Black & White: Czwarta wyspa
Aktualizacja:
Czwarta wyspa to tak naprawdę pierwsza wyspa tylko, że przeżywająca akurat Armageddon, przygotowany przez Nemesisa. Co chwila spadają kule ognia z nieba, twoja wioska atakowana jest przez ogry i ogólnie sytuacja jest bardzo niemiła. Najciężej jest na samym początku. Aby przejść tą wyspę, musisz, rozszerzyć swój wpływ i rozwiązać trzy zagadki z kamieniami, które są pozostałością po Nemesisie i które są odpowiedzialne za kataklizmy. Jeśli chodzi o kule ognia z nieba, to można je łapać. Dobrym sposobem jest też nauczenie chowańca łapania tychże kul. Możesz też używać dozownika (lub też nauczyć chowańca) cudu tarczy duchowej (znajduje się obok twojej świątyni). Ciężko jest zachować pierwszą wioskę w całości, a jeszcze ciężej jest rozszerzyć wpływ dzięki niej. Lepiej jest ją zostawić i zdobyć najbliższą wioskę, wysyłając tam chowańca. Trzeba to zrobić jak najszybciej się da (jeśli jesteś dobry oczywiście).
Misje Srebrnych Zwoi Na Czwartej Wyspie
1. Misja z totemem
Lokalizacja: Gdy twój wpływ dojdzie do pierwszego kamienia za wzgórzem niedaleko pierwszej wioski.
Rozwiązanie : Gdy uruchomisz zwój, a tarcza opadnie, musisz zapamiętać sekwencję dzwonków, a następnie ją powtórzyć. Jest pięć dzwonków i cztery sekwencje.
Prawidłowe sekwencje (od lewej do prawej):
I sekwencja - dzwonki:1,2,3
II sekwencja - dzwonki:1,2,3,5,2
III sekwencja - dzwonki:1,2,3,5,2,3,1
IV sekwencja - dzwonki: 1,2,3,5,2,3,1,4,1
Nagroda: Kamień, dzięki któremu kule ognia lecą z nieba znika, a wraz z nim kule ognia.
2. Misja z ogrami
Lokalizacja: Trzeba dojść do Slega (ogra, który broni drugiego kamienia). Znajduje się on na płaszczyźnie, prawie po drugiej stronie wyspy.
Rozwiązanie : Jedynym rozwiązaniem jest walka. Nie musisz nawet rozszerzać swoje wpływu na Slega, wystarczy, że weźmiesz swojego chowańca na smycz agresji i klikniesz na ogra.
Nagroda: Drugi kamień zostaje zniszczony. Przestaje padać deszcz, ogry nie napadają już na wioskę i błyskawice przestają zatruwać życie mieszkańców.
3. Misja z człowiekiem o złamanym sercu
Lokalizacja: Dopiero, gdy przejdziesz dwie poprzednie, pojawi się w wiosce Azteków.
Dobre rozwiązanie : Musisz przeprowadzić kobietę, z wioski Azteków do samotnego mężczyzny mieszkającego na wzgórzu. Weź chowańca na smycz, zaprowadź go do wioski, każ mu podnieść kobietę i pokaż mu gdzie ma ją zanieść
Złe rozwiązanie : Po prostu zabij kobietę.
Nagroda: Ostatni kamień zostaje zniszczony cała wyspa powraca do swego dawnego wyglądu.
4. Misja z przeprowadzeniem kobiety
Lokalizacja: Niedaleko niebezpiecznie wyglądającej ścieżki.
Dobre rozwiązanie : Przeprowadź kobietę bezpiecznie przez ścieżkę. Na twojej drodze staną najpierw głodne wilki (najlepiej rzucić nimi w inną stronę), następnie (za zakrętem) drzewa zaczną się zapalać. Najlepiej jest je potraktować tak jak wilki. Na końcu, jeśli nie zabiłeś wcześniej ogra, będzie czekać na kobietę. Będzie spał i tylko owce mogą go zbudzić. Szybko, więc, zanim kobieta dojdzie tam, wyrzuć owce daleko od tego miejsca. Jeśli wcześniej pokonałeś Slega, kobieta spokojnie przejdzie. Pamiętaj tylko o tym, żeby cały czas wyprzedzać kobietę. Niebezpieczeństwa są z przodu.
Nagroda: Nowy chowaniec - Wilk.
Złe rozwiązanie : Zabić kobietę. Wiem, mało kreatywne i pożyteczne,
Nagroda: Nic.
5. Misja ze złapaniem ryb w sieci
Lokalizacja: Nad brzegiem, niedaleko pylonu.
Dobre rozwiązanie : Musisz pomóc rybakowi złapać ryby. Wszystkie ryby muszą znaleźć się w kręgu. Po prostu naciskaj lewym przyciskiem za ławicą, a one będą płynąć do przodu.
Nagroda: Nowy chowaniec - Żółw
Złe rozwiązanie : Zabicie rybaka.
Nagroda: Nic.
Uwaga: Zadanie ze złotym zwojem (o wiosce umarłych), należy rozwiązać podnosząc obydwa totemy naraz (jednego ty, a drugiego twój chowaniec). Wcześniej trzeba tylko rozszerzyć wpływ na obydwa totemy. To zadanie kończy wyspę czwartą i otwiera wir do ostatniej, piątej wyspy. Zanim przejdziesz przez wir, radzę przerzucić, co się da (szczególnie dużo drewna), gdyż piąta wyspa jest bardzo ciężka do ukończenia.
Uwaga: Jest jeszcze misja, w której trzeba uratować wieśniaka wyprowadzając go z labiryntu, w którym czai się wilk, ale nagroda jest niewielka i nie opłaca się za bardzo tracić na nią czas.
0
- Black & White - poradnik do gry
- Black & White: Poradnik do gry
	- Black & White: Wioska i mieszkańcy
- Black & White: Chowaniec - część 1
- Black & White: Chowaniec - część 2
- Black & White: Cuda (czary)
- Black & White: Dwie strony mocy
- Black & White: Pierwsza wyspa
- Black & White: Druga wyspa
- Black & White: Trzecia wyspa
- Black & White: Czwarta wyspa
- Black & White: Piąta wyspa
 
 
- Black & White: Poradnik do gry
	
Komentarze czytelników
zanonimizowany32460 Junior
Mam pewien problem z ostatnia misja. Moze ktos potrafi mi pomoc. Mianowicie wrogi chowaniec ciagle napadal na mojego, wiec rzucalam na niego czar "dobrego chowanca". No i sie doigralam. Wrogi chowaniec zakochal sie w moim i teraz juz oba nic innego nie robia tylko sie obsciskuja i caluja. Nie pomogly proby wywolania walki miedzy nimi. Milosc jest wieksza niz wszelkie animozje!!! Ratunku!
paściak Senator
ja wczoraj zagralem po raz 1 w black & white, jest na 2 wyspie i mam problem
jak sie buduje budynki ??? co chwile slysze "za malo budynkow mieszkalnych" !?
zanonimizowany16638 Generał
bierzesz łapką drewno , rzucasz , potem chrzcisz ludzi na budowniczych i rzucasz ich na kupke drewna , siakos tak sie to robilo . Ale powiem wam że B&W szybko mi się znudziło , moze i gra ciekawa jest pod wzgledem wykonania , nie mozna jej odmowic oryginalnosci i nowatorstwa ale po kilkunastu uruchomieniach robi sie wtórna i przewidywalna. Ja przynajmniej odnioslem takie wrazenie.
zanonimizowany32460 Junior
paściak -> musisz miec takie szescienne drewniane konstrukcje, najlepiej dwie. zrzucasz z niewielkiej wysokosci jedna na druga i sie robi jedna troche wieksza. bierzesz ta wieksza i szukasz po planszy miejsca, gdzie sie pokaze najwiekszy domek (taki na 5-6 ludzikow) i stawiasz. potem ew mozesz dorzycac drewno. ludziki same beda budowac. ale nie ludz sie, ze zaspokoisz ich potrzeby - daj im palec to ci reke urwa.
zanonimizowany37338 Junior
Jak zdobyć 3 wioskę(egipską) jeżeli nie dociera tam mój obszr wpływów.(lista wykonany przeze mnie zadań na wyspie 3: niedopuszczenie wilków do wioski 100%, ugaszenie ludzi 0%(nie ugasiłem bo totem był opuszczony i niezdążyłem(ugasiłem z 2)), śledzenie mnicha 0%, ratowanie zamrożonego chowańca 68%(albo 63%nie pamiętam dobrze). Przy zdobyciu 2 wioski nie było żadnej misji z wiedźmą w całej wyspie(a w poradniku jest to wymienione(może później będzie??)). Rzucałem nieśmiertelnym i miałem przez pare sekund wpływ ale nie mogłem wykonać żadnego cuda a poza tym on mi uciekał jak tylko wstał z ziemi. Jak zdobyć tą 3 wioskę???(egipską)Proszę o pomoc i dokładniejsze niż w poradniku wyjaśnienie jak zdobyć 3 wioskę(przed ostatnią). Jeszcze tu wpadnę....(mój nr gg podam jak uzyskam odpowiedź na to pytanie)
zanonimizowany152608 Junior
Super giera!!! Jestem w czwartym świecie i zniszczyłem kule ognia i pioruny!!! Mam pytanko: jak zagonić ryby do sieci dzieciaka??? One mi zawsze gdzieś uciekają. I jeszcze jedno: jak znaleźć żonę Keiko w wiosce Azteków??? I kto to są ci Aztekowie???
zanonimizowany390206 Junior
Jestem w 4 misji i nie umnie przelamac klatwy nemezisa to jest z totemami jak ktos wie niech napisze mi na gg 7811496
zanonimizowany368396 Junior
Znalazłem rozwiązanie do misji z chciwym farmwerem! Te dzieciaki trzeba po prostu wrzucić do wody(morza) i wtedy odejdą! Nagroda to wzmocniony cud pioruna
zanonimizowany527148 Junior
jestem na 3 wyspie i nie mogę znaleści tych drzew to misja dodadkowa
zanonimizowany564520 Junior
Mam pewien problem. na wyspie 2 jak śledzę mnicha to zaraz po pierwszym zapisie on sie obraca przy tych grzybach i mnie widzi... Co mam zrobić żeby mnie nie zobaczył, bo jak sie chowam to też mnie widzi. Z góry dziękuje za pomoc...
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
