Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Amkethran

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
1 - XIII: Amkethran | Baldurs Gate II Tron Bhaala - Baldurs Gate II: Tron Bhaala - poradnik do gry

1. W mieście wita cię Baltazar , wyjaśniając, że Melissany już nie ma, ale zostawiła mapę, dzięki której trafisz do kryjówek Abazigala i Sendai.

2. Chłopak stojący przed jaskinią grobową opowiada, że w środku zagnieździli się nieumarli, którzy przybyli do miasta wraz z pewnym podróżnikiem, który alkoholizuje się w Zefirze. Do groty wejść się nie da, póki nie pogadasz z Marlowem z lokacji 7.

3. Dwoje najemników próbuje zlinczować złodziejkę, która ich okradła, by pomóc biednym. Można pomóc dziewczynie, co zaowocuje 5000XP i 500 sztuk złota od jej ojca oraz płaszczem Montolio i 1 punktem reputacji.

4. Jaskinia przemytników. Zaraz po wejściu jesteś świadkiem próby aresztowania szmuglerów przez mnichów Baltazara. Wzięcie w obronę łotrzyków da ci dostęp do ich sklepu, gdzie można nabyć okulary identyfikacji, różdżkę odwrócenia (rubinowy promień odwrócenia - mogą używać wojownicy).Warto także przejrzeć skrzynki (pułapki) w tle jaskini, bo są tam mikstury leczące.

5. Niepoprawny Saemon Havarian (zdrajca z Czarowięzów) znów wrabia cię w bójkę - tym razem z najemnikami, którym wmówił, że ukradłeś ich buty. Walka prosta, Havarian urzędowo ucieka (swoją drogą godne badań psychiatrycznych jest nieustanne raczenie przez Black Isle graczy tym BN-em... do tego wańką wstańką, bo przecież zabiłem go na statku w okolicach Brynlaw, podczas ataku sahuaginów).

6. Mnich od Baltazara napastuje proboszcza. Za pomoc 3000XP i dębinowy pierścień. Za darowiznę na rzecz biednych 1 punkt reputacji.

7. W karczmie "Zefir" Marlowe prosi cię o odwiedzenie go w domu na urwisku, ponieważ ma poważny problem i chce cię prosić o pomoc. To nie jest żadna zasadzka - warto iść.

Po ubiciu Sendai i Abazigala karczmarz podaje namiary na Faheeda i jego kobietę - poszukiwaczy przygód, którzy wiedzą jak przedostać się do warowni Baltazara.

8. Przez ten dom wchodzi się na urwisko. Trzeba wejść do środka, przeskoczyć śpiące dziecko (nocą) i wejść po drabinie na dach, a z dachu kładkami na górę. Dziwne. Nie próbuj niczego kraść, bo mieszkańcy z miejsca zapalą się na czerwono... nie dziwne, że są nerwowi, skoro zrobiono im z domu klatkę schodową.

9. Dom Marlowa . Gospodarz prosi cię o charytatywne odzyskanie od lisza Vongoethego (lokacja 10) duszy jego córki.

10. Po rozmowie z mnichem przekupionym przez Marlowa magiczna bariera znika. Lisz Vongoethe , jeśli pozwolisz mu się wypowiedzieć, twierdzi, że napastuje rodzinę, by zmusić Marlowa do wywiązania się z kontraktu. Mianowicie wiele lat temu kupiec odsprzedał duszę nieumarłemu za 20 lat sukcesów i teraz uchyla się od płatności. Vongoethe porwał duszę Mallii, by go zaszantażować i odda ją, jeśli przyprowadzisz doń Marlowa. Jest to jedyne rozwiązanie, bowiem atak nic nie daje - lisz niszczy automatycznie kryształ i dziewicy nic już nie wskrzesi. Lepiej iść do Marlowa i szczerością bądź podstępem skłonić go do wywiązania się z umowy. W takim wypadku transakcja się dokona i otrzymasz po odratowaniu Malii 10000XP i punkt reputacji (jeśli dasz jej kaskę na bilet) . Dla dobrych charakterów jest to jednak niegodne rozwiązanie - lepiej w momencie gdy lisz odda ci kryształ duszy - zabić go (z tym że przyzwie na pomoc dwie banshee, dwóch szkieletów wojowników i nieskończoną liczbę szkieletalnych łuczników). Za zwrócenie naczynia ojcu 15000XP i punkt reputacji. Dla czarnych charakterów ciekawym rozwiązaniem będzie przywłaszczenie sobie kryształu, który powiększa o 1 zręczność i kondycję.

Po pozbyciu się lisza, można pomanipulować przy czterech stołach związanych z czterema żywiołami - pojawiają się wówczas lodowe golemy, większe żywiołaki ognia, powietrza i radioaktywne szlamy. Można pokonać je tylko ogniem, bo od miecza się mnożą.

Po ubiciu Sendai i Abazigala udaje się wreszcie otworzyć jeden z nagrobków na antresolce, przez który przejdziesz bezpośrednio do Baltazara.

11. W świątyni warto przeszukać ołtarzyki. Jest tam masa kamieni szlachetnych, a reputacja nie spada.

12. Kapitan Erelon trenuje swoich łuczników, przyzywając dla nich potwory. Jeśli mu odpyskniesz, potrenuje na tobie. Uwaga! Erelon potrafi zaskoczyć Kamienną Skórą i Labiryntem. Zdobywa się na nim Łuk Mrocznego Ognia (raz dziennie ulepszone przyspieszenie ruchów).

13. Dom Faheeda . Działa tylko po ubiciu Sendai i Abazigala. Małżonkowie planowali zabić Baltazara własnoręcznie, ale jeśli podejmiesz się tego dokonać, dostaniesz klucz do nagrobków w lokacji 10, którędy da się przejść do warowni Baltazara.

14. Warownia Baltazara . Walka z Baltazarem jest ciekawa, ponieważ mnich używa mnóstwa ciekawych zdolności. Potrafi odrzucić cię, wybuchnąć ognistą kulą, teleportować się, stać niewidzialnym, ogłuszyć, unieruchomić. Do tego pomagają mu inni mnisi - z klasycznymi umiejętnościami.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2002-05-19
22:19

zanonimizowany6770 Junior

😱

Ech........po co Wam ta zgrywa? Po co piszecie że ten poradnik jest niekompletny, że nie ma pułapek - autor sie nie przyłożył.... . Powiem jedno - dla mnie jest to najlepszy poradnik do ToB-a jaki widziałem.
Mapy z numerkami i opisy najprostszych zadań, średnich do walki z Demogorgonem lub Abazigalem. Taktyki jak zabić itp. Autor tego poradnika na 100% bardzo się napracował. Ten poradnik jest świetny. Dzięki niemu dowiedziałem sie gdzie jest Widmowy Rodzaj (zawsze zabijałem Asgaretha). Dla mnie bomba!

Komentarz: zanonimizowany6770
2002-05-19
23:31

@@@ Generał

A chodzi o poradnik z jakiej strony ??

Komentarz: @@@
2004-02-18
23:03

zanonimizowany132105 Legionista

a gdzie mogę znaleść oko tyra ( to diament)

Komentarz: zanonimizowany132105
2004-02-19
12:45

zanonimizowany131878 Konsul

tez chciałbym się dowiedzieć jaki poradnik i z jakiej strony?

Komentarz: zanonimizowany131878
2004-03-14
18:51

zanonimizowany132105 Legionista

czy to prawda że jak się zbiera złote pantalony przez wszystkie baldur`s gate to ma się raselową broń

Komentarz: zanonimizowany132105

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl