Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 2

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
Kluczem do sukcesu jest przeczytanie notatek zwalczających się magów - XX: Twierdza Strażnika - Poziom 2 | Baldurs Gate II Tron Bhaala - Baldurs Gate II: Tron Bhaala - poradnik do gry

Kluczem do sukcesu jest przeczytanie notatek zwalczających się magów.

1. Jedyną drogę na poziom trzeci zna zmiennobarwny demon , którego spotkasz na dzień dobry siedzącego w klatce. Jeśli zgodzisz się mu pomóc (nie ma innego wyjścia), musisz zebrać cztery berła żywiołów z czterech laboratoriów i otworzyć nimi klatkę bestii.

Po zebraniu wszystkich bereł demon odzyskuje wolność i oczywiście atakuje. Ponieważ po każdej klęsce zmienia się w demona kolejnego żywiołu, "zasadniczo" należy atakować go stosowną bronią, czyli:

w naturalnej postaci - czym popadnie

ognistego - lodem

lodowego - ogniem

szlamowego - błyskawicami

powietrznego - kwasem i trucizną.

Piszę "zasadniczo", ponieważ pułapka kolczasta zabija bestię od razu.

2. Laboratorium ognia . Uwaga na pułapki. Bronią go losowe potwory typu: ognisty olbrzym, pustynny troll, rakszasa. W szafkach: 10 mikstur większego leczenia, różdżka przekleństw, notatka na temat ognia i kolejna notatka Luma Szalonego. W korytarzyku po prawej czeka imp-sługa , który w zamian za dobrą wiadomość, że jest wolny, mówi jak obsługiwać wentylator z lokacji 3 i jak uporać się z nieśmiertelnymi potworami na tym piętrze. Wentylator jest kluczem do sukcesu.

3. Wentylator . Uwaga! Kliknięcie maszynerii na środku uwalnia kilka żywiołaków powietrza. Walka z nimi jest łatwa, o ile nie toczysz jej w wentylatorni, bo tam szaleją pioruny (potrafią zwalić z nóg) - wejdź tam szybką postacią i wyciągnij wrogów poza strefę rażenia. Przy trupie największego żywioła znajdziesz berło powietrza. Otwórz nim drzwi do lokacji 7, ale nie wchodź tam, bo póki co kolesie są nieśmiertelni.

Gdy już otworzyłeś wszystkie drzwi między wentylatorem a menażerią lodu - przełącz wentylator na szybkie obroty. W menażerii lodu zacznie kłębić się mgła, która uczyni jej mieszkańców podatnymi na ciosy. Wykorzystując to... idź i ubij lodowe mgły i lodowego golema - zbierz z jego zwłok berło ognia.

4. Laboratorium powietrza . Uwaga na pułapki. Bronią go losowe potwory typu: sahuagini, golemy. W szafkach: notatka na temat żywiołów powietrza i kolejna notatka Luma Szalonego.

5. Laboratorium szlamu . Uwaga na pułapki. Bronią go losowe potwory typu: pająki i ettercapy. W szafkach: notatka na temat szlamu i klucz do lokacji 8, gdzie póki co lepiej nie wchodzić.

6. Laboratorium lodu . Uwaga na pułapki. Bronią go losowe potwory typu: mgielny horror, karmazynowa śmierć, wampiryczna mgła, trująca mgła. W szafkach: różdżka ataków magicznych, notatka na temat lodu, róg i kolejna notatka Luma Szalonego.

7. Menażeria szlamu . Non stop kłębi się tu trująca chmura, więc lepiej wyciągać przeciwników na zewnątrz. Atakują szlamy, trujące mgły i ogromny wąż, przy którego trupie można znaleźć berło szlamu (połknął je czy co?). Berłem otworzysz drzwi do lokacji 8, ale nie wchodź tam, bo póki co kolesie są nieśmiertelni. W basenie na środku spoczywa kula trucizny do Cepa Wieków.

8. Menażeria lodu . Odwiedź lokację dopiero po otwarciu wszystkich drzwi między nią a wentylatornią.

9. Menażeria ognia . Gdy już uporałeś się z łobuzami w lokacji 8, możesz odwiedzić menażerię ognia. Wywab stamtąd kolejno cztery żywiołaki ognia i ciągnij je za sobą do lodówki (lok. 8) - tam same zamarzną. Po czterech kursach, ognisty olbrzym stanie się podatny na ciosy. W łeb go, a z trupa zedrzyj hełm skały (który Caspenar może ulepszyć dodając mu dwa rogi), berło ognia. Teraz już tylko walka ze zmiennobarwnym demonem w lokacji 1.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze15
2004-03-14
18:51

zanonimizowany132105 Legionista

czy to prawda że jak się zbiera złote pantalony przez wszystkie baldur`s gate to ma się raselową broń

Komentarz: zanonimizowany132105
2004-02-19
12:45

zanonimizowany131878 Konsul

tez chciałbym się dowiedzieć jaki poradnik i z jakiej strony?

Komentarz: zanonimizowany131878
2004-02-18
23:03

zanonimizowany132105 Legionista

a gdzie mogę znaleść oko tyra ( to diament)

Komentarz: zanonimizowany132105
2002-05-19
23:31

@@@ Generał

A chodzi o poradnik z jakiej strony ??

Komentarz: @@@
2002-05-19
22:19

zanonimizowany6770 Junior

😱

Ech........po co Wam ta zgrywa? Po co piszecie że ten poradnik jest niekompletny, że nie ma pułapek - autor sie nie przyłożył.... . Powiem jedno - dla mnie jest to najlepszy poradnik do ToB-a jaki widziałem.
Mapy z numerkami i opisy najprostszych zadań, średnich do walki z Demogorgonem lub Abazigalem. Taktyki jak zabić itp. Autor tego poradnika na 100% bardzo się napracował. Ten poradnik jest świetny. Dzięki niemu dowiedziałem sie gdzie jest Widmowy Rodzaj (zawsze zabijałem Asgaretha). Dla mnie bomba!

Komentarz: zanonimizowany6770
2002-01-31
15:49

zanonimizowany4811 Legionista

😊

chemik ma być wolny sku****

Komentarz: zanonimizowany4811
2002-01-31
14:22

Shadowmage Legend

Shadowmage

Bolo_Yeung-->Zgadza się. Właśnie tam jestem. Edwin zmienił się w wiewiórkę :-)) Trochę tam posiedzę i zobaczę, czy uda się zrzucić krowę przeciwnikom na głowę.

Komentarz: Shadowmage
2002-01-31
13:49

zanonimizowany3958 Legionista

Co do walki w komnacie z diabelstwami na 3 poziomie Twierdzy Strażnika - nie ma tam dzikiego maga, tylko w całej komnacie znajduje się sfera dzikiej magii - każdy mag tam dziczeje :-)

Komentarz: zanonimizowany3958
2001-08-28
00:47

zanonimizowany1226 Pretorianin

Ech... gallar... po to, zeby nieco mniej rewalacyjni gracze mogli w razie potrzeby znalezc odpowiedz na dreczace ich pytania bez sleczenia nad forum. Copish?

Komentarz: zanonimizowany1226
2001-08-27
18:03

zanonimizowany1263 Centurion

👎

dziendobry mili panowie wlasnie zaczalem grac w TOB i nie mam klopotow awiec po co ten poradnik?

Komentarz: zanonimizowany1263
2001-08-27
15:06

zanonimizowany483 Pretorianin

Ten poradnik nie jest poradnikiem dla tych, co chcą sobie pograć bez wysiłku. Autor aż tak bardzo się nie przyłożył.Jeden argument wystarczy:

gdzie są pułapki???

Sam znajduję przyjemność z korzystania ze złodziejskich umiejętności i powolnego przeczesywania lokacji, ale są tacy, co nie lubią poruszać się w żółwim tempie ...

Komentarz: zanonimizowany483
2001-08-27
07:42

kastore Legend

😱

Jak widzę autor poradnika nie wziął sobie do serca uwagi na temat własnego artykułu i dalej nic nie wiadomo dokładnie na temat strefy kieszeniowej
Pozdrowienia

Komentarz: kastore
2001-08-13
09:08

kastore Legend

Brak opisów walk ze strefy kieszeniowej a to są chyba najważniejsze dla fabuły gry wydarzeń, przydałoby się też parę przedmiotów wyrabianych przez chochlika Ceaspenara
Pozdrowienia

Komentarz: kastore
2001-08-02
22:34

Regis Legend

Regis
😊

Ale jakie fajne sa inne zagadki :-) A np. przejscie kolesiowi przez srodek chalupy :-)

Komentarz: Regis
2001-08-02
22:26

zanonimizowany1277 Junior

według mnie ten qvest z prycza jest na poziomiw MoM czy innej zgadywanki, a sposób wyjscia z lokacji ...........:-( Pierwszy raz musialem skorzystac z pomocy (dzieki)

ps: smile to do BDII TB a nie autora/ow strony

Komentarz: zanonimizowany1277

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl