Broń Obrony Osobistej (PDW) | Uzbrojenie w Battlefield 4
Aktualizacja:
Broń Obrony Osobistej
Broń Obrony Osobistej (PDW) to typ uzbrojenia przeznaczony do walki na bardzo krótkie dystanse i jest dostępna tylko dla techników. Dość zaskakującym faktem jest, iż aby odblokować ostatni pistolet maszynowy, należy najpierw (poza wykonywaniem zadań typowych dla technika) zabić 200 przeciwników za pomocą Karabinków.
Broń PDW cechuje się obrażeniami zbliżonymi do karabinów szturmowych czy karabinków, więc użytkownik pistoletu maszynowego nie jest skazany na porażkę spotykając wroga wyposażonego broń większego kalibru, pod warunkiem, że znajduje się w optymalnej odległości od niego. Ponadto, PDW to jedna z najcelniejszych broni podczas strzelania "z biodra", więc czasami wręcz lepiej jest nie tracić czasu na podnoszenie przyrządów optycznych do oka, dzięki czemu można zyskać ułamek sekundy przewagi nad przeciwnikiem. Ten ułamek sekundy może niejednokrotnie zaważyć na zwycięstwie, zwłaszcza w trybie "Hardcore".
W niniejszym dziale znajdziesz zestawienie ukrytych cech broni, ich porównanie (omówione w Objaśnieniu) oraz kilka porad dotyczących zalecanych akcesoriów. Pamiętaj jednak, że są to zdroworozsądkowe porady, które przede wszystkim mają nie szkodzić (np. poprzez uwydatnianie negatywnych cech PDW), ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby poeksperymentować, celem przystosowania broni do bardzo wyspecjalizowanej roli, zmniejszając tym samym jej uniwersalność. Porady dotyczące akcesoriów odnoszą się tylko do tych, które mają wpływ na statystyki broni, a więc lufy, elementu podwieszanego oraz lasera (choć w tym wypadku laser - podnoszący celność "z biodra" to podstawa). Pozostałe akcesoria są zupełnie opcjonalne w zależności od preferencji i doświadczenia w grze.
MX4

STATYSTYKA | WARTOŚĆ |
PUNKTY POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA | --- |
ZASIĘG OPTYMALNY/EFEKTYWNY | <8~55 metrów |
CZAS PRZEŁADOWANIA TAKTYCZNEGO | średni |
CZAS PRZEŁADOWANIA PEŁNEGO | średni |
ODRZUT PO PIERWSZYM STRZALE | bardzo duży |
ODRZUT KOLEJNYCH STRZAŁÓW (SERIA, AUTO) | duży |
ODRZUT W LEWO/PRAWO | bardzo duży / mały |
CZAS STABILIZACJI PO OSTATNIM STRZALE | średni |
MX4 to pierwszy dostępny pistolet maszynowy i jako taki nie wyróżnia się specjalnie na tle konkurencji. Strzela stosunkowo szybko i pierwsza kula całkiem precyzyjnie trafia w cel, ale ceną za to jest mała stabilność i spore "kopnięcie". Ponadto, bardzo wyraźnie znosi go w lewo podczas strzelania ogniem automatycznym. Najlepiej sprawdza się na ekstremalnie krótkich dystansach i raczej mało który technik znajdzie dla niego zastosowanie po odblokowaniu kolejnych modeli PDW - chyba że pozostanie mu wierny ze względu na jego niecodzienny i bardzo nowoczesny wygląd.
Zalecane akcesoria: Laser, Chwyt pochylony lub krótki, Hamulec wylotowy.
PP-2000

STATYSTYKA | WARTOŚĆ |
PUNKTY POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA | 4 000 |
ZASIĘG OPTYMALNY/EFEKTYWNY | <8~55 metrów |
CZAS PRZEŁADOWANIA TAKTYCZNEGO | bardzo długi |
CZAS PRZEŁADOWANIA PEŁNEGO | bardzo długi |
ODRZUT PO PIERWSZYM STRZALE | bardzo mały |
ODRZUT KOLEJNYCH STRZAŁÓW (SERIA, AUTO) | bardzo mały |
ODRZUT W LEWO/PRAWO | średni / bardzo mały |
CZAS STABILIZACJI PO OSTATNIM STRZALE | średni |
PP-2000 jest śmiesznie prostym w obsłudze pistoletem maszynowym. Strzela powoli, ale za to jego odrzut pionowy i poziomy jest niewielki, dzięki czemu można prowadzić precyzyjny ogień ciągły. Celność pierwszego pocisku również nie pozostawia wiele do życzenia w tej klasie broni. Jedynym mankamentem jest niestety jeden z najdłuższych czasów przeładowania w przypadku PDW, co jest nieco zbalansowane dużą pojemnością magazynka.
Zalecane akcesoria: Laser, Chwyt ERGO.
UMP-45

STATYSTYKA | WARTOŚĆ |
PUNKTY POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA | 11 000 |
ZASIĘG OPTYMALNY/EFEKTYWNY | <8~40 metrów |
CZAS PRZEŁADOWANIA TAKTYCZNEGO | bardzo krótki |
CZAS PRZEŁADOWANIA PEŁNEGO | bardzo krótki |
ODRZUT PO PIERWSZYM STRZALE | mały |
ODRZUT KOLEJNYCH STRZAŁÓW (SERIA, AUTO) | bardzo duży |
ODRZUT W LEWO/PRAWO | bardzo mały / bardzo mały |
CZAS STABILIZACJI PO OSTATNIM STRZALE | krótki |
UMP-45 to najwolniej strzelający pistolet maszynowy, ale zarazem jeden z najprostszych do kontrolowania ognia automatycznego i zadający największe obrażenia w swojej klasie. Precyzja pierwszego strzału jest doskonała, dzięki czemu można stosować go na średnie dystanse. Podczas strzelania ogniem automatycznym, odrzut pionowy szybko podnosi lufę do góry, ale łatwo temu zapobiec obniżając celownik. Przy odrobinie praktyki, jest to jedna z najprecyzyjniejszych broni PDW, ale nie podczas strzelania "z biodra".
Zalecane akcesoria: Laser, Chwyt ERGO, Hamulec wylotowy (tylko jeśli kontrola odrzutu pionowego sprawia problemy).
CBJ-MS

STATYSTYKA | WARTOŚĆ |
PUNKTY POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA | 19 000 |
ZASIĘG OPTYMALNY/EFEKTYWNY | <12,5~55 metrów |
CZAS PRZEŁADOWANIA TAKTYCZNEGO | krótki |
CZAS PRZEŁADOWANIA PEŁNEGO | krótki |
ODRZUT PO PIERWSZYM STRZALE | duży |
ODRZUT KOLEJNYCH STRZAŁÓW (SERIA, AUTO) | średni |
ODRZUT W LEWO/PRAWO | bardzo duży / bardzo duży |
CZAS STABILIZACJI PO OSTATNIM STRZALE | długi |
CBJ-MS to bardzo specyficzna wariacja na temat UZI. Pierwsze co zwraca uwagę w tym pistolecie maszynowym, to bardzo pojemny magazynek bębnowy, który można zaskakująco szybko przeładować. Gorzej niestety z precyzją tej broni, ponieważ bardzo odczuwalnie rwie go na boki, co dość trudno kontrolować. Celność pierwszego strzału również nie powala, a więc lepiej go stosować w ciasnych korytarzach lub unikać strzelania bardzo długimi seriami.
Zalecane akcesoria: Laser, Chwyt ERGO, Kompensator.
PDW-R

STATYSTYKA | WARTOŚĆ |
PUNKTY POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA | 28 000 |
ZASIĘG OPTYMALNY/EFEKTYWNY | <8~50 metrów |
CZAS PRZEŁADOWANIA TAKTYCZNEGO | średni |
CZAS PRZEŁADOWANIA PEŁNEGO | średni |
ODRZUT PO PIERWSZYM STRZALE | średni |
ODRZUT KOLEJNYCH STRZAŁÓW (SERIA, AUTO) | mały |
ODRZUT W LEWO/PRAWO | bardzo mały / duży |
CZAS STABILIZACJI PO OSTATNIM STRZALE | długi |
PDW-R zdecydowanie nie nadaje się do zastosowań precyzyjnych, za to bryluje na bardzo krótkie dystanse. Pod względem pozostałych cech, jest to stosunkowo wypośrodkowany pistolet maszynowy, jednak dość mocno znosi go w prawo podczas strzelania ogniem ciągłym. kontrolowanie jego ukośnego odrzutu wymaga nieco wprawy.
Zalecane akcesoria: Laser, Chwyt ERGO, Kompensator.
CZ-3A1

STATYSTYKA | WARTOŚĆ |
PUNKTY POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA | 37 000 |
ZASIĘG OPTYMALNY/EFEKTYWNY | <8~55 metrów |
CZAS PRZEŁADOWANIA TAKTYCZNEGO | krótki |
CZAS PRZEŁADOWANIA PEŁNEGO | bardzo krótki |
ODRZUT PO PIERWSZYM STRZALE | bardzo duży |
ODRZUT KOLEJNYCH STRZAŁÓW (SERIA, AUTO) | bardzo duży |
ODRZUT W LEWO/PRAWO | duży / bardzo duży |
CZAS STABILIZACJI PO OSTATNIM STRZALE | średni |
Czeski pistolet maszynowy CZ-3A1 to najszybsza broń w swojej klasie, przez co cechuje go duży odrzut wyraźnie znoszący na prawo. W walce niemal kontaktowej, CZ to bestia ze względu na swoją szybkostrzelność. Z tego samego powodu bardzo szybko zużywa cały zapas amunicji, więc jeśli przeżyjesz na tyle długo, przygotuj się na częste korzystanie z broni zapasowej lub częste proszenie wsparcia o dokładkę amunicji.
Zalecane akcesoria: Laser, Chwyt pochylony, Hamulec wylotowy.
JS2

STATYSTYKA | WARTOŚĆ |
PUNKTY POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA | 48 000 |
ZASIĘG OPTYMALNY/EFEKTYWNY | <8~55 metrów |
CZAS PRZEŁADOWANIA TAKTYCZNEGO | średni |
CZAS PRZEŁADOWANIA PEŁNEGO | średni |
ODRZUT PO PIERWSZYM STRZALE | średni |
ODRZUT KOLEJNYCH STRZAŁÓW (SERIA, AUTO) | duży |
ODRZUT W LEWO/PRAWO | mały / średni |
CZAS STABILIZACJI PO OSTATNIM STRZALE | średni |
JS2 plasuje się na drugim miejscu pod względem szybkostrzelności w klasie broni PDW (ex aequo z P90), zatem - czego łatwo się spodziewać - cechuje go mała precyzja. Jego odrzut nie jest jednak tak trudno w kontrolowaniu jak w przypadku CZ-3A1, ponieważ mniej "sieje" na boki, choć również znosi go nieco w prawo. W zamian za te trudności, otrzymujemy w tym wypadku jeden z najpojemniejszych magazynków.
Zalecane akcesoria: Laser, Chwyt pochylony lub Krótki, Hamulec wylotowy.
P90

