Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Amkethran
Aktualizacja:

1. W mieście wita cię Baltazar , wyjaśniając, że Melissany już nie ma, ale zostawiła mapę, dzięki której trafisz do kryjówek Abazigala i Sendai.
2. Chłopak stojący przed jaskinią grobową opowiada, że w środku zagnieździli się nieumarli, którzy przybyli do miasta wraz z pewnym podróżnikiem, który alkoholizuje się w Zefirze. Do groty wejść się nie da, póki nie pogadasz z Marlowem z lokacji 7.
3. Dwoje najemników próbuje zlinczować złodziejkę, która ich okradła, by pomóc biednym. Można pomóc dziewczynie, co zaowocuje 5000XP i 500 sztuk złota od jej ojca oraz płaszczem Montolio i 1 punktem reputacji.
4. Jaskinia przemytników. Zaraz po wejściu jesteś świadkiem próby aresztowania szmuglerów przez mnichów Baltazara. Wzięcie w obronę łotrzyków da ci dostęp do ich sklepu, gdzie można nabyć okulary identyfikacji, różdżkę odwrócenia (rubinowy promień odwrócenia - mogą używać wojownicy).Warto także przejrzeć skrzynki (pułapki) w tle jaskini, bo są tam mikstury leczące.
5. Niepoprawny Saemon Havarian (zdrajca z Czarowięzów) znów wrabia cię w bójkę - tym razem z najemnikami, którym wmówił, że ukradłeś ich buty. Walka prosta, Havarian urzędowo ucieka (swoją drogą godne badań psychiatrycznych jest nieustanne raczenie przez Black Isle graczy tym BN-em... do tego wańką wstańką, bo przecież zabiłem go na statku w okolicach Brynlaw, podczas ataku sahuaginów).
6. Mnich od Baltazara napastuje proboszcza. Za pomoc 3000XP i dębinowy pierścień. Za darowiznę na rzecz biednych 1 punkt reputacji.
7. W karczmie "Zefir" Marlowe prosi cię o odwiedzenie go w domu na urwisku, ponieważ ma poważny problem i chce cię prosić o pomoc. To nie jest żadna zasadzka - warto iść.
Po ubiciu Sendai i Abazigala karczmarz podaje namiary na Faheeda i jego kobietę - poszukiwaczy przygód, którzy wiedzą jak przedostać się do warowni Baltazara.
8. Przez ten dom wchodzi się na urwisko. Trzeba wejść do środka, przeskoczyć śpiące dziecko (nocą) i wejść po drabinie na dach, a z dachu kładkami na górę. Dziwne. Nie próbuj niczego kraść, bo mieszkańcy z miejsca zapalą się na czerwono... nie dziwne, że są nerwowi, skoro zrobiono im z domu klatkę schodową.
9. Dom Marlowa . Gospodarz prosi cię o charytatywne odzyskanie od lisza Vongoethego (lokacja 10) duszy jego córki.
10. Po rozmowie z mnichem przekupionym przez Marlowa magiczna bariera znika. Lisz Vongoethe , jeśli pozwolisz mu się wypowiedzieć, twierdzi, że napastuje rodzinę, by zmusić Marlowa do wywiązania się z kontraktu. Mianowicie wiele lat temu kupiec odsprzedał duszę nieumarłemu za 20 lat sukcesów i teraz uchyla się od płatności. Vongoethe porwał duszę Mallii, by go zaszantażować i odda ją, jeśli przyprowadzisz doń Marlowa. Jest to jedyne rozwiązanie, bowiem atak nic nie daje - lisz niszczy automatycznie kryształ i dziewicy nic już nie wskrzesi. Lepiej iść do Marlowa i szczerością bądź podstępem skłonić go do wywiązania się z umowy. W takim wypadku transakcja się dokona i otrzymasz po odratowaniu Malii 10000XP i punkt reputacji (jeśli dasz jej kaskę na bilet) . Dla dobrych charakterów jest to jednak niegodne rozwiązanie - lepiej w momencie gdy lisz odda ci kryształ duszy - zabić go (z tym że przyzwie na pomoc dwie banshee, dwóch szkieletów wojowników i nieskończoną liczbę szkieletalnych łuczników). Za zwrócenie naczynia ojcu 15000XP i punkt reputacji. Dla czarnych charakterów ciekawym rozwiązaniem będzie przywłaszczenie sobie kryształu, który powiększa o 1 zręczność i kondycję.
Po pozbyciu się lisza, można pomanipulować przy czterech stołach związanych z czterema żywiołami - pojawiają się wówczas lodowe golemy, większe żywiołaki ognia, powietrza i radioaktywne szlamy. Można pokonać je tylko ogniem, bo od miecza się mnożą.
Po ubiciu Sendai i Abazigala udaje się wreszcie otworzyć jeden z nagrobków na antresolce, przez który przejdziesz bezpośrednio do Baltazara.
11. W świątyni warto przeszukać ołtarzyki. Jest tam masa kamieni szlachetnych, a reputacja nie spada.
12. Kapitan Erelon trenuje swoich łuczników, przyzywając dla nich potwory. Jeśli mu odpyskniesz, potrenuje na tobie. Uwaga! Erelon potrafi zaskoczyć Kamienną Skórą i Labiryntem. Zdobywa się na nim Łuk Mrocznego Ognia (raz dziennie ulepszone przyspieszenie ruchów).
13. Dom Faheeda . Działa tylko po ubiciu Sendai i Abazigala. Małżonkowie planowali zabić Baltazara własnoręcznie, ale jeśli podejmiesz się tego dokonać, dostaniesz klucz do nagrobków w lokacji 10, którędy da się przejść do warowni Baltazara.
14. Warownia Baltazara . Walka z Baltazarem jest ciekawa, ponieważ mnich używa mnóstwa ciekawych zdolności. Potrafi odrzucić cię, wybuchnąć ognistą kulą, teleportować się, stać niewidzialnym, ogłuszyć, unieruchomić. Do tego pomagają mu inni mnisi - z klasycznymi umiejętnościami.
0
- Baldur's Gate II: Tron Bhaala - poradnik do gry
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Poradnik do gry
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Saradush
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Saradush - Kanały
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Więzienie
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Lochy Zamku Gromnira Il-Khana
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Zamek Gromnira
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Północny las
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Świątynia Nyalee
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Maszerujące góry
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Siedziszcze Yaga Shury 1 piętro
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Siedziszcze Yaga Shury 2 piętro
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Obóz Yaga Shury
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Oaza
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Amkethran
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Kryjówka Abazigala
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Las Sendai
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Enklawa Sendai
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Melissana
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 1
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 2
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 3
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 4
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Podziemia Illytydów
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Podziemia Githyanki
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 5
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Demogorgon
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany6770 Junior
Ech........po co Wam ta zgrywa? Po co piszecie że ten poradnik jest niekompletny, że nie ma pułapek - autor sie nie przyłożył.... . Powiem jedno - dla mnie jest to najlepszy poradnik do ToB-a jaki widziałem.
Mapy z numerkami i opisy najprostszych zadań, średnich do walki z Demogorgonem lub Abazigalem. Taktyki jak zabić itp. Autor tego poradnika na 100% bardzo się napracował. Ten poradnik jest świetny. Dzięki niemu dowiedziałem sie gdzie jest Widmowy Rodzaj (zawsze zabijałem Asgaretha). Dla mnie bomba!
zanonimizowany132105 Legionista
a gdzie mogę znaleść oko tyra ( to diament)
zanonimizowany131878 Konsul
tez chciałbym się dowiedzieć jaki poradnik i z jakiej strony?
zanonimizowany132105 Legionista
czy to prawda że jak się zbiera złote pantalony przez wszystkie baldur`s gate to ma się raselową broń
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.