Dead State: Wymagania sprzętowe
Aktualizacja:
Dead State to survivalowy RPG z turowym systemem walki, który wyprodukowany został przez studio DoubleBear. Gra odniosła sukces na kickstarterze dlatego z racji braku odpowiednich funduszy nie znajdziesz w niej typowej dla gier AAA jakości wykonania i staranności o szczegóły. Gra nie korzysta z żadnych zaawansowanych efektów graficznych, a możliwości silnika graficznego są mocno ograniczone. Poradnik został przygotowany na komputerze osobistym wyposażonym w procesor Intel Core i5 4690k, grafikę MSI Radeon 270x oraz 8GB RAM. Gra miała ogromne problemy z utrzymaniem stałych 60 klatek na sekundę z racji tego, że wykorzystuje tylko jeden rdzeń do wykonywania wszystkich obliczeń. Nie została ona zoptymalizowana pod kątem wielowątkowości, a efekty graficzne w grze nie oddziaływały na wydajność karty graficznej. Gra posiada problem z synchronizacją pionową, która regularnie zbija ilość wyświetlanych klatek na sekundę o połowę, nawet jeśli ilość klatek przekracza znacząco odświeżanie twojego ekranu. Kolejnym aspektem są regularnie pojawiające się błędy gry. Podczas przeliczania sceny, gra potrafi się wyłączyć samoistnie, a ty zostaniesz przywitany krytycznym błędem silnika gry. Dead State posiada system hałasu, który działałby jak powinien jeśli wytniemy z równania problemy sprzętowe. Przy każdym wykonaniu hałasu, wszystkie zombie na mapie zaczną na ciebie szarżować. Procesor w tym momencie nie może przeliczyć wszystkiego w czasie rzeczywistym z racji tego, że gra wykorzystuje jeden rdzeń i starą architekturę (bez optymalizowanych instrukcji) dlatego też twoim oczom ukaże się znaczący spadek klatek na sekundę (tak znaczący, że gra na chwilę się zatnie). Nie byłoby w tym nic aż tak przeszkadzającego gdyby nie fakt, że właśnie zostałeś zaatakowany przez hordę zombie i jesteś w stanie walki, z której już nie uciekniesz a jedyną akcją jaką możesz wykonać jest wczytanie poprzedniego zapisu gry. Zapisy gry to kolejna "mechanika" gry. Będziesz zmuszony trzymać palec na F5 ponieważ gra nie posiada rozwiniętego systemu checkpointów. W wielu lokacjach, jak tylko je odwiedzisz, będziesz w stanie walki z niewiadomego powodu. Jedynym rozwiązaniem jest albo przechodzenie po niej po kilku kratkach na minutę (jedna lokacja zajmie ci kilka godzin na przejście) albo po prostu darowanie sobie wyżej wymienionej lokacji i udanie się do innej. We wszystkich lokacjach z piętrowymi budynkami, gra będzie miała problem z poprawnym ich wczytywaniem.
Poradnik został przygotowany na wersji 1.0.0.0134 gry.
Tryby Gry
- Singleplayer - Tak
- Kooperacja offline (Split screen/Hot Seat) - Nie
- Kooperacja online - Nie
- Multiplayer - Nie
Nasz Sprzęt
Poradnik do Dead State został przygotowany na poniższej konfiguracji:
- Procesor - Intel Core i5 4690k
- Karta graficzna - MSI Radeon R9 270x
- Pamięć RAM - 8GB
- Pamięć karty graficznej - 2GB
- System operacyjny - Windows 7, 64bit
Na powyższej konfiguracji gra Dead State była słabo grywalna. Duża ilość błędów i brak jakiejkolwiek optymalizacji skutecznie uniemożliwiło swobodną rozgrywkę. Procesor został przetestowany na dwóch taktowaniach (3.9Ghz oraz 4.5Ghz).
PC Informacje ogólne
- Systemy operacyjne - Windows XP 32bit, Windows Vista 32bit/64 bit, Windows 7 32bit/64bit, Windows 8 32bit/64bit
- Połączenie internetowe w trakcie gry - niewymagane
- Aktywacja przez internet - Tak, platforma Steam
- Kontrolery - Klawiatura, mysz
- Achievmenty - Tak, platforma Steam
Dead State - wymagania sprzętowe
- System operacyjny: Windows XP/ Vista/ 7/ 8
- Procesor: Intel Pentium 4 1.7 Ghz
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce 8500GT lub Radeon 7290
- Wymagane miejsce na dysku HDD: 3GB
- Pamięć karty graficznej: 512 MB
- DirectX - DirectX 9.0c
Komentarze czytelników
ligant Centurion
Jeśli ta gra jest taką abominacją jak sugeruje golowa recenzja to czemu gol opublikował do niej poradnik?
WrednySierściuch Senator
to czemu gol opublikował do niej poradnik?
bo GOL lubi pieniążki ze sprzedaży poradników?
btw odnośnie owej recenzji:
autor narzeka zwłaszcza na upierdliwe błędy(Recenzja gry Dead State - noc żywych bugów) , które występowały nadzwyczaj często -to zostało w większej części naprawione, obecnie ta gra nazywa się Dead State:Reanimated -gdyż została w pewnym momencie poddana gruntownej naprawie.
Autor jest też niestety ignorantem - i narzeka na kiepską grafikę, dzwięki/muzykę.
No litości toż to budżetowa gra indie, grafika jest może zgrzebna, ale całkiem miła dla oka - z dowolnie ustawianą kamerą. No i w 3D a nie czystym rzucie izometrycznym
Nie zmienia to faktu że Dead State jest jedną z najlepszych strategii/survivali o zombie!
Ba - jest to jedna z niewielu gier gdzie nie dość że jest pierdyliard towarzyszy -to ich interakcje są bardzo hm, specyficzne -np nie spotkałem się z inną grą gdzie towarzysze się nawzajem mordują (albo i gracza ;D)
Dead state ma też oczywiście kilka bardzo upierdliwych wad -jak np. dbanie o morale każdego towarzysza, które przypomina chuchanie na jajko (btw morale jest największym problemem/zabójca na wyższych poziomach trudności) czy system eventów który w każdej grze wygląda identycznie (eventy są zawsze w tych samych dniach)
btw tak właściwie to poradnik na GOLu jest tak czy siak ultra-biedacki (np wymieniona w poradniku rekrutacja Sary po wybudowaniu laboratorium, czyli gdzieś po 1/2 gry ;D gdy mozliwa jest szybka rekrutacja gdy postac gracza ma skila Negotiation na 6)
Jak komuś nie straszne spoilery to polecam zajrzeć na wiki
Choćby odnośnie towarzyszy - gdzie są wymienione wszystkie interakcje, jak i kiedy one mniej więcej wystąpią
http://deadstate.gamepedia.com/Allies
system skilli
http://deadstate.gamepedia.com/Skills
Btw odnosnie budowy postaci -to naprawdę istotne jest by jak najszybciej zmaksować Negotiation i Leadership.
Nastepne w kolejności powinno być Science - bo bez tego skilla na poziomie 5 nie da się wybudować laboratorium a o ile gracz sam nie ma tej umiejętności -to trzeba będzie czekać bodaj gdzieś do 30-40 dnia by w ogóle zacząć ten projekt* -.-'
* dopiero wtedy przyłączy się jakiś "naukowiec"
Wiele towarzyszy ma dobre parametry bitewne, więc gracz nie musi aż tak dobrze walczyć
Przypominam: w tej grze (na wyższych poziomach trudności) nie umiera się tyle od "zombie" co od "generalnego upadku morale" -co kończy się dla gracza kulą we łbie :p
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
