Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 5
Aktualizacja:

1. Trochę pająków.
Na środku podłogi jest coś w rodzaju klapy - kliknij na nią, a obok drzwi pojawią się potwory do walki - nic specjalnego - a w twoim ekwipunku kolejne cztery kolorowe kulki. Jeśli umieścisz je we wnętrzu kolumienek o tym samym kolorze, zdobędziesz klucz do lokacji 7. Idź tam.
2. Duch odda ci klucz, jeśli pomyślnie przejdziesz przez trzy testy, które czekają za kolejnymi drzwiami.
3. Test inteligencji . Na pytania chochlika odpowiadaj następująco:
Zagadka o braciach i siostrach - odpowiedź: 7.
Gra w monety - bierz 2, 3, 1.
Pozostaje plądrowanie. Uwaga na pułapkę na skrzyni.
4. Test odwagi.
Zielony smok. Sugeruję sześć kolczastych pułapek w drzwiach, podejście samotnym wojownikiem i wciągnięcie gada we wnyki. Zawsze działa.
Zdobywasz na nim katanę+3 Zagładę Hindo i czaszkę wojownika (niezbędną w lokacji 6).
5. Test wytrzymałości. Atak hordy (czyli kilkudziesięciu) orków. Mają łuki i ogniste kule, ale nawet ekipa z BG1 dałaby radę. W bajorku Gwóźdź Ixila+4.
6. Paru ognistych olbrzymów pilnuje panelu duszy - dziwnego urządzenia, które wywleka duszę z ciała dziecka Bhaala i wkłada ją w ciało wojownika wieczności. Ten zaś, sterowany tekstami z panelu musi wykonać drobną misję w labiryncie. Najkrótsza droga przez niego wygląda następująco:
Wschód - zabij gobaska
Wschód - zabij szkielet i splądruj skrzynię
Północ - zabij psa i (jeśli dostałeś już parę boksów... jeśli nie wróć tu się leczyć po walce z duchem) znajdź w pokoju klucz i napój.
Zachód - rozejrzyj się i weź zwój
Zachód - nie pij wody z fontanny
Północ - zabij ducha i zabierz ze skrzyni hełm
Wschód - pusta komnata
Wschód - weź z biurka parę karwaszy
Północ - potraktuj gibberlinga znalezionym zwojem
Zachód - weź ze skrzyni napój leczniczy
Zachód - zabij mumię i zdobądź klucz
7. Na środku komnaty znajduje się specyficzna plomba. Pasują do niej trzy klucze, które zdobywasz w lokacjach 1,2,3. BROŃ BOŻE nie przekręcaj wszystkich naraz. Po każdym kluczu wokół plomby pojawia się ekipa "superpakerosów" - strażników Uwięzionego. To będzie ciężka walka!
Po przekręceniu klucza z lokacji 1 pojawia się ekipa Ferrumanchów Rilmanów i Aurumchów Rilmanów (nie pytajcie mnie kto to jest!) - jest ich minimum sześciu a najgroźniejszy z nich jest warlock, którego rozpoznasz po lustrzanych odbiciach i ognistej tarczy. Łobuz potrafi rzucić Zatrzymanie czasu, podejść i zapalić kilkanaście razy z większego młyńca... a że ma maczugę wybuchu +3 sprawa się staje groźna. Jego kolesie też czarują i tłuką halabardami. Ale to jest najprostsza walka.
Po przekręceniu klucza z lokacji 2 pojawia się ekipa z piekła rodem: A Nalmissra (sukkub z chorymi minusami do rzutów obronnych na zauroczenie), Y'tossi (tanar'ri marilith), Matka Ula (superobserwator ze zdolnościami maga koło 15), Yei Win Toh (kensai koło 25), Amoralis Zauviir (drowka kapłanka koło 25) i Łowczyni (łuczniczka koło 25 poziomu). Na dzień dobry wszystkim wrogom odpala się kamienna skóra i ochrona przed magicznymi broniami, tak że bez zdejmowaczy osłon, będą dranie mieli 4 rundy bezkarności. Doprawdy, aż trudno o porady taktyczne:
A Nalmissra - sukkub - tarcza harmonii, amulet z ametystem, szybko zdjąć osłony i zabić.
Matka Ula - tarcza Baldurana, albo płaszcz odzwierciedlenia (tylko trzeba ponownie nakładać podczas walki, bo ona to zdejmuje strefą martwej magii).
Łowczyni - zmusić ją do zwarcia.
Zdobywasz długi łuk+4 Taralash, zwój Życzenia i rękawice niezwykłej specjalizacji.
Po przekręceniu klucza z lokacji 6, pojawia się ekipa lisza i pare płonących czaszek. Pokonana czaszka wybucha kulą zimna, zaś lisz stosuje skuteczniejszą taktykę niż jego pobratymcy: Zatrzymanie Czasu+Uwięzienie+Labirynt. Zdobywasz na nim: procę Erinne+4 i kij Żmijowe Drzewce.
Po pokonaniu trzeciej ekipy wrota do Demogorgona stoją otworem.
- Baldur's Gate II: Tron Bhaala - poradnik do gry
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Poradnik do gry
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Saradush
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Saradush - Kanały
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Więzienie
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Lochy Zamku Gromnira Il-Khana
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Zamek Gromnira
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Północny las
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Świątynia Nyalee
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Maszerujące góry
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Siedziszcze Yaga Shury 1 piętro
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Siedziszcze Yaga Shury 2 piętro
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Obóz Yaga Shury
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Oaza
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Amkethran
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Kryjówka Abazigala
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Las Sendai
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Enklawa Sendai
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Melissana
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 1
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 2
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 3
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 4
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Podziemia Illytydów
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Podziemia Githyanki
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 5
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Demogorgon
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany132105 Legionista
czy to prawda że jak się zbiera złote pantalony przez wszystkie baldur`s gate to ma się raselową broń
zanonimizowany131878 Konsul
tez chciałbym się dowiedzieć jaki poradnik i z jakiej strony?
zanonimizowany132105 Legionista
a gdzie mogę znaleść oko tyra ( to diament)
zanonimizowany6770 Junior
Ech........po co Wam ta zgrywa? Po co piszecie że ten poradnik jest niekompletny, że nie ma pułapek - autor sie nie przyłożył.... . Powiem jedno - dla mnie jest to najlepszy poradnik do ToB-a jaki widziałem.
Mapy z numerkami i opisy najprostszych zadań, średnich do walki z Demogorgonem lub Abazigalem. Taktyki jak zabić itp. Autor tego poradnika na 100% bardzo się napracował. Ten poradnik jest świetny. Dzięki niemu dowiedziałem sie gdzie jest Widmowy Rodzaj (zawsze zabijałem Asgaretha). Dla mnie bomba!
zanonimizowany4811 Legionista
chemik ma być wolny sku****
Shadowmage Legend
Bolo_Yeung-->Zgadza się. Właśnie tam jestem. Edwin zmienił się w wiewiórkę :-)) Trochę tam posiedzę i zobaczę, czy uda się zrzucić krowę przeciwnikom na głowę.
zanonimizowany3958 Legionista
Co do walki w komnacie z diabelstwami na 3 poziomie Twierdzy Strażnika - nie ma tam dzikiego maga, tylko w całej komnacie znajduje się sfera dzikiej magii - każdy mag tam dziczeje :-)
zanonimizowany1226 Pretorianin
Ech... gallar... po to, zeby nieco mniej rewalacyjni gracze mogli w razie potrzeby znalezc odpowiedz na dreczace ich pytania bez sleczenia nad forum. Copish?
zanonimizowany1263 Centurion
dziendobry mili panowie wlasnie zaczalem grac w TOB i nie mam klopotow awiec po co ten poradnik?
zanonimizowany483 Pretorianin
Ten poradnik nie jest poradnikiem dla tych, co chcą sobie pograć bez wysiłku. Autor aż tak bardzo się nie przyłożył.Jeden argument wystarczy:
gdzie są pułapki???
Sam znajduję przyjemność z korzystania ze złodziejskich umiejętności i powolnego przeczesywania lokacji, ale są tacy, co nie lubią poruszać się w żółwim tempie ...
kastore Legend
Jak widzę autor poradnika nie wziął sobie do serca uwagi na temat własnego artykułu i dalej nic nie wiadomo dokładnie na temat strefy kieszeniowej
Pozdrowienia
kastore Legend
Brak opisów walk ze strefy kieszeniowej a to są chyba najważniejsze dla fabuły gry wydarzeń, przydałoby się też parę przedmiotów wyrabianych przez chochlika Ceaspenara
Pozdrowienia
Regis Legend
Ale jakie fajne sa inne zagadki :-) A np. przejscie kolesiowi przez srodek chalupy :-)
zanonimizowany1277 Junior
według mnie ten qvest z prycza jest na poziomiw MoM czy innej zgadywanki, a sposób wyjscia z lokacji ...........:-( Pierwszy raz musialem skorzystac z pomocy (dzieki)
ps: smile to do BDII TB a nie autora/ow strony
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
