Przykładowy build | Mnich w Diablo III
Aktualizacja:
Przykładowy build
Mnichem grałem dotychczas łącznie około 80 godzin. Nie ukrywam, że gdy rozpoczynałem grę tą postacią, jeszcze w czasach bety Diablo III, moim założeniem było utworzenie z niej "szybkiego barbarzyńcy". O ile jednak inwestowanie jedynie w Zręczność, zwiększającą liczbę obrażeń na sekundę, ma sens do mniej więcej czwartego aktu na normalnym poziomie trudności, o tyle po rozpoczęciu gry na Ekspercie musiałem przemyśleć sposób grania tą postacią. Ostatecznie, jak przystało na klasę wychowanego na wielogodzinnych medytacjach mieszkańca Iwogrodu, zdecydowałem się szukać równowagi pomiędzy, z jednej strony, poziomem zadawanych obrażeń w stosunku do wydawanej siły duchowej, a umiejętnościami ochronnymi i regenerującymi punkty życia z drugiej.

Poniżej przedstawiam build, z którego korzystałem przez dłuższą część czasu gry do poziomu 60, wraz z opisem najważniejszych umiejętności oraz run. Opis nie ma charakteru ostatecznego - w Diablo III istnieją miliony dostępnych kombinacji umiejętności dla każdej z klas, tak więc rozwodzenie się nad każdą z nich wymagałoby chyba większej wiedzy i pamięci niż posiada Deckard Cain. Zachęcam do zamieszczania własnych ciekawych kombinacji w komentarzach pod poradnikiem.
Na czym opiera się mój build? Przede wszystkim na wysokiej regeneracji zdrowia i wytrzymałości. Nie staram się zabijać wszystkich jednym ciosem, ale w pierwszej kolejności zapewnić sobie przetrwanie w najtrudniejszych warunkach i wykorzystać szybkość i zdolności ochronno-ofensywne mnicha. Jeśli chodzi o kompletowanie przedmiotów starałem się zatrzymywać takie, które maksymalnie wzmacniają Witalność i Zręczność, a przy tym dodają bonusy do kul życia, regeneracji zdrowia lub życia skradzionego przy każdym trafieniu. Jako narzędzia niesienia śmierci przeciwnikom wybrałem bronie naręczne. Kluczowe jest, aby miały one zwiększoną szybkość ataku i, jeżeli to możliwe, dodawały bonus do punktów życia od każdego uderzenia. Bardzo przydatne jest używanie takich, które można dodatkowo wzmocnić ametystami lub rubinami.
Poniżej przedstawiam kombinację umiejętności aktywnych i pasywnych, już po wzięciu pod uwagę pierwszych zmian balansu wprowadzonych przez Blizzard 22 maja. Obok skilla podaję nazwę zastosowanej runy, w nawiasie zaś poziom, na którym się ona odblokowuje.
Umiejętności aktywne
![]() | Grzmiące pięści + Wzbudzenie (42) Pierwsza, startowa umiejętność Mnicha, jest zarazem w pierwszej trójce najlepszych skilli tej klasy. Nie dość, że zadaje obrażenia od błyskawic, to po zdobyciu wspomnianej runy pozwala wojownikowi z Iwogrodu bardzo szybkie ładowanie siły duchowej. Jest to kluczowy skill, aby móc często używać Fali światła oraz Mantry uzdrowienia, które mają wyższy koszt siły duchowej. |
![]() | Kopnięcie z półobrotu + Sępi szpon (7) Bardzo przydatna zdolność przez całą grę. Nie dość, że zadaje wysokie obrażenia i odrzuca wrogów, to przy zastosowaniu runy Sępi Szpon zadaje ogniste ciosy o zwiększonej sile. W późniejszej części gry bardzo przydaje się także Dłoń Ytara (52), wyjątkowo skuteczna w walce z wszelkimi szybkimi lub naprzykrzającymi się przeciwnikami, jak na przykład latające osy w akcie II. |
![]() | Spokój ducha + Wytchnienie (23) Pozwala na otoczenie postaci niewidzialną sferą ochronną na 3 sekundy. Jest bardzo, ale to bardzo przydatna przy walce ze szczególnie mocnymi przeciwnikami lub grupkami czempionów, właściwie w każdej kombinacji runów. Przydaje się także w połączeniu z Mantrą uzdrawiania lub Tchnieniem niebios. Ja zdecydowałem się na runę Wytchnienie, ponieważ w ten sposób dysponuję dodatkowym źródłem regeneracji zdrowia. W endgame rozsądną alternatywą wydaje się Natychmiastowa karma (54). Gdy stosuje się ją, aby wycofać się na chwilę z pola walki i zyskać parę sekund na odnowienie energii lub życia, na początkowym etapie gry można ją zastąpić Oślepiającym błyskiem + Lśnienie (12). |
![]() | Powalający podmuch + Burza ostrzy (33) Muszę przyznać, że nie doceniałem tej umiejętności przez bardzo długi czas. Gdy ją ostatecznie odkryłem, stała się ona kluczowym elementem mojego buildu. Przydaje się zwłaszcza, gdy jest się otoczonym, ale nie zaszkodzi stosować jej w każdym momencie, w którym pozwala na to poziom siły duchowej. Zadając obrażenia przeciwnikom wokół mnicha, bardzo dobrze kompensuje rezygnację z umiejętności Przełamująca fala. Przy dynamicznej rozgrywce jej pierwsza runa jest zupełnie zbędna, ponieważ skill będzie prawie zawsze naładowany. Z początku stosowałem Burzę ognia (38), ale ostatecznie zmieniłem runę na Burzę ostrzy. Większy zasięg nie jest naprawdę istotny w porównaniu z możliwością zwiększenia zadawanych obrażeń. |
![]() | Fala światła + Eksplozja światła (25) Zacząłem wykorzystywać tę umiejętność po odblokowaniu wymienionej runy. Jest nadzwyczaj przydatna, gdy chce się wymknąć z kręgu nieprzyjaciół lub po prostu zadać znaczące obrażenia przeciwnikom (także na pewien ograniczony dystans). Inne runy nie przypadły mi do gustu, ponieważ uderzają w przeciwników w linii, co przy szybszych przeciwnikach nie zawsze jest skuteczne. Możliwe jest jej zamienne używanie ze skillem Siedmiokrotne uderzenie + Nagłe uderzenie (23) lub Boski szturm (60), który przydaje się w walce z ograniczoną liczbą silniejszych przeciwników (gdy jest ich więcej ilość zadawanych obrażeń rozkłada się na wiele potworów, przez co ten fajnie animowany skill jest mniej skuteczny). Bardzo zabawne na początkowym etapie rozgrywki jest połączenie Fali światła z Uderzeniem cyklonu - można wtedy parę razy przyciągnąć pobliskich wrogów do siebie, a następnie odepchnąć ich (i częstokroć zabić) z użyciem Eksplozji światła (lub w ostateczności Kopnięcia z półobrotu + Sępi szpon [7]). |
![]() | Mantra uzdrawiania + Wigor (31) Zastosowanie jest proste - przy spadku punktów życia do połowy, należy odpalić mantrę, aby polepszyć stan zdrowia w walce. I tak co 4 sekundy. Już nie mówiąc o przydatności tej umiejętności w grze zespołowej, ponieważ jej efekt obejmuje także sojuszników - niejeden raz członkowie drużyny dziękowali mi za jej użycie, gdy byliśmy otoczeni chmarą nieprzyjaciół. Na początkowym poziomie gry Mantrę uzdrawiania można z powodzeniem zastępować Tchnieniem niebios + Krąg pogardy (14) lub Krąg życia (21). |
Umiejetności pasywne
![]() | Transcendencja (16) Najważniejsza zdolność pasywna. Niejednokrotnie uratowała mi życie, gdy żywotność spadała do niebezpiecznie niskiego poziomu. Dzięki niej, możliwe jest także leczenie poza walką. Wystarczy odpalić jakąś umiejętność wydającą siłę duchową, aby odzyskać określoną liczbę punktów życia za punkt energii Mnicha. |
![]() | Jedność (45) Dobra umiejętność na wyższych poziomach trudności, gdy potwory zadają mocne obrażenia od żywiołów i magii. Pozwala na inwestowanie w przedmioty zwiększające jeden rodzaj odporności. Korzystam z niej wymiennie z Przejęciem inicjatywy (20) i Pacyfizmem (30), w zależności od napotykanych przeciwników. |
![]() | Determinacja (10) Zmniejsza obrażenia otrzymywane od wrogów, a przez to wydłuża szansę na przeżycie przy cięższych bitwach. Poza walką przydaje się stosować ją zamiennie z Dźwięczną inkantacją (20), która pozwala na w miarę szybkie nabicie pełnej puli siły duchowej. |
Dodatkową zaletą wspomnianego builda jest jego zrównoważenie pod względem poziomów. Większość wymienionych w nim umiejętności i run jest dostępna około 25 poziomu, czyli gdzieś pod koniec aktu II.
0
- Diablo III 2.0 - poradnik do gry
- Diablo III 2.0 - poradnik do gry
- Mnich
- Charakterystyka | Mnich w Diablo III
- Przykładowy build | Mnich w Diablo III
- Taktyka walki | Mnich w Diablo III
- Umiejętności aktywne | Mnich w Diablo III
- Umiejętności pasywne | Mnich w Diablo III
- Progresja umiejętności (01-20) | Mnich w Diablo III
- Progresja umiejętności (21-40) | Mnich w Diablo III
- Progresja umiejętności (41-60) | Mnich w Diablo III
- Mnich
- Diablo III 2.0 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany839715 Pretorianin
Jedyną rzeczą w tym całym "poradniku" wartą uwagi jest rozmieszczenie eventów. Nic więcej.
Reszta to po prostu lanie wody, przepisywanie tego co jest w grze. Nawet 12-latek poradziłby sobie z przejściem fabuły bez tego śmieciowego "poradnika". Dla kogo on był pisany? 8-latków? Ewidentnie widać, że "poradnik" był tworzony na poziomie trudności Normal, ewentualnie Nightmare, gdzie taktyki na bossów praktycznie nie są konieczne...
Jeszcze większy bezsens widać w "radzeniu" osobom grającym Demon Hunterem pakowanie punktów w Vitality. Na Inferno to nie ma jakiegokolwiek sensu. Demon Hunter jak ma paść to i tak padnie. Jeśli chodzi o DH to tylko Dexterity się liczy u DH. Nic więcej.
Całość oceniam na 2/10.
Jeśli ktoś nie wie na co wydać pieniądze, ma ich za dużo albo po prostu ma mniej niż 8 lat, to ten "poradnik" jest dla niego. Reszta tylko zmarnuje pieniądze.
zanonimizowany822463 Centurion
@Eg4o --> Porada jest zazwyczaj poradą, nie nakazem, więc nie widzę problemu w zamieszczaniu porad dotyczących inwestowania w te, a nie inne atrybuty. Wszystko zależy od sposoby rozgrywki. Ja z uwagi na doświadczenia z Hardkorem wolę zadawać mniej obrażeń i mniej ginąć niż co chwila padać, ale cieszyć się rekordowym dps-em ;)
Cobrasss Senator
:) widzę że mojemu bratu się nudzi i wciąsz robi te same questy.....co chwilę słyszę HENRIKU URATUJ MNIE czy jakoś tak.
zanonimizowany839715 Pretorianin
@AverGOL
Przyznaj po prostu, że robiliście ten poradnik na odpierdol, byleby jakikolwiek był, nie zważając na treść. I po kłopocie.
Xadras18 Centurion
Matt 2012-05-25 - 14:29
Jestem ciekaw czy redakcja GOLa pokusie sie kiedys o poradnik, jak ugryźć co trudniejsze achievementy w diablo 3, tudzież innym tytule.
Matt, sorry ale muszę zapytać: Czy ty jesteś idiotą ? BO tylko taki człowiek, może płacić za coś czego nie potrzebuje... Wchodzisz do gry DIII, odpalasz chat ogólny i zwyczajnie pytasz, jestem pewien że o każdym zadaniu czegoś się dowiesz.
zanonimizowany925098 Junior
Ej pomoze mi ktos nwm co zrobic pokonalem krola szkieletow ale nie moge wejsc do tej ukrytej krypty pod tronem .... prosze o pomoc
ZamtzzPL Legionista
Witam.Mam do was takie pytanie ktore pewnie jeszcze nieraz sie w tym temacie pojawi...MNW Czy pujdzie mi ta gra?Nieboję się detali minimum i najmniejszej możliwej rozdzielczości :3 mój sprzęt to ACER Aspire 5735Z .Procesor dwórdzeniowy Intel Pentinum 2.0 GHZ 2 GB ramu (niedługo rozszeże do 3 ) 250 GB HDD karta graficzna to Mobile Intel 4 series Express chipser family (pewnie żle pisze i cos glupiego dodałem ale tak pisze w menadrzeże urządze) Dodam że z tego laptopa wyciągnołem wszystk co się da kombinowaniem z systemem (Win 7 Ultimate) zminą ustawień,usprawnień systemu,zwiększaniem mocy,zmianą ustawień wizualnych na minimum itd i efekt jest taki Przed-Borderlands detale minimalne 800:600 ok 15 FPS
Po-Borderlands detale średnie 1020;768 ok 30 FPS
:D wystarczy ło przegrzebać internet i wszystko posortować i już są efekty!
a i jak to ważne to gra Medal of Honor 2010 chodzi mi całkiem płynnie (podobno obie te gry mają takiesame wymagania i jak jedna chodzi dobrze to droga też)
znam też pewien trik aby gra chodziła szybciej ze zmianą priorytetu gry na Wysoki i to działa ;)
Proszę o szybką odpowiedż ze względu iż mam zamiar kupić nówke tej gry od znajomego (zamówił przez przypadek 2 sztuki pudełkowe i ma na odsprzedaż za symboliczną sumke) albo ewentualnie Piratka ;P i niepisać że nieuda mi się tej gry zpiracic bo już raz ją zpiraciłem ale na innnym PC...jak coś to pisać na ,,[email protected]"
zanonimizowany1077563 Junior
Witam.Powiedzcie mi czy w diablo 3 istnieje postać hc tzn. śmiertelna ??? bo w dwójce grałem na niej sporo i ciekawi mnie czy w trójce też jest taka opcja
Azis2 Junior
Czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć czemu nie mogę spotkać klucznika Odega w I akcie albo klucznika z II aktu.Gram na Xbox360 z dodatkiem RoS. Przeszedłem już całą grę,próbowałem wiele razy i ani razu ich nie spotkałem.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.









