Dead State: Dostępni sojusznicy
Aktualizacja:

W Dead State znajdziesz całe mnóstwo sojuszników, których możesz zaprosić do twojego schroniska. Każdy z nich posiada własną historię, umiejętności i diametralnie różni się charakterem od innych. Wszystkie te osobowości musisz trzymać w odpowiednim nastroju. Jeżeli ich nastrój/morale spadną zbyt nisko, zorganizują zamach stanu bądź odejdą pozostawiając niesmak dla wszystkich innych sojuszników. Na początku gra oferuje tylko kilku przyjaciół. Dosyć szybko wkupisz się w ich łaski i zostaniesz liderem całej grupy, ale zadanie nie jest takie proste na jakie wygląda. Po zwerbowaniu określonych osób (najczęściej osoby, które mają duży współczynnik dowództwa - leadership) będą próbować odebrać ci to stanowisko, a ty bronić możesz się jedynie liniami dialogowymi. Z pomocą w rozwianiu wszelkich wątpliwości przychodzi umiejętność Negotiation lub Leadership. W trakcie rozmów będą pojawiać się niewidoczne wcześniej linie dialogowe, których użycie spowoduje przekonanie ich do twoich racji.
Poniżej prezentuje się lista sojuszników dostępna od początku rozgrywki w Dead State:
Anita Cass - Anita będzie dostępna od początku przygody z Dead State. Jej umiejętnościami są survival, mechanical oraz melee. Anita idealnie nadaje się na członka drużyny z racji swoich umiejętności. Dobrze spisuje się w walce wręcz i posiadając wytrych otworzy dla ciebie zamki. Żeby poprawić jej nastrój znajdź czekoladki (Fancy Chocolates) lub dezodorant (Deodorant).
Davis Cray - Davis będzie twoim sojusznikiem od początku przygody w Dead State. Z racji tego, że porusza się na wózku inwalidzkim, nie możesz zabrać go do drużyny. Jego umiejętności to science, medical i negotiation. Żeby poprawić jego nastrój znajdź kawę (Coffee Beans) lub dezodorant (Deodorant).
Doug Shultz - Doug będzie twoim sojusznikiem od początku przygody w Dead State. Jego umiejętności to melee i survival. Żeby mógł dołączyć do drużyny musisz mu podać antybiotyki. W określonym dniu, po przespanej nocy odbędziesz rozmowę z Davisem, który poinformuje cię o konieczności użycia antybiotyków oraz poda lokacje gdzie możesz je znaleźć (Brady Pharmacy). Po wyleczeniu ran Doug do poprawy nastroju będzie potrzebował baterie (Rechargeable Batteries) oraz sos (Hot Sauce).
Elaine Martin - Elaine to najbardziej zdruzgotana postać w twoim schronisku. Spotkasz ją od początku przygody w Dead State i znajdziesz ją przy schodach na drugim piętrze. Elaine może popełnić samobójstwo jeżeli nie będziesz z nią rozmawiał przez pierwsze dni tygodnia oraz wybierał pozytywnych opcji dialogowych (możesz ją sam namówić do samobójstwa jeśli nie będziesz uważał). Po każdej przespanej nocy musisz podchodzić do niej i zainicjować rozmowę. Po udanej próbie, Elaine dołączy do ciebie jako aktywny sojusznik i zapyta cię o rolę jaką będzie wykonywać. Możesz wybrać ją jako doradcę w schronisku (będzie generować dla całego schroniska morale) lub nastawić ją na przetrwanie i walkę (wtedy przydatność jest dla twojej drużyny podczas wypraw). Żeby poprawić nastrój Elaine musisz przynosić jej pigułki nasenne (Sleeping Pills) oraz dezodorant (Deodorant).
Joel Oswalt - Joel to kolejny sojusznik, który będzie dostępny od początku rozgrywki. Z racji swoich umiejętności służb publicznych, świetnie spisuje się w atakach dystansowych. Żeby poprawić jego nastrój poszukaj dla niego sosu (Hot Sauce) oraz czekoladę (Chocolate)
Renee Cass - Renee to ostatnia osoba, która dostępna jest od początku rozgrywki Dead State. Świetnie spisuje się jako medyk zarówno w walce jak i w schronisku. Żeby poprawić jej nastrój wyszukaj dla niej baterii (Rechargeable Batteries) oraz kawę (Coffee Beans)
Lista sojuszników, których musisz poszukać lub poczekać aż przyjdą do schroniska:
Mark Corbeau, Michiru Yata, Ryan Michaels - Tą trójkę osób znajdziesz za zamkniętymi drzwiami restauracji w Truck Stop (87 trasa). Możesz ich przyjąć wszystkich lub nikogo. Na początku będziesz rozmawiał tylko i wyłącznie z Markiem. Musisz go odpowiednio uspokoić żeby zawołał dwójkę jego znajomych. Mark jest doskonałą osobą do dziennego generowania morale w schronisku (jako szef kuchni). Poprawę jego nastroju gwarantują przyprawy (Spices) oraz Burbon (Bourbon). Ryan Michaels to nastolatek, który przyjdzie do schroniska razem z Markiem. Jego umiejętności nie imponują dlatego jedynym zadaniem, do którego go warto przydzielać jest sprzątanie (w późniejszym czasie uczenie Michiru języka). Michiru Yata to ostatnia osoba z wymienionej grupy. Jej umiejętności skupiają się na leczeniu ran. Jak tylko wybudujesz szpital (infirmary) w schronisku, będziesz mógł ją przydzielić do pracy tam. Będzie to jej jedyne zadanie z racji tego, że nie mówi w twoim języku a więc nie będziesz mógł zabrać jej na wyprawy.
Sara i Mia Seza - Sara i Mia to siostry, które spotkasz w Pleasant Oak. Żeby namówić je do współpracy należy posiadać laboratorium w schronisku. Sara posiada doskonałe umiejętności radzenia sobie w laboratorium i przyspiesza projekty tam wykonywane o 20%. Żeby poprawić jej nastrój podaruj jej marihuanę (Weed) lub kawę (Coffee Beans). Jeżeli chodzi o jej siostrę, Mię doskonale posługuje się bronią białą a więc sprawdzi się w walce wręcz. Żeby poprawić jej nastrój wyszukaj dla niej marihuanę (weed) lub czekoladę (chocolate).
Bud Larson - Bud'a spotkasz w domu w Old Neighbourhood. Na początku będzie bardzo sceptyczny dlatego ważnym jest żeby go uspokoić. Żeby to zrobić trzeba posiadać kilka punktów negocjacji (Negotiation) a namówisz go żeby zabił swoją konającą żonę i dołączył do ciebie. Bud to weteran wojenny a więc znakomity strzelec. Doskonale spisze się w walce z szabrownikami kiedy powierzysz mu karabin szturmowy (lub inną broń długodystansową z dużymi obrażeniami). Żeby polepszyć jego nastrój musisz podarować mu cygaro (Cigar) lub Burbon (Bourbon).
Nathan Harris - Nathana spotkasz w Meynar Graveyard. Za zaproszenie go do schroniska otrzymywać będziesz dużą ilość morale na dzień. Nathan zwiększa także twoją efektywność podczas łowienia ryb (o 50%). Żeby poprawić jego nastrój musisz znaleźć dla niego kawę (Coffee beans) lub cygaro (Cigar).
Sandy Doubleday - Sandy spotkasz w Manison. Jej umiejętność zagwarantuje ci przyspieszenie prac nad wszystkimi ulepszeniami w schronisku. Żeby poprawić jej nastrój podaruj jej tabletki nasenne (Sleeping Pills) oraz dezodorant (deoderant).
Aggro Moss - Aggro spotkasz w Dublin Bar. Doskonale spisuje się jako mechanik a więc przyspieszy budowę ulepszeń w schronisku. Posiada umiejętność bojową, dzięki której nie będzie panikować na widok zombie. Żeby polepszyć jej nastrój musisz podarować jej marihuanę (weed) lub cygaro (cigar).
Lane Vibesit - Lane'a spotkasz w KHCK Radio. Dostępny będzie tylko jeśli namówisz Aggro Moss do współpracy. Lane będzie generował kilka punktów morale dziennie jeśli nie przydzielisz go do żadnej pracy (ma się po prostu obijać). Jego nastrój można polepszyć oferując mu sos (hot sauce) oraz baterie (rechargeable batteries).
Melina i Oscar Guzman - Tą dwójkę ludzi spotkasz w Downtown San Saba. Żeby przekonać to małżeństwo do dołączenia, musisz porozmawiać z Oscarem. Musisz posiadać wysoki współczynnik umiejętności medical lub negotiation żeby go namówić. Po rozmowie z Oscarem dowiesz się także, że Melina została ugryziona i potrzebuje antybiotyków by się nie przemienić. Jeżeli ich przygarniesz od tej pory codziennie będziesz wydawał na nią dawkę antybiotyków. Oscar będzie generował dla schroniska kilka punktów Morale dziennie oraz zwiększy obronę fortyfikacji. Melina także będzie generować kilka punktów Morale dziennie a także zwiększy skuteczność tworzenia ulepszeń w schronisku o 25%. Nie można jednak poprawić jej nastroju. Jeżeli chodzi o Oscara to nie pogardzi bateriami oraz czekoladkami.
Jennifer Strong - Jennifer spotkasz w Soaring Eagle Resort. Jej umiejętność to generowanie kilku punktów morale dziennie jeśli przydzielisz ją do określonej pracy. Nie musisz jej namawiać jednak do niczego, ponieważ będzie zgadzać się z każdym twoim słowem. Żeby polepszyć jej nastrój zaoferuj jej kawę (Coffee beans) oraz dezodorant (deoderant).
Clifford Ghaffey - Clifforda znajdziesz w Abilene Bullseye. Jego umiejętność specjalna zwiększa szansę na krytyczne trafienie dla całej drużyny jeżeli walczysz bronią krótką przeciwko innym ludziom. Po jego zrekrutowaniu wskaże ci sekretne miejsce składowani broni palnej. Żeby polepszyć jego nastrój podaruj mu marihuanę (medical bag of weed) oraz tabletki nasenne (sleeping pills).
Lloyd McCroskey - Lloyd od początku nie będzie się z tobą zgadzał. Żeby przydzielić go do jakiejkolwiek pracy bądź wyprawy musisz przydzielać mu dużo więcej racji żywnościowych na dzień. Jeżeli to zrobisz z czasem Lloyd będzie odkrywał dla ciebie różne lokacje na mapie świata. Jego główna umiejętność to pilotowanie samolotu. Żeby polepszyć jego nastrój podaruj mu cygaro (cigar) lub kawę (coffee beans).
Todd Kantell i Priscilla Butler - Todd oraz Priscilla po długiej wędrówce natkną się na twoje schronisko w 14-15 dniu twojej przygody. Możesz ich zaprosić do środka lub nie. Priscilla posiada wysoki współczynnik przetrwania (survival) dlatego też jest znakomitym nabytkiem do budowania ogrodu na dachu schroniska. Todd do poprawy nastroju będzie potrzebował baterii a Priscilla czekoladki (chocolates) oraz przyprawy (spices).
Każdy z wyżej wymienionych sojuszników posiada określony wkład do schroniska (czy to budowy ulepszeń, walki z przeciwnikami czy poprawy samopoczucia). Kilka osób będzie się ze sobą jednak kłócić i najlepszym sposobem na pozbycie się takich sytuacji jest posiadanie wysokiego współczynnika negocjacji (negotiation) lub dowództwa (leadership). Do tego dochodzi najważniejsza kwestia czyli spożycie zapasów. Każdego trzeba odpowiednio nakarmić a nie zawsze będzie znajdywać tak dużą ilość racji żywnościowych. Jeżeli zaczniesz rozdzielać więcej niż zdobywasz, dojdziesz do momentu, w którym braknie ci jedzenia i ludzie zaczną się buntować. Nic nie stoi oczywiście na przeszkodzie żeby zrekrutować ich wszystkich a w razie czego pozbywać się najsłabszych ogniw.
Podczas rozgrywki możesz natknąć się także na sytuację, w której twój sojusznik zostanie ugryziony przez zombie i zainfekowany. Jedyną deską ratunku dla niego jest dzienne dostarczanie antybiotyków żeby spowolnić działanie infekcji. Twoją decyzją jest wtedy, czy wyrzucisz go na bruk czy pomożesz i poświęcisz swoje cenne zasoby. Jeżeli nie podasz takiej osobie leku, twoi sojusznicy mogą sami wziąć sprawy w swoje ręce i zamordować ją.
Komentarze czytelników
ligant Centurion
Jeśli ta gra jest taką abominacją jak sugeruje golowa recenzja to czemu gol opublikował do niej poradnik?
WrednySierściuch Senator
to czemu gol opublikował do niej poradnik?
bo GOL lubi pieniążki ze sprzedaży poradników?
btw odnośnie owej recenzji:
autor narzeka zwłaszcza na upierdliwe błędy(Recenzja gry Dead State - noc żywych bugów) , które występowały nadzwyczaj często -to zostało w większej części naprawione, obecnie ta gra nazywa się Dead State:Reanimated -gdyż została w pewnym momencie poddana gruntownej naprawie.
Autor jest też niestety ignorantem - i narzeka na kiepską grafikę, dzwięki/muzykę.
No litości toż to budżetowa gra indie, grafika jest może zgrzebna, ale całkiem miła dla oka - z dowolnie ustawianą kamerą. No i w 3D a nie czystym rzucie izometrycznym
Nie zmienia to faktu że Dead State jest jedną z najlepszych strategii/survivali o zombie!
Ba - jest to jedna z niewielu gier gdzie nie dość że jest pierdyliard towarzyszy -to ich interakcje są bardzo hm, specyficzne -np nie spotkałem się z inną grą gdzie towarzysze się nawzajem mordują (albo i gracza ;D)
Dead state ma też oczywiście kilka bardzo upierdliwych wad -jak np. dbanie o morale każdego towarzysza, które przypomina chuchanie na jajko (btw morale jest największym problemem/zabójca na wyższych poziomach trudności) czy system eventów który w każdej grze wygląda identycznie (eventy są zawsze w tych samych dniach)
btw tak właściwie to poradnik na GOLu jest tak czy siak ultra-biedacki (np wymieniona w poradniku rekrutacja Sary po wybudowaniu laboratorium, czyli gdzieś po 1/2 gry ;D gdy mozliwa jest szybka rekrutacja gdy postac gracza ma skila Negotiation na 6)
Jak komuś nie straszne spoilery to polecam zajrzeć na wiki
Choćby odnośnie towarzyszy - gdzie są wymienione wszystkie interakcje, jak i kiedy one mniej więcej wystąpią
http://deadstate.gamepedia.com/Allies
system skilli
http://deadstate.gamepedia.com/Skills
Btw odnosnie budowy postaci -to naprawdę istotne jest by jak najszybciej zmaksować Negotiation i Leadership.
Nastepne w kolejności powinno być Science - bo bez tego skilla na poziomie 5 nie da się wybudować laboratorium a o ile gracz sam nie ma tej umiejętności -to trzeba będzie czekać bodaj gdzieś do 30-40 dnia by w ogóle zacząć ten projekt* -.-'
* dopiero wtedy przyłączy się jakiś "naukowiec"
Wiele towarzyszy ma dobre parametry bitewne, więc gracz nie musi aż tak dobrze walczyć
Przypominam: w tej grze (na wyższych poziomach trudności) nie umiera się tyle od "zombie" co od "generalnego upadku morale" -co kończy się dla gracza kulą we łbie :p
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
