Dead State: Praca i ulepszenia

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Praca i ulepszenia

Tablica, w której możesz przydzielać sojuszników do pracy w schronisku - Praca i ulepszenia | Schronisko - Dead State - poradnik do gry
Tablica, w której możesz przydzielać sojuszników do pracy w schronisku

Schronisko w Dead State to twoja główna baza dowodzenia, bezpieczna strefa i nowy dom dla sojuszników w jednym. Głównym aspektem prowadzenia schroniska jest system prac przydzielanych dla twoich sojuszników. Po wykonaniu pierwszego zadania, Davis udostępni dla ciebie tablicę, w której będziesz przydzielał sojuszników do prac. Jako lider całej grupy będziesz dowodził nie tylko oddziałem w wyprawach ale także optymalnie wybierał ludzi do danego zadania. W tablicy znajdziesz dwa typy zadań. Jednym jest tworzenie usprawnień i naprawa już posiadanych a drugim utrzymywanie czystości oraz zajmowanie się szpitalem czy kuchnią. Do każdego ulepszenia schroniska potrzebujesz określoną ilość części oraz unikalne przedmioty zdobywane w losowych lokacjach. Poniżej prezentuje się lista ulepszeń:

Szpital (Infirmary) - Nie jest to oczywiście pełnoprawny szpital ale lecznica, przy której może pracować ktoś kompetentny (na przykład pielęgniarka czy lekarz). Zapewni ci szybsze leczenie ran (10% dziennie więcej). Żeby placówka działała, potrzebny jest sprawny generator. Do wykonania ulepszenia potrzebujesz osobę z medycznymi i mechanicznymi zdolnościami na pierwszym poziomie oraz części.

Studnia (Well) - Studnia zapewnia schronisku wodę pitną, wolną od skażenia. Działająca studia zapewnia pojedynczy punkt żywności dziennie oraz pięć punktów morale. Żeby wykonać studnię potrzebujesz osobę ze zdolnościami mechanicznymi na pierwszym poziomie, łom (crowbar) oraz części.

Generator (Generator) - Generator to pierwsza rzecz jaką powinieneś wykonać. Zapewnia dodatkowe morale dziennie i umożliwia wykonywanie kolejnych ulepszeń. Generator potrzebuje do eksploatacji cztery galony paliwa dziennie. W każdej chwili możesz go wyłączyć ale jeśli to zrobisz stracisz możliwość korzystania z ulepszeń, które polegają na dostawie prądu.

Płot drewniany (Wood Fence) - Żeby wykonać to ulepszenie musisz posiadać wykonaną siatkę. Drewniany płot zapewnia dodatkową ilość punktów wytrzymałości płotu (do 150). Żeby wykonać ulepszenie potrzebujesz osobę ze zdolnościami mechanicznymi na czwartym poziomie, siatkę, młotek (claw hammer) oraz części (50 sztuk)

Wzmocniony płot (Reinforced Fence) - Wzmocniony płot podnosi ogólną wytrzymałość płotu do 200 punktów. Żeby wykonać ulepszenie musisz posiadać poprzednie ulepszenia płotu (siatkę oraz płot drewniany). Do wykonania ulepszenia potrzebujesz osobę ze zdolnościami mechanicznymi szóstego poziomu, worek cementu (bag of cement) oraz części (sztuk 80)

Strażnica (Watchtower) - Po zbudowaniu strażnicy ulepszenie generuje pięć punktów morale dziennie oraz odblokowuje możliwość przydzielenia osoby do warty. Po przydzieleniu takiej osoby eliminujesz potencjalne obrażenia płotu podczas ataku zombie. Żeby wykonać ulepszenie potrzebujesz osobę o zdolnościach mechanicznych trzeciego poziomu, młotek (claw hammer) oraz części (sztuk 25)

Garaż (Garage) - Garaż umożliwia wykonywanie napraw samochodu oraz możesz w nim zacząć budować pojazd, którym bezpiecznie opuścisz schronisko w razie napadu. Żeby wykonać to ulepszenie potrzebujesz osobę z umiejętnościami mechanicznymi szóstego poziomu, klucz francuski (pipe wrench) oraz części (sztuk 40)

Ogród na dachu (Rooftop Garden) - Wykonanie ogrodu gwarantuje zwiększenie tygodniowego przyrostu żywności o 20 oraz zwiększa dzienne morale o 5. Żeby zbudować ulepszenie potrzebujesz osobę ze zdolnościami przetrwania (survival) na poziomie piątym lub wyższym, nasion (seed packets) oraz części (sztuk 15). Żeby móc wykonać ulepszenie musisz posiadać zbudowaną studnię.

Szklarnia (Greenhouse) - Wykonanie szklarni zapewnia trzydzieści punktów żywności tygodniowo oraz siedem morale dziennie. Żeby móc wykonać ulepszenie potrzebujesz ogrodu na dachu. Do wykonania ulepszenia potrzebujesz osobę ze zdolnościami mechanicznymi szóstego poziomu, palnika do spawania (welding torch), nasion (seed packets) oraz części (sztuk 35)

Poletko na grzyby (Mushroom Patch) - Wykonanie poletka zapewnia 20 punktów żywności tygodniowo oraz generuje dwa punkty morale dziennie. Żeby wykonać ulepszenie musisz posiadać osobę o zdolnościach przetrwania na poziomie ósmym lub wyżej oraz części (sztuk 20)

Laboratorium naukowe (Science Lab) - Ulepszenie zapewnia wykonywanie ulepszeń broni oraz zbroi. Od momentu uruchomienia laboratorium będziesz mieć możliwość tworzenia antybiotyków ze zgniłych owoców. Żeby wykonać ulepszenie musisz posiadać osobę o zdolnościach naukowych piątego poziomu, mechanicznych trzeciego poziomu, mikroskop oraz części (sztuk 40). Do prowadzenia laboratorium potrzebujesz działającego generatora.

Strzelnica (Shooting Range) - Strzelnica gwarantuje dodatkowy bonus do umiejętności posługiwania się bronią palną dla sojuszników, którzy spędzą w niej przynajmniej jedną dobę. Do wykonania ulepszenia potrzebujesz osobę ze zdolnościami mechanicznymi trzeciego poziomu, jedną broń kalibru .38, 40 sztuk amunicji kalibru .38 oraz części (sztuk 35)

Siłownia (Gym) - Siłownia gwarantuje dodatkowy bonus do umiejętności posługiwania się bronią białą dla sojuszników, którzy spędzą w niej przynajmniej jedną dobę. Do wykonania ulepszenia potrzebujesz osobę o zdolnościach mechanicznych trzeciego poziomu, ciężarek (dumbbell) oraz części (sztuk 30).

Pokój rekreacyjny (Recreation Room) - Pokój rekreacyjny zapewnia każdemu przydzielonemu sojusznikowi jeden punkt do nastroju. Pokój ten wymaga działającego generatora do użytku. Żeby wykonać to ulepszenie potrzebujesz osobę z umiejętnościami mechanicznymi na piątym poziomie, odtwarzacz DVD (DVD player), płyty DVD (DVD's) oraz części (sztuk 40)

Kurnik (Chicken Coop) - Otwarcie kurnika zapewnia jeden punkt żywności dziennie za każdą znalezioną kurę. Żeby wykonać to ulepszenie musisz posiadać osobę o zdolnościach mechanicznych czwartego poziomu oraz części (sztuk 40)

Warsztat (Workshop) - Posiadanie warsztatu zwiększy prędkość wykonywania ulepszeń broni oraz zbroi. Żeby wykonać ulepszenie musisz posiadać osobę o zdolnościach mechanicznych piątego poziomu, skrzynkę narzędziową (toolbox) oraz części (sztuk 40)

Przetwórnia (Recycler) - Po wykonaniu ulepszenia będziesz mógł rozbierać uszkodzone przedmioty na części i odzyskiwać je (za każde trzy funty odzyskujesz jedną część). Do wykonania ulepszenia potrzebujesz osobę ze zdolnościami mechanicznymi szóstego poziomu, skrzynkę narzędziową (toolbox) oraz części (sztuk 40)

Radio mobilne (Mobile Radio) - Po zbudowaniu ulepszenie zapewnia możliwość komunikacji ze schroniskiem na odległość i zmianę przydziału sojuszników do prac. Do wykonania ulepszenia potrzebujesz osobę ze zdolnościami naukowymi szóstego poziomu, skrzynkę narzędziową (toolbox) oraz części (sztuk 40)

Większość ulepszeń będziesz wykonywał dopiero po zebraniu odpowiedniej ilości specjalnych przedmiotów (na przykład worek z cementem). Przedmioty te pojawiają się losowo jednakże są lokacje, w których szansa na ich znalezienie jest wyższa niż w pozostałych (worki z cementem znajdziesz na przykład na budowie a przedmioty medyczne w klinikach). Drugą kwestią jest posiadanie odpowiedniej ilości części (parts). Części te będą rozsiane po wszystkich lokacjach i tak jak w przypadku przedmiotów specjalnych nie ma z góry narzuconych miejsc, w których możesz je znaleźć. Możesz je znaleźć przy zwłokach zombie, na budowach czy w klinice.

Dead State

4 grudnia 2014

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2017-05-01
04:13

ligant Centurion

Jeśli ta gra jest taką abominacją jak sugeruje golowa recenzja to czemu gol opublikował do niej poradnik?

Komentarz: ligant
2017-05-01
08:56

WrednySierściuch Senator

WrednySierściuch

to czemu gol opublikował do niej poradnik?
bo GOL lubi pieniążki ze sprzedaży poradników?

btw odnośnie owej recenzji:
autor narzeka zwłaszcza na upierdliwe błędy(Recenzja gry Dead State - noc żywych bugów) , które występowały nadzwyczaj często -to zostało w większej części naprawione, obecnie ta gra nazywa się Dead State:Reanimated -gdyż została w pewnym momencie poddana gruntownej naprawie.

Autor jest też niestety ignorantem - i narzeka na kiepską grafikę, dzwięki/muzykę.
No litości toż to budżetowa gra indie, grafika jest może zgrzebna, ale całkiem miła dla oka - z dowolnie ustawianą kamerą. No i w 3D a nie czystym rzucie izometrycznym

Nie zmienia to faktu że Dead State jest jedną z najlepszych strategii/survivali o zombie!
Ba - jest to jedna z niewielu gier gdzie nie dość że jest pierdyliard towarzyszy -to ich interakcje są bardzo hm, specyficzne -np nie spotkałem się z inną grą gdzie towarzysze się nawzajem mordują (albo i gracza ;D)

Dead state ma też oczywiście kilka bardzo upierdliwych wad -jak np. dbanie o morale każdego towarzysza, które przypomina chuchanie na jajko (btw morale jest największym problemem/zabójca na wyższych poziomach trudności) czy system eventów który w każdej grze wygląda identycznie (eventy są zawsze w tych samych dniach)

btw tak właściwie to poradnik na GOLu jest tak czy siak ultra-biedacki (np wymieniona w poradniku rekrutacja Sary po wybudowaniu laboratorium, czyli gdzieś po 1/2 gry ;D gdy mozliwa jest szybka rekrutacja gdy postac gracza ma skila Negotiation na 6)
Jak komuś nie straszne spoilery to polecam zajrzeć na wiki
Choćby odnośnie towarzyszy - gdzie są wymienione wszystkie interakcje, jak i kiedy one mniej więcej wystąpią
http://deadstate.gamepedia.com/Allies

system skilli
http://deadstate.gamepedia.com/Skills

Btw odnosnie budowy postaci -to naprawdę istotne jest by jak najszybciej zmaksować Negotiation i Leadership.
Nastepne w kolejności powinno być Science - bo bez tego skilla na poziomie 5 nie da się wybudować laboratorium a o ile gracz sam nie ma tej umiejętności -to trzeba będzie czekać bodaj gdzieś do 30-40 dnia by w ogóle zacząć ten projekt* -.-'
* dopiero wtedy przyłączy się jakiś "naukowiec"

Wiele towarzyszy ma dobre parametry bitewne, więc gracz nie musi aż tak dobrze walczyć

Przypominam: w tej grze (na wyższych poziomach trudności) nie umiera się tyle od "zombie" co od "generalnego upadku morale" -co kończy się dla gracza kulą we łbie :p

Komentarz: WrednySierściuch

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl