Battlefield 4: Podbój i Wielki Podbój
Aktualizacja:
Podbój i Wielki Podbój

Głównym celem obu zespołów jest kontrola jak największej ilości flag, które rozmieszczone są po całej mapie. Ilość flag oraz wielkość mapy różni się w zależności od tego, na jakim trybie lub jakiej mapie rozgrywa się bitwa (Wielki Podbój, jak sama nazwa wskazuje, oferuje rozgrywkę na znacznie większą skalę, w porównaniu do zwykłego Podboju).
Ważnym elementem Podboju są kupony. Na początku każdej rundy, oba zespoły zaczynają z 300 (w zwykłym Podboju) lub 800 (w Wielkim Podboju) kuponami - jest to oczywiście domyślna liczba i wiele serwerów będzie miało zmodyfikowaną przez ich właścicieli liczbę kuponów.
Kiedy któryś zespół kontroluje ponad połowę flag, wtedy kupony przeciwnej drużyny zaczną stopniowo znikać. Ponadto, zespół traci jeden kupon wraz ze śmiercią gracza danego zespołu ale można temu zapobiec, gdy gracz zostanie zreanimowany.
Kontrolowana flaga będzie służyć jako punkt odrodzeń dla ciebie i twojego zespołu oraz pojazdów do niej przypisanych, które zdecydowanie przydają się na polu walki. Warto jednak zauważyć, że pojazdy te mogą być kontrolowane przez wrogi zespół - pomimo tego, że są one częścią arsenału nacji, którą reprezentuje twój zespół. Już samo to powinno być wystarczającą motywacją do obrony danej flagi.

Status danej flagi można rozpoznać po kolorze okrągłego wskaźnika, który się nad nią znajduje. Biały kolor oznacza, że flaga jest neutralna, pomarańczowy - przejęta przez wrogą drużynę, a flagi kontrolowane przez twój zespół oznaczone są kolorem niebieskim.
Przejmowanie flag jest bardzo ważne i powinno być priorytetem dla ciebie i twojego zespołu. Aby przejąć flagę, będziesz musiał znaleźć się w jej zasięgu - zostaniesz o tym poinformowany, gdy okrągły wskaźnik z literą przypisaną do tej flagi pojawi się na twoim ekranie. Gdy flaga jest neutralna, wtedy automatycznie rozpocznie się proces przejmowania i oba zespoły zostaną o tym poinformowane.
Przejmowanie flagi kontrolowanej przez wrogi zespół jest nieco trudniejsze i trwa dłużej, bo najpierw będziesz musiał ją zneutralizować (zdjąć flagę wrogiego zespołu), a następnie ją przejąć.
Proces przejmowania flagi może jednak zostać przyspieszony - im więcej graczy z jednego zespołu znajduje się w jej zasięgu, tym szybciej dojdzie do przejęcia nad nią kontroli. Przejmowanie może jednak zostać zatrzymane, gdy gracze z przeciwnego zespołu znajdą się w zasięgu tej flagi. W tym wypadku przewaga liczebna jednostek znajdujących się w zasięgu flagi zadecyduje o tym, który zespół rozpocznie jej przejmowanie. Przykładowo: jeżeli w okół flagi znajduje się dwóch graczy reprezentujących oba zespoły, wtedy żaden z nich nie będzie mógł jej przejąć. Gdy natomiast do któregoś z nich dołączy kolejny członek z jego zespołu, wtedy będą mogli oni przejąć flagę - pomimo tego, że w pobliżu nadal znajduje się jednostka wroga.

Przejmowanie flagi kontrolowanej przez wrogi zespół jest nieco trudniejsze i trwa dłużej, bowiem najpierw będziesz musiał ją zneutralizować (zdjąć flagę wrogiego zespołu), a następnie ją przejąć.
W Podboju współpraca jest jak najbardziej zalecana. Samodzielne przejmowanie flag jest ryzykowne - zwłaszcza, gdy flaga jest już kontrolowana przez przeciwny zespół, wtedy twoi przeciwnicy będą mogli się odradzać w jej pobliżu, dopóki nie dojdzie do neutralizacji flagi. W takich sytuacjach niesamowicie pomocni mogą okazać się członkowie twojej drużyny. Będą oni mogli odrodzić się na tobie i pomóc ci w przejmowaniu flagi.
Zwycięstwo następuje wtedy, gdy kupony przeciwnego zespołu spadną do zera.
Przydatne klasy: W trybie Podboju wszystkie klasy są przydatne i w dużej mierze do zwycięstwa doprowadzi dobra współpraca wszystkich klas. Najbardziej pomocnym może okazać się jednak Szturmowiec, ze względu na możliwość reanimacji i leczenia członków zespołu.
Komentarze czytelników
Morze południowochińskie ma popieprzony i wkurzający błąd. Jeśli nie rozwalimy wszystkich łodzi przed dotarciem na Walkirie, tylko przed nimi po prostu uciekniemy to nie będziemy mogli się na statek dostać, bo ten ciągle będzie prze nami uciekał. Więc musimy zostać w jednym miejscu i rozwalić wszystkich. Szkoda, że gra o tym nie mówi -_-.
Witam mam problem w misji 2 Szanghaj nie mogę zabrać ostatniego nieśmiertelnika
Witam Redakcję,
chciałbym zapytać na kiedy planowana jest aktualizacja artykułów na temat broni w BF4.
W związku z nowymi pozycjami oraz zbalansowaniem parametrów widzę że sporo się pozmieniało (np. shar-h już nie nosi tak daleko) - ciekawe co jeszcze :)
pzdr
blugaj
Chyba najlepsza jaką udało im się zrobić ,lecz ZBYT krótka -,- ...
mogli by dodać że NVIDIA GeForce 8600 GT też da radę uruchomić. Sam mam tę kartę i grę, spokojnie przy rozdzielczości 1280x1024 i najniższych detalach spokojnie wyciska 10-20 fps :D
mam problem na ps3 za każdym razem w baku kiedy poślesz m320 na helke nie rozwala sie
Fajne opisy broni, to czego mi brakuje to prostej odpowiedzi na pytania takie jak. Jaki karabin szturmowy jest najlepszy na jakie dystanse i z jakimi akcesoriami. Proste pytanie i prosta odpowiedz.
Chciałbym zauważyć błąd - do P90 nie można dołączyć żadnego uchwytu. P90 ma tylko 3 miejsca na dodatkowe akcesoria.
Witam,
na kiedy planowany jest pełen poradnik ?
*Tylko chwytu krótkiego.
Proszę o edytowanie chwytu "potato" i chwytu krótkiego, gdyż wyglądają one zupełnie inaczej.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
