Dead State: Wymagania sprzętowe

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Dead State to survivalowy RPG z turowym systemem walki, który wyprodukowany został przez studio DoubleBear. Gra odniosła sukces na kickstarterze dlatego z racji braku odpowiednich funduszy nie znajdziesz w niej typowej dla gier AAA jakości wykonania i staranności o szczegóły. Gra nie korzysta z żadnych zaawansowanych efektów graficznych, a możliwości silnika graficznego są mocno ograniczone. Poradnik został przygotowany na komputerze osobistym wyposażonym w procesor Intel Core i5 4690k, grafikę MSI Radeon 270x oraz 8GB RAM. Gra miała ogromne problemy z utrzymaniem stałych 60 klatek na sekundę z racji tego, że wykorzystuje tylko jeden rdzeń do wykonywania wszystkich obliczeń. Nie została ona zoptymalizowana pod kątem wielowątkowości, a efekty graficzne w grze nie oddziaływały na wydajność karty graficznej. Gra posiada problem z synchronizacją pionową, która regularnie zbija ilość wyświetlanych klatek na sekundę o połowę, nawet jeśli ilość klatek przekracza znacząco odświeżanie twojego ekranu. Kolejnym aspektem są regularnie pojawiające się błędy gry. Podczas przeliczania sceny, gra potrafi się wyłączyć samoistnie, a ty zostaniesz przywitany krytycznym błędem silnika gry. Dead State posiada system hałasu, który działałby jak powinien jeśli wytniemy z równania problemy sprzętowe. Przy każdym wykonaniu hałasu, wszystkie zombie na mapie zaczną na ciebie szarżować. Procesor w tym momencie nie może przeliczyć wszystkiego w czasie rzeczywistym z racji tego, że gra wykorzystuje jeden rdzeń i starą architekturę (bez optymalizowanych instrukcji) dlatego też twoim oczom ukaże się znaczący spadek klatek na sekundę (tak znaczący, że gra na chwilę się zatnie). Nie byłoby w tym nic aż tak przeszkadzającego gdyby nie fakt, że właśnie zostałeś zaatakowany przez hordę zombie i jesteś w stanie walki, z której już nie uciekniesz a jedyną akcją jaką możesz wykonać jest wczytanie poprzedniego zapisu gry. Zapisy gry to kolejna "mechanika" gry. Będziesz zmuszony trzymać palec na F5 ponieważ gra nie posiada rozwiniętego systemu checkpointów. W wielu lokacjach, jak tylko je odwiedzisz, będziesz w stanie walki z niewiadomego powodu. Jedynym rozwiązaniem jest albo przechodzenie po niej po kilku kratkach na minutę (jedna lokacja zajmie ci kilka godzin na przejście) albo po prostu darowanie sobie wyżej wymienionej lokacji i udanie się do innej. We wszystkich lokacjach z piętrowymi budynkami, gra będzie miała problem z poprawnym ich wczytywaniem.

Poradnik został przygotowany na wersji 1.0.0.0134 gry.

Tryby Gry

  • Singleplayer - Tak
  • Kooperacja offline (Split screen/Hot Seat) - Nie
  • Kooperacja online - Nie
  • Multiplayer - Nie

Nasz Sprzęt

Poradnik do Dead State został przygotowany na poniższej konfiguracji:

  • Procesor - Intel Core i5 4690k
  • Karta graficzna - MSI Radeon R9 270x
  • Pamięć RAM - 8GB
  • Pamięć karty graficznej - 2GB
  • System operacyjny - Windows 7, 64bit

Na powyższej konfiguracji gra Dead State była słabo grywalna. Duża ilość błędów i brak jakiejkolwiek optymalizacji skutecznie uniemożliwiło swobodną rozgrywkę. Procesor został przetestowany na dwóch taktowaniach (3.9Ghz oraz 4.5Ghz).

