Diablo 3: Przykładowy build Barbarzyńca
Aktualizacja:
Przykładowy build
Rozpoczynając grę barbarzyńcą, chciałem czuć w każdym kliknięciu myszką wyjątkową siłę i zabójczą skuteczność wojownika pochodzącego spod stoków góry Arreat. W moim odczuciu jest to idealna klasa do walki wręcz z wykorzystaniem wszystkich broni oferujących wysoką liczbę obrażeń na sekundę (choć dobrze sprawdza się także dzierżąc tarczę). Po wielu latach doświadczeń z grami action RPG, od pierwszych chwil spędzonych w towarzystwie białowłosego herosa zdecydowałem się na dosyć tradycyjną kombinację - wysoki poziom zadawanych ran z wykorzystaniem potężnych broni dwuręcznych wraz z jak największą ilością punktów pancerza.

Z opisanego poniżej builda, czyli kombinacji posiadanych umiejętności, z powodzeniem korzystałem do aktu III poziomu trudności Ekspert. Jest on owocem wielu prób i błędów, ale przede wszystkim moich bardzo subiektywnych gustów i preferencji co do stosowanej taktyki. Przy odpowiednim ekwipunku, można bez wahania powiedzieć, że posiada on wiele cech buildu uniwersalnego.
Ukazana poniżej kombinacja umiejętności aktywnych i pasywnych ma dosyć wysoki wymagany poziom postaci, ale bez obaw - wiele z opisanych skilli można zastąpić na wcześniejszych etapach innymi, równie ciekawymi. Obok zdolności podaję nazwę zastosowanej runy, w nawiasie zaś poziom, na którym się ona odblokowuje. Pamiętajcie, że aby móc korzystać z opisanego tu zestawu, musicie mieć aktywowany "Tryb wyboru" w zakładce "Rozgrywka" w opcjach gry.
Umiejętności aktywne
![]() | Amok + Maniak (59) Absolutnie jedna z dwóch kluczowych umiejętności w moim buildzie dla barbarzyńcy. Jej opis mówi wszystko - po pięciu celnych uderzeniach zwiększa szybkość ataku o maksymalnie 75 procent. Co więcej, z runą Maniak podbija obrażenia o maksymalnie 20 procent, co sprawia, że większość przeciwników naszego herosa rozbryzguje się na tysiąc kawałków w mgnieniu oka. Zanim jednak osiągniemy wymagany poziom 59., możliwe jest używanie runy Triumf (22), bardzo przydatnej w momentach, gdy musimy czekać na ponowne uaktywnienie się mikstur leczenia. |
![]() | Fala sejsmiczna + Wieczny mróz (57) Na wcześniejszych poziomach można rozważyć zastąpienie wspomnianej runy Spękaną ziemią (25). |
![]() | Skok + Twarde lądowanie (14) Skok przydaje się przede wszystkim na dwóch pierwszych poziomach trudności. Warto używać go, gdy chcemy szybko znaleźć się pośród wrogów, zarówno w celu "skradzenia" przeciwników innym członkom drużyny, jak i skuteczniejszego wykorzystania umiejętności Odwet. Runa Twarde lądowanie jest tutaj swoistym zabezpieczeniem - jako że zwiększa nasz pancerz, mamy pewność, że będziemy mieli choć chwilę na reakcję, gdyby otaczające nas demony okazały się zbyt mocne. Nie warto stosować jej na pojedynczych przeciwników, no chyba że posiada się już odpowiednią wprawę w jej użyciu. |
![]() | Odwet + Prowokacja (52) Drugi z kluczowych skilli mojego builda. Znakomicie sprawdza się z opisanymi powyżej Skokiem oraz Amokiem. Wiele razy docenicie tę umiejętność, gdy będąc otoczonymi w mgnieniu oka wyeliminujecie dzięki niej kilkunastu wrogów. Korzystanie z tej zdolności jest olbrzymią frajdą. Oprócz Prowokacji przydają się także runy Wyrównanie rachunków (19 - zwiększa liczbę otrzymywanych punktów życia) oraz Surowa kara (36 - czyni umiejętność jeszcze bardziej zabójczą). |
![]() | Bitewny szał + Szał marudera (26) W wybranej kombinacji barbarzyńca zadaje o 30 procent więcej obrażeń przez 30 sekund. Warto aktywować szał za każdym razem przed wykonaniem skoku lub wdaniem się w wymianę ciosów z nieprzyjaciółmi. Na późniejszych etapach rozgrywki, gdy kluczowe staje się umiejętne wykorzystywanie skilli pasywnych, można zrezygnować na przykład ze zdolności Wrogość (27) i dodać do Bitewnego szału runę Do boju! (46), co pozwoli zachować w miarę wysoki poziom generowania furii. |
![]() | Gniew berserkera + Szaleństwo (40) Przemienia barbarzyńcę w przerośniętego, dzikiego wojownika, który w prawdziwym amoku potrafi rozprawić się z najcięższymi wrogami. Dwie minuty czasu odnowienia sprawiają, że jest to umiejętność, którą warto stosować na najcięższych przeciwników. Przewaga Szaleństwa nad Lamentem Arreat (36) jest oczywista biorąc pod uwagę czas trwania zdolności - z wykorzystaniem Amoku w ciągu 15 sekund można zadać piekielnym potworom o wiele więcej obrażeń. Warto stosować tę zdolność zamiennie z Trzęsienie ziemi + Zew gór (39), która przydaje się z kolei w stawianiu czoła większej liczbie wrogów. |
Umiejętności pasywne
![]() | Stalowe nerwy (13) Stalowe nerwy stanowiły nieodłączny element mojego builda. Ta zdolność znakomicie wpisywała się w moją taktykę jak najwyższych obrażeń przy jak największej liczbie punktów pancerza. |
![]() | Gruboskórność (30) Dopełnia wymienione wyżej Stalowe nerwy. Gdy osiągnie się wyższe poziomy doświadczenia, warto zainwestować w przedmioty zwiększające liczbę obrażeń odbijanych w kierunku wroga przy każdym ciosie, bowiem dopiero wtedy ten skill ukazuje swoją prawdziwą przydatność. |
![]() | Awanturnik (45) Trzecia ze zdolności pasywnych jest na swój sposób "lotna", to znaczy zmieniająca się w zależności od okoliczności. Z początku preferowałem zwiększające obrażenia bonusy Mistrza broni (16). Z czasem przestawiłem się na Szał berserkera (20) oraz Wrogość (27). Awanturnika wybrałem z racji oferowanego bonusu do obrażeń. |
- Diablo III 2.0 - poradnik do gry
- Diablo 3: Poradnik do gry
- Diablo 3: Barbarzyńca
- Diablo 3: Charakterystyka Barbarzyńca
- Diablo 3: Przykładowy build Barbarzyńca
- Diablo 3: Taktyka walki Barbarzyńca
- Diablo 3: Umiejętności aktywne Barbarzyńca
- Diablo 3: Umiejętności pasywne Barbarzyńca
- Diablo 3: Progresja umiejętności (01-20) Barbarzyńca
- Diablo 3: Progresja umiejętności (21-40) Barbarzyńca
- Diablo 3: Progresja umiejętności (41-60) Barbarzyńca
- Diablo 3: Barbarzyńca
- Diablo 3: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć czemu nie mogę spotkać klucznika Odega w I akcie albo klucznika z II aktu.Gram na Xbox360 z dodatkiem RoS. Przeszedłem już całą grę,próbowałem wiele razy i ani razu ich nie spotkałem.
Witam.Powiedzcie mi czy w diablo 3 istnieje postać hc tzn. śmiertelna ??? bo w dwójce grałem na niej sporo i ciekawi mnie czy w trójce też jest taka opcja
Witam.Mam do was takie pytanie ktore pewnie jeszcze nieraz sie w tym temacie pojawi...MNW Czy pujdzie mi ta gra?Nieboję się detali minimum i najmniejszej możliwej rozdzielczości :3 mój sprzęt to ACER Aspire 5735Z .Procesor dwórdzeniowy Intel Pentinum 2.0 GHZ 2 GB ramu (niedługo rozszeże do 3 ) 250 GB HDD karta graficzna to Mobile Intel 4 series Express chipser family (pewnie żle pisze i cos glupiego dodałem ale tak pisze w menadrzeże urządze) Dodam że z tego laptopa wyciągnołem wszystk co się da kombinowaniem z systemem (Win 7 Ultimate) zminą ustawień,usprawnień systemu,zwiększaniem mocy,zmianą ustawień wizualnych na minimum itd i efekt jest taki Przed-Borderlands detale minimalne 800:600 ok 15 FPS
Po-Borderlands detale średnie 1020;768 ok 30 FPS
:D wystarczy ło przegrzebać internet i wszystko posortować i już są efekty!
a i jak to ważne to gra Medal of Honor 2010 chodzi mi całkiem płynnie (podobno obie te gry mają takiesame wymagania i jak jedna chodzi dobrze to droga też)
znam też pewien trik aby gra chodziła szybciej ze zmianą priorytetu gry na Wysoki i to działa ;)
Proszę o szybką odpowiedż ze względu iż mam zamiar kupić nówke tej gry od znajomego (zamówił przez przypadek 2 sztuki pudełkowe i ma na odsprzedaż za symboliczną sumke) albo ewentualnie Piratka ;P i niepisać że nieuda mi się tej gry zpiracic bo już raz ją zpiraciłem ale na innnym PC...jak coś to pisać na ,,[email protected]"
Ej pomoze mi ktos nwm co zrobic pokonalem krola szkieletow ale nie moge wejsc do tej ukrytej krypty pod tronem .... prosze o pomoc
Matt 2012-05-25 - 14:29
Jestem ciekaw czy redakcja GOLa pokusie sie kiedys o poradnik, jak ugryźć co trudniejsze achievementy w diablo 3, tudzież innym tytule.
Matt, sorry ale muszę zapytać: Czy ty jesteś idiotą ? BO tylko taki człowiek, może płacić za coś czego nie potrzebuje... Wchodzisz do gry DIII, odpalasz chat ogólny i zwyczajnie pytasz, jestem pewien że o każdym zadaniu czegoś się dowiesz.
@AverGOL
Przyznaj po prostu, że robiliście ten poradnik na odpierdol, byleby jakikolwiek był, nie zważając na treść. I po kłopocie.
:) widzę że mojemu bratu się nudzi i wciąsz robi te same questy.....co chwilę słyszę HENRIKU URATUJ MNIE czy jakoś tak.
@Eg4o --> Porada jest zazwyczaj poradą, nie nakazem, więc nie widzę problemu w zamieszczaniu porad dotyczących inwestowania w te, a nie inne atrybuty. Wszystko zależy od sposoby rozgrywki. Ja z uwagi na doświadczenia z Hardkorem wolę zadawać mniej obrażeń i mniej ginąć niż co chwila padać, ale cieszyć się rekordowym dps-em ;)
Jedyną rzeczą w tym całym "poradniku" wartą uwagi jest rozmieszczenie eventów. Nic więcej.
Reszta to po prostu lanie wody, przepisywanie tego co jest w grze. Nawet 12-latek poradziłby sobie z przejściem fabuły bez tego śmieciowego "poradnika". Dla kogo on był pisany? 8-latków? Ewidentnie widać, że "poradnik" był tworzony na poziomie trudności Normal, ewentualnie Nightmare, gdzie taktyki na bossów praktycznie nie są konieczne...
Jeszcze większy bezsens widać w "radzeniu" osobom grającym Demon Hunterem pakowanie punktów w Vitality. Na Inferno to nie ma jakiegokolwiek sensu. Demon Hunter jak ma paść to i tak padnie. Jeśli chodzi o DH to tylko Dexterity się liczy u DH. Nic więcej.
Całość oceniam na 2/10.
Jeśli ktoś nie wie na co wydać pieniądze, ma ich za dużo albo po prostu ma mniej niż 8 lat, to ten "poradnik" jest dla niego. Reszta tylko zmarnuje pieniądze.
Na poziomie Inferno jest naprawdę trudno. To tyle powiem.
A miał ktos z was "Piekło Twórców" ??:)
Ponadto Azmodan na polu walki wywołuje czarne, powiększające się okręgi będące mroczną potęgą piekła. Uciekaj z nich jak najszybciej. To jedna z najniebezpieczniejszych broni władcy grzechu zadająca Ci potężne obrażenia. Gdy tylko je zobaczysz, wycofuj się na przeciwległą stronę pola bitwy.
Sens tej taktyki jest zerowy na Piekle oraz Inferno... Przeciwległa strona pola bitwy i co? Potem by się wydostać musisz wejść w okręgi = bardzo mocno obrywasz. Lepiej jest biegać po okręgu... -_-
Hmmm, jak mógłby wyglądać przykladowy poradnik do diablo? Iść do przodu i napier***ać?
Bedni87 -> jeśli nie starasz się wbić jak największej wartości Magic Find (do czego użyłbyś topazu), to ametyst w hełmie będzie jak najbardziej wskazany. Pozostałe gniazda w opisywanym buildzie obsadzone zostały topazami, co dało duży boost do inta. Jeśli masz gniazdo w broni, można rozważyć szmaragd. Pozostałe kamienie w uzbrojeniu nie dają zbyt ciekawych efektów, a zielony przynajmniej ładnie podbije Twoje trafienia krytyczne.
Generalnie dobór itemów w dużej mierze zależy od zasobności sakwy i tego, co ciekawego "w Twoim zasięgu" uda Ci się wynaleźć na AH. Przy okazji poziomu inferno trzeba zacząć zwracać uwagę na wszelkiej maści odporności - zarówno od obrażeń fizycznych, żywiołów, jak i mocy. Przy okazji idealnie byłoby podnosić zarówno dps jak i armor. Jeśli używasz Pancerza energii z runą Pancerza energetycznego - możesz sobie pozwolić na nieco "niższe" hp.
@Psycho Mantis - pytanie do tego buildu czarownicy z widmowymi ostrzmi - [inferno]
pomijajac hełm w który zakładam ze wstawiles ametyst do % hp,
to co w pozostałe ~8 socketów, same int ? czy troche też do vit?
idąc dalej przy doborze ekwipunku (poza bronią) jak podejmowac decyzje czy lepiej dac troche wiecej int ale kosztem hp.
@Ferrou - co do Crusader Kings zwracam honor - nie zarejestrowałem natomiast co do tego, że Diablo 1 był "prosty" - był a oczywiście ! I gdyby ktoś zrobił do niego poradnik przejścia zadań to też była by kpina :] A gry naprawdę były kiedyś trudniejsze - ja z RPGów pamiętam, że bodajże Sacred 1 jako pierwszy wskazywał na mapie "jak dla debila" gdzie ma pójść dalej, że wykonać kolejny krok zadania - porównaj sobie Morrowinda i Obliviona w tym temacie (nie mówiąc już o jakichś Isharach, Eye of Beholderach itd. lub grach przygodowych Sierry gdzie 1 błąd na początku przekreślał możliwość ukończenia -tu były potrzebne poradniki). Porównaj sobie Cywilizacje 1-4 z 5 - ostania odsłona to prze poprzedniczkach to takie "Railroads!". Gry są coraz prostsze z powodów ekonomicznych i dobrze bo o ile mają tryby trudności itd . nie ma problemów. Inna kwestia, że pamiętam jak wyszło Full Throttle dawno dawno temu to ludzie, którzy ją kupili szli z reklamacją do sklepu bo przejście gry zajmowało im ok 10 h - teraz to jest w wielu przypadkach dobry wynik ....
@GimbusomNIE - poradnik do Crusader Kings już od dawna jest opublikowany
@WlodarW - moim zdaniem gry są takie same jak kiedyś, tylko gracze starsi wiekiem są bogatsi o doświadczenie. Stąd być może wśród nich przeświadczenie, że obecne produkcje są dla półgłówków... Czy np. Diablo (jedynka) nie był aby tak samo "prosty" jak obecnie najnowsza odsłona tej serii? Ach... no pewnie, że nie - przecież nie był spolonizowany ;)
@Up - hehe dobre. Co racja to racja, takie poradniki jak ten to miały rację bytu w czasach kiedy gry wymagały od graczy więcej niż umiejętności czytania i rozpoznawania kierunku strzałki. Naprawdę brakuje mi tych czasów, bo albo społeczeństwo jest coraz to głupsze, albo gry robione są dla trochę mniej rozgarniętych graczy niż kiedyś. Myślę, że to drugie, raczej, bo z takich ludzi jest łatwiej kasę doić mniejszym nakładem pracy.
Poradnik przejścia zadań w Diablo 3 ..... ja rozumiem, że musicie coś na tej stronie zamieszczać bo za to wam płacą, ale tym sposobem to ja czekam na poradnik i opis przejścia "Sapera" .... i to jeszcze ktoś chce kasę za jakieś ogólnodostępne w sieci info - może tak Crusader Kings opracujecie bo pordnik do Diablo 3 to można skrócić następująco "Kliknij na NPC z wykrzyknikiem, idź za strzałką zabijając wszystko jak popadnie a jeżeli gdzieś w grze się zaciąłeś proponujemy poczekać aż nauczysz się czytać lub poproś rodziców" ...
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.









