze otoczenia. Ta pierwsze może wahać się w przedziale od -20 do 40 stopni i zawsze dostosowuje się do temperatury otoczenia, podstawowo spadając z prędkością -1 na sekundę. Jak spadnie poniżej 0 nasza postać zaczyna zamarzać, otrzymując 1.25 obrażeń na sekundę. Prędkość obniżania temperatury ciała obrazuje następujący wzór: -30/(30+izolacja). Jak widać, dzięki izolacji możemy spowolnić ten proces, a zapewniają ją wszelkie ciepłe ubrania, których tabela znajduje się poniżej.
Nazwa przedmiotu | Wartość izolacji |
Dapper Vest | 60 |
Breezy Vest | 60 |
Rabbit Earmuff | 60 |
Tam o'Shanter | 120 |
Winter Hat | 120 |
Beefalo Hat | 240 |
Puffy Vest | 240 |
Broda Wilsona | 0/15/45/135 |
0
Komentarze czytelników
Arxel Legend
A zastanawiałem się po starcie bety czy nie wyjść z inicjatywa przygotowania poradnika.. heh.. :)
Przejrzałem tak ogólnikowo i chyyyba nie wychwyciłem informacji o odblokowywaniu poszczególnych przedmiotów.. Przynajmniej we wczesnej wersji trzeba było użyć jakiejś tam machiny, gdzie po zniszczeniu rożnych rzeczy otrzymywaliśmy bodajże żaróweczki i dzięki nim mogliśmy odblokować kolejne przedmioty - na szczęście wszystko się sumowało, nawet po śmierci, więc nie trzeba było wszystkiego zawsze odkrywać od nowa (to byłby dopiero hardcore :D)
Chyba, że z kolejnymi wersjami zrezygnowano z tego..
kwiść Generał
@Arxel
Z tego co gdzieś czytałem, to były jakieś punkty nauki (może te żaróweczki właśnie), które służyły do odblokowywania nowych schematów. Teraz działa to w ten sposób, że masz 3 typy maszyn, które odblokowują kolejne porcje schematów :)
Arxel Legend
Wydaje mi się, że kiedyś to było tak, że trzeba było wpierw użyć punktów nauki, a dopiero później dodatkowo także maszyny do wytworzenia lepszych przedmiotów.. Jestem zbyt leniwy żeby odpalać grę i sprawdzać ;p
widelec256 Chorąży
Arxel rzeczywiście było tak jak mówisz, ale dawno temu, jeszcze w fazie wczesnych beta testów. Pomysł porzucono. Teraz do odblokowywania potrzebnych nam przedmiotów wystarczy mieć przy sobie odpowiednią ilość surowców, co wydaje się być lepszym rozwiązaniem niż to bezsensowne "farmienie" tylko po to by nabić punkty nauki. Ogólnie gra się bardzo rozwinęła i rozwija się dalej. Pytanie czy poradnik również będzie?
zanonimizowany966663 Junior
kod na odsłonięcie całej mapy mi nie działa mam tylko w lewym górnym i lewym dolnym rogu informacje Sim Step i takie tam co robię nie tak . Proszę o pomoc :/
zanonimizowany974565 Junior
Guzik prawda gra dobrze działa również na systemach z rodziny linuks, testowane na Ubuntu i fedorze.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
