Dead State: Nastrój i morale
Aktualizacja:

Nastrój jest bezpośrednio związany z morale panującymi w schronisku. Każdy sojusznik z osobna będzie posiadał inny nastrój w zależności od naszych działań i decyzji. Niektórzy sojusznicy będą po prostu wdzięczni za opiekę nad nimi a niektórzy, poprzez wydarzenia z przeszłości, niezadowoleni. Nastrój można podzielić na kilka kategorii:
- Szczęśliwy (Happy) - Nastrój ten jest najlepszym dostępnym stanem umysłu sojuszników. Podczas tego nastroju sojusznik w pełni podziela twoje zdanie i otrzymuje najniższą wartość ujemnych punktów morale (-1 na dzień za każdego sojusznika). Stan ten powoduje także wynagrodzenie w postaci informacji na temat ukrytych przydatnych przedmiotów na mapie świata.
- Zadowolony (Content) - Nastrój ten, podobnie jak szczęśliwy, powoduje otrzymywanie wynagrodzeń w postaci informacji, które możesz wykorzystać w każdej chwili. Różnicą jest tutaj niska ilość ujemnych punktów morale, które są zliczane podczas zakończenia dnia (-3 morale za każdego sojusznika dziennie).
- Dobry (Okay) - Stan umysłu, który otrzymuje większą karę do morale schroniska (-5 morale za każdego sojusznika). Postać z takim nastrojem niechętnie podziela twoje zdanie i nie przekazuje informacji na temat skrytek z przedmiotami na mapie.
- Niezadowolony (Disgruntled) - Najniższy dostępny w grze poziom nastroju. Podczas takiego stanu umysłu, sojusznicy są podatni na panikę oraz wykonywanie złych decyzji. Długi okres takiego stanu może poskutkować popełnieniem samobójstwa. Stan ten otrzymuje największe kary do morale schroniska (-9 za każdego sojusznika na dzień).
Tak jak i w realnym życiu, każdy nastrój można poprawić. W Dead State znajdziesz system przedmiotów - podarunków, których użycie spowoduje określony wzrost samopoczucia sojuszników. Każdy sojusznik posiada odrębny zestaw przedmiotów, który możesz poznać rozmawiając z nimi. Przedmioty takie są niezwykle rzadkie i w większości sytuacji będziesz musiał wybrać komu je podarować. Poniżej prezentuje się kompletna lista takich przedmiotów:
- Dezodorant (Deodorant)
- Baterie-akumulatorki (Rechargeable batteries)
- Kawa (Whole Bean Coffee)
- Ostry sos (Hot Sauce)
- Marihuana (Medical Marijuana)
- Czekoladki (Fancy Chocolates)
- Burbon (Bottle of Bourbon)
- Tabletki nasenne (Sleeping Pills)
- Przyprawy (Spices)
Podane wyżej przedmioty prawie we wszystkich przypadkach się powtarzają, dlatego ważnym aspektem jest tutaj umiejętność wyboru. Najlepszą taktyką jest przetrzymywanie tych przedmiotów w schronisku i używanie ich w nagłych wypadkach. Dzięki nim będziesz mógł wyjść z kryzysowych sytuacji, w których każda decyzja spowoduje obniżenie wartości morale oraz nastroju sojuszników. Jedynym wyjątkiem od reguły jest tutaj Elaine Martin, która od początku będzie miała nastrój Disgruntled (jeśli oczywiście nie popełni samobójstwa. Więcej informacji znajdziesz w rozdziale sojusznicy pod nazwą Elaine Martin). Listę przedmiotów poszczególnych sojuszników znajdziesz w rozdziale sojusznicy.
Komentarze czytelników
ligant Centurion
Jeśli ta gra jest taką abominacją jak sugeruje golowa recenzja to czemu gol opublikował do niej poradnik?
WrednySierściuch Senator
to czemu gol opublikował do niej poradnik?
bo GOL lubi pieniążki ze sprzedaży poradników?
btw odnośnie owej recenzji:
autor narzeka zwłaszcza na upierdliwe błędy(Recenzja gry Dead State - noc żywych bugów) , które występowały nadzwyczaj często -to zostało w większej części naprawione, obecnie ta gra nazywa się Dead State:Reanimated -gdyż została w pewnym momencie poddana gruntownej naprawie.
Autor jest też niestety ignorantem - i narzeka na kiepską grafikę, dzwięki/muzykę.
No litości toż to budżetowa gra indie, grafika jest może zgrzebna, ale całkiem miła dla oka - z dowolnie ustawianą kamerą. No i w 3D a nie czystym rzucie izometrycznym
Nie zmienia to faktu że Dead State jest jedną z najlepszych strategii/survivali o zombie!
Ba - jest to jedna z niewielu gier gdzie nie dość że jest pierdyliard towarzyszy -to ich interakcje są bardzo hm, specyficzne -np nie spotkałem się z inną grą gdzie towarzysze się nawzajem mordują (albo i gracza ;D)
Dead state ma też oczywiście kilka bardzo upierdliwych wad -jak np. dbanie o morale każdego towarzysza, które przypomina chuchanie na jajko (btw morale jest największym problemem/zabójca na wyższych poziomach trudności) czy system eventów który w każdej grze wygląda identycznie (eventy są zawsze w tych samych dniach)
btw tak właściwie to poradnik na GOLu jest tak czy siak ultra-biedacki (np wymieniona w poradniku rekrutacja Sary po wybudowaniu laboratorium, czyli gdzieś po 1/2 gry ;D gdy mozliwa jest szybka rekrutacja gdy postac gracza ma skila Negotiation na 6)
Jak komuś nie straszne spoilery to polecam zajrzeć na wiki
Choćby odnośnie towarzyszy - gdzie są wymienione wszystkie interakcje, jak i kiedy one mniej więcej wystąpią
http://deadstate.gamepedia.com/Allies
system skilli
http://deadstate.gamepedia.com/Skills
Btw odnosnie budowy postaci -to naprawdę istotne jest by jak najszybciej zmaksować Negotiation i Leadership.
Nastepne w kolejności powinno być Science - bo bez tego skilla na poziomie 5 nie da się wybudować laboratorium a o ile gracz sam nie ma tej umiejętności -to trzeba będzie czekać bodaj gdzieś do 30-40 dnia by w ogóle zacząć ten projekt* -.-'
* dopiero wtedy przyłączy się jakiś "naukowiec"
Wiele towarzyszy ma dobre parametry bitewne, więc gracz nie musi aż tak dobrze walczyć
Przypominam: w tej grze (na wyższych poziomach trudności) nie umiera się tyle od "zombie" co od "generalnego upadku morale" -co kończy się dla gracza kulą we łbie :p
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