STATYSTYKA | WARTOŚĆ |
PUNKTY POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA | Wykonaj zadanie "Rozjemca" (Kampania) |
ZASIĘG OPTYMALNY/EFEKTYWNY | <8~60 metrów |
CZAS PRZEŁADOWANIA TAKTYCZNEGO | długi |
CZAS PRZEŁADOWANIA PEŁNEGO | bardzo długi |
ODRZUT PO PIERWSZYM STRZALE | duży |
ODRZUT KOLEJNYCH STRZAŁÓW (SERIA, AUTO) | średni |
ODRZUT W LEWO/PRAWO | bardzo duży / bardzo duży |
CZAS STABILIZACJI PO OSTATNIM STRZALE | średni |
P90 to kolejny, bardzo szybkostrzelny pistolet maszynowy o dużej pojemności magazynka. Idealny do zastosowań na ekstremalnie krótkie dystanse (choć teoretycznie jego zasięg jest nieco większy niż w przypadku większości PDW), ale ze względu na bardzo duży odrzut pionowy i bardzo słabą celność pierwszego strzału, nie nadaje się do walki na większe odległości. Idealny do prowadzenia ostrzału "z biodra".
Zalecane akcesoria: Laser, Chwyt ERGO, Kompensator.
UMP-9

STATYSTYKA | WARTOŚĆ |
PUNKTY POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA | Wykonaj zadanie "Technik - Ekspert" |
ZASIĘG OPTYMALNY/EFEKTYWNY | <8~55 metrów |
CZAS PRZEŁADOWANIA TAKTYCZNEGO | bardzo krótki |
CZAS PRZEŁADOWANIA PEŁNEGO | krótki |
ODRZUT PO PIERWSZYM STRZALE | bardzo mały |
ODRZUT KOLEJNYCH STRZAŁÓW (SERIA, AUTO) | bardzo mały |
ODRZUT W LEWO/PRAWO | mały / mały |
CZAS STABILIZACJI PO OSTATNIM STRZALE | średni |
UMP-9 to nie bez powodu nagroda za wykonanie najbardziej wymagającego zadania przypisanego technikowi. Jest znacznie szybszy od UMP-45, ma pojemniejszy magazynek, czas przeładowania jest niemal natychmiastowy, a jego odrzut jest mało odczuwalny. Po zastosowaniu odpowiednich akcesoriów ma się wrażenie jakby strzelał wiązką lasera. Czysta precyzja w przypadku celowania przez przyrządy optyczne i chyba jedyna broń PDW, którą można ponękać wrogich snajperów i innych długodystansowców.
Zalecane akcesoria: Laser lub Powiększenie X2, Chwyt krótki, Kompensator lub Hamulec wylotowy.
0
- Battlefield 4 - poradnik do gry
- Battlefield 4 - Multiplayer - poradnik do gry
- Uzbrojenie
- Wprowadzenie | Uzbrojenie w Battlefield 4
- Karabiny szturmowe | Uzbrojenie w Battlefield 4
- Broń Osobista | Uzbrojenie w Battlefield 4
- Broń Obrony Osobistej (PDW) | Uzbrojenie w Battlefield 4
- Ręczne karabiny maszynowe | Uzbrojenie w Battlefield 4
- Karabiny Snajperskie | Uzbrojenie w Battlefield 4
- Strzelby | Uzbrojenie w Battlefield 4
- Karabinki | Uzbrojenie w Battlefield 4
- Granaty | Uzbrojenie w Battlefield 4
- Uzbrojenie
- Battlefield 4 - Multiplayer - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Paladros Legionista
Chyba najlepsza jaką udało im się zrobić ,lecz ZBYT krótka -,- ...
blugaj Junior
Witam Redakcję,
chciałbym zapytać na kiedy planowana jest aktualizacja artykułów na temat broni w BF4.
W związku z nowymi pozycjami oraz zbalansowaniem parametrów widzę że sporo się pozmieniało (np. shar-h już nie nosi tak daleko) - ciekawe co jeszcze :)
pzdr
blugaj
bankomat23 Junior
Witam mam problem w misji 2 Szanghaj nie mogę zabrać ostatniego nieśmiertelnika
Felipe Konsul
Morze południowochińskie ma popieprzony i wkurzający błąd. Jeśli nie rozwalimy wszystkich łodzi przed dotarciem na Walkirie, tylko przed nimi po prostu uciekniemy to nie będziemy mogli się na statek dostać, bo ten ciągle będzie prze nami uciekał. Więc musimy zostać w jednym miejscu i rozwalić wszystkich. Szkoda, że gra o tym nie mówi -_-.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