PC Informacje ogólne

  • Systemy operacyjne - Windows XP 32bit, Windows Vista 32bit/64 bit, Windows 7 32bit/64bit, Windows 8 32bit/64bit
  • Połączenie internetowe w trakcie gry - niewymagane
  • Aktywacja przez internet - Tak, platforma Steam
  • Kontrolery - Klawiatura, mysz
  • Achievmenty - Tak, platforma Steam

Dead State - wymagania sprzętowe

  • System operacyjny: Windows XP/ Vista/ 7/ 8
  • Procesor: Intel Pentium 4 1.7 Ghz
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce 8500GT lub Radeon 7290
  • Wymagane miejsce na dysku HDD: 3GB
  • Pamięć karty graficznej: 512 MB
  • DirectX - DirectX 9.0c

Dead State

4 grudnia 2014

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2017-05-01
04:13

ligant Centurion

Jeśli ta gra jest taką abominacją jak sugeruje golowa recenzja to czemu gol opublikował do niej poradnik?

Komentarz: ligant
2017-05-01
08:56

WrednySierściuch Senator

WrednySierściuch

to czemu gol opublikował do niej poradnik?
bo GOL lubi pieniążki ze sprzedaży poradników?

btw odnośnie owej recenzji:
autor narzeka zwłaszcza na upierdliwe błędy(Recenzja gry Dead State - noc żywych bugów) , które występowały nadzwyczaj często -to zostało w większej części naprawione, obecnie ta gra nazywa się Dead State:Reanimated -gdyż została w pewnym momencie poddana gruntownej naprawie.

Autor jest też niestety ignorantem - i narzeka na kiepską grafikę, dzwięki/muzykę.
No litości toż to budżetowa gra indie, grafika jest może zgrzebna, ale całkiem miła dla oka - z dowolnie ustawianą kamerą. No i w 3D a nie czystym rzucie izometrycznym

Nie zmienia to faktu że Dead State jest jedną z najlepszych strategii/survivali o zombie!
Ba - jest to jedna z niewielu gier gdzie nie dość że jest pierdyliard towarzyszy -to ich interakcje są bardzo hm, specyficzne -np nie spotkałem się z inną grą gdzie towarzysze się nawzajem mordują (albo i gracza ;D)

Dead state ma też oczywiście kilka bardzo upierdliwych wad -jak np. dbanie o morale każdego towarzysza, które przypomina chuchanie na jajko (btw morale jest największym problemem/zabójca na wyższych poziomach trudności) czy system eventów który w każdej grze wygląda identycznie (eventy są zawsze w tych samych dniach)

btw tak właściwie to poradnik na GOLu jest tak czy siak ultra-biedacki (np wymieniona w poradniku rekrutacja Sary po wybudowaniu laboratorium, czyli gdzieś po 1/2 gry ;D gdy mozliwa jest szybka rekrutacja gdy postac gracza ma skila Negotiation na 6)
Jak komuś nie straszne spoilery to polecam zajrzeć na wiki
Choćby odnośnie towarzyszy - gdzie są wymienione wszystkie interakcje, jak i kiedy one mniej więcej wystąpią
http://deadstate.gamepedia.com/Allies

system skilli
http://deadstate.gamepedia.com/Skills

Btw odnosnie budowy postaci -to naprawdę istotne jest by jak najszybciej zmaksować Negotiation i Leadership.
Nastepne w kolejności powinno być Science - bo bez tego skilla na poziomie 5 nie da się wybudować laboratorium a o ile gracz sam nie ma tej umiejętności -to trzeba będzie czekać bodaj gdzieś do 30-40 dnia by w ogóle zacząć ten projekt* -.-'
* dopiero wtedy przyłączy się jakiś "naukowiec"

Wiele towarzyszy ma dobre parametry bitewne, więc gracz nie musi aż tak dobrze walczyć

Przypominam: w tej grze (na wyższych poziomach trudności) nie umiera się tyle od "zombie" co od "generalnego upadku morale" -co kończy się dla gracza kulą we łbie :p

Komentarz: WrednySierściuch

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl