Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Saradush
Aktualizacja:

1. Tu się pojawiasz
Na dzień dobry jesteś świadkiem scenki, w której dobra ciocia Melissana wiedzie strajkujących przeciw żołdakom z hunty Gromnira. Skutek wiadomy - krwawe pałowanie. Ponieważ teleportujesz się w sam środek zamieszek, siły porządkowe atakują cię jako szpiona.
Uwaga! To nie Amn! Nikogo nie lekceważ, bo zobaczysz "rękę". W Tronie Bhaala każdy wojak ma minimum 10 poziom, broń+2 i napój leczniczy, a magowie zawsze zaczynają od Zatrzymania Czasu.
Po chrzcie bojowym czeka cię obowiązkowy dialog z ciocią Mel , która chce, byś znalazł sposób na przedostanie się do zamku Gromnira il-Khana i zabicie generała.
2. Tazit . Pocisk z katapulty zabił jego ojca. Za wskrzeszenie faceta punkt reputacji.
3. Ladacznica . Tak naprawdę jedynie udaje dziwkę, po to by zwabić dziecko Bhaala i uzyskać jego pomoc. O ile nie spłoszysz ją propozycją natychmiastowego skorzystania z wiadomych usług, poprosi cię o zabicie generała Gromnira Il-Khana, który zabił jej rodzinę. Po akcji na zamku wróć do niej po punkty.
4. Grupa żołnierzy Il-Khana napastuje elfów (głównie elfki). Możesz z nimi pobić długouchych, stłuc dzioby najemnikom albo nastraszyć ich, mówiąc, że jesteś Dzieckiem Bhaala. Ocalone elfy proszą o znalezienie dla nich schroniska, ponieważ karczmarz ich wygnał. Jak załatwisz sprawę z kapłanką (lokacja 5), poinformuj ich o tym za 1 punkt reputacji i 3000XP.
5. Świątynia Waukeen. W regałach po prawej można znaleźć losowe wysokokręgowe zwoje. Od siostry Farielli można kupić mikstury geniuszu, niezbędne dla maga i wodę święconą - niezbędną do ukończenia misji w Opuszczonym Więzieniu Miejskim. Siostra Fariella może zaopiekować się bezdomnymi elfami z lokacji 4. Jeśli powołasz się na Pyrgama Alesona, siostra udostępni ci klucz do lochów zamku Gromnira, z tym że złe postacie muszą ją zaszantażować rozpowiedzeniem po mieście o jej obu romansach - przy każdej opcji 1000XP. Można też zabić albo okraść zakonnicę.
6. Archiwum Wiedzy Tajemnej , czyli sklep z czarami. Chwilowo jest nieczynny, ponieważ właścicielowi skradziono księgę czarów. Poprosi cię on o przeprowadzenie śledztwa, wskazując jako podejrzanego Hectana z karczmy Kuflowe Drzewo oraz dzieci i halfingi, ponieważ znalazł ślady małych stóp pod oknem. W księgarni można dostać: Torbę Przechowywania, Futerał na mikstury, pierścień odporności na ogień, buty szybkości, zwoje ze wszystkimi dostępnymi w Tronie Bhaala czarami.
Uwaga: Aby nauczyć się czaru bez możliwości straty zwoju (oraz by nauczyć się ich więcej niż pozwala inteligencja) - należy łyknąć sobie miksturę geniuszu, a te sprzedaje hurtowo Świątynia Waukeen z lokacji 5.
7. Kuflowe drzewo
a) w rogu między szynkwasem a zapleczem stoi Hectan . Początkowo zaprzecza, że ma jakikolwiek związek z kradzieżą w Archiwum, ale gdy przedstawić mu zeznania Squipa - przyznaje się i proponuje oddanie księgi za zwój teleportacji od Łazarza.
Można:
- okraść go lub zabić i w ten sposób odzyskać księgę. Łazarz nagrodzi dostępem do towaru i 5000XP
- przynieść mu zwój od Księgarza. Łazarz uprzedzi, że użycie zwoju ze względu na magię oblężniczą, która uniemożliwia teleportację jest śmiertelnie niebezpieczne. Jeśli uprzedzimy Hectana - 5000XP, jeśli nie - 5000XP i -1 punkt reputacji.
b) Peltje - szaleniec, który opowiada o sabacie wampirów żyjących w opuszczonym więzieniu.
c) Na antresolce stoi właściciel Pyrgam Aleson , niezły tekściarz. Jeśli zmotywować go losem Saradush (albo dać 1000 sztuk złota) może podzielić się z tobą informacją o tym, że siostra Fariella z lokacji 5 ma klucze do lochów zamku Gromnira.
d) Po zmroku na antresolce pojawiają się dwie kurtyzany: dziewka i facio . Proponują ci wspólną noc - można stargować do 20 sztuk złota. Jest to pułapka - w rzeczywistości są to wampiry, o których wspomniał szalony . Atak jest ostry - na numerek przenosi się tylko samotna główna postać i automatycznie zostaje otoczona przez cztery bestie.
Uwaga: Lepiej zabezpieczyć się przed utratą poziomów.
Ma to wszystko swój plus - dzięki temu znalazłeś się w lochach zamku Gromnira, tam bowiem znajduje się legowisko wampirów.
8. Squip, ulicznik . Jeśli uprzednio rozmawiałeś z Łazarzem i Hectanem, Squip się przyzna (suma dowolna, groźba też skuteczna), że na zlecenie Hectana ukradł księgę czarów Łazarza Księgarza, a potem oddał ją szefowi.
9. Kwatera główna straży miejskiej . Tu trafiasz na niby-filmik, z którego dowiadujesz się o niesłusznym aresztowaniu Mateo, którego oskarża się o kolaborację z wrogiem. Kapitan Samand także nie jest pewny, więc chwilowo przyaresztował podsądnego, a śledztwo zleca tobie (jeśli chcesz). Od Mateo , który jest w loszku na dole, dowiadujesz się, że oskarżyła go hrabina Santele, choć nikt nie rozumie dlaczego.
10. Dom hrabiny Santele.
11. Dom Kisera Jhaeri . Kiser po przedstawieniu mu zarzutów, wyjdzie z kontrpropozycją - odda porwanego Ardica w zamian za likwidację arcymaga Saradush Errarda (lokacja 15). Jeśli zaś gramy złą postacią pojawia się możliwość zamordowania hrabiny. Arystokratka poszczuje cię co prawda gwardzistami, ale Kiser nagrodzi 10.000 sztuk złota i 5000XP. Po czym roześmieje ci się w twarz, przyzna, że jest zdrajcą i wyteleportuje. W nagrodę za mord na magu (Errard 20000XP, paru gwardzistów-leszczy i spadek reputacji... tu uwaga - nie zabijaj iluzji maga, bo za każdą spada reputacja) Kiser roześmieje ci się w twarz, przyzna, że jest zdrajcą i wyteleportuje się- 5000XP. Hrabina i Ardic narobią alarmu, że upadnie miasto, ale spoko - spałem tu po asasynacji maga jeszcze przez tydzień i nic.
12. Jeśli knowania Kisera przedstawisz Errandowi, ten dzięki czarom dowie się, gdzie Kiser trzyma Ardika - po prostu w piwnicy. Po wejściu tam i zabiciu Kisera z ochroną uwalniasz Ardica 7000XP, a potem idziesz pochwalić się tym przed hrabiną Santele (lokacja 13) - 5000XP.
13. Zwykły dom
14. Zamieszki na tle rasowym: ludzie kontra krasnoludy. Można zignorować, wesprzeć dowolną stronę, albo uświadomić im, że prawdziwy wróg jest na zewnątrz. W trzecim przypadku domyślą się, że jesteś Dzieckiem Bhaala i zwieją.
15. Koszary. Ork dowódca od razu wygania z "Wojennej Zony" i jeśli go nie posłuchać - będzie sparing z garnizonem. Ilość sparing partnerów zależy od tego, czy uda ci się zlikwidować gońca po posiłki. Bez wsparcia chłopców jest 8, z rezerwowymi ze 30, ale wszystko leszcze po 650XP. W prawym kufrze przy środkowym łóżku jest klucz do kanałów (do kanałów można dostać się też z podziemi zamku Gromnira).
16. Opuszczone więzienie miejskie
- Baldur's Gate II: Tron Bhaala - poradnik do gry
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Poradnik do gry
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Saradush
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Saradush - Kanały
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Więzienie
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Lochy Zamku Gromnira Il-Khana
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Zamek Gromnira
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Północny las
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Świątynia Nyalee
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Maszerujące góry
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Siedziszcze Yaga Shury 1 piętro
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Siedziszcze Yaga Shury 2 piętro
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Obóz Yaga Shury
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Oaza
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Amkethran
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Kryjówka Abazigala
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Las Sendai
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Enklawa Sendai
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Melissana
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 1
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 2
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 3
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 4
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Podziemia Illytydów
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Podziemia Githyanki
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 5
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Demogorgon
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany132105 Legionista
czy to prawda że jak się zbiera złote pantalony przez wszystkie baldur`s gate to ma się raselową broń
zanonimizowany131878 Konsul
tez chciałbym się dowiedzieć jaki poradnik i z jakiej strony?
zanonimizowany132105 Legionista
a gdzie mogę znaleść oko tyra ( to diament)
zanonimizowany6770 Junior
Ech........po co Wam ta zgrywa? Po co piszecie że ten poradnik jest niekompletny, że nie ma pułapek - autor sie nie przyłożył.... . Powiem jedno - dla mnie jest to najlepszy poradnik do ToB-a jaki widziałem.
Mapy z numerkami i opisy najprostszych zadań, średnich do walki z Demogorgonem lub Abazigalem. Taktyki jak zabić itp. Autor tego poradnika na 100% bardzo się napracował. Ten poradnik jest świetny. Dzięki niemu dowiedziałem sie gdzie jest Widmowy Rodzaj (zawsze zabijałem Asgaretha). Dla mnie bomba!
zanonimizowany4811 Legionista
chemik ma być wolny sku****
Shadowmage Legend
Bolo_Yeung-->Zgadza się. Właśnie tam jestem. Edwin zmienił się w wiewiórkę :-)) Trochę tam posiedzę i zobaczę, czy uda się zrzucić krowę przeciwnikom na głowę.
zanonimizowany3958 Legionista
Co do walki w komnacie z diabelstwami na 3 poziomie Twierdzy Strażnika - nie ma tam dzikiego maga, tylko w całej komnacie znajduje się sfera dzikiej magii - każdy mag tam dziczeje :-)
zanonimizowany1226 Pretorianin
Ech... gallar... po to, zeby nieco mniej rewalacyjni gracze mogli w razie potrzeby znalezc odpowiedz na dreczace ich pytania bez sleczenia nad forum. Copish?
zanonimizowany1263 Centurion
dziendobry mili panowie wlasnie zaczalem grac w TOB i nie mam klopotow awiec po co ten poradnik?
zanonimizowany483 Pretorianin
Ten poradnik nie jest poradnikiem dla tych, co chcą sobie pograć bez wysiłku. Autor aż tak bardzo się nie przyłożył.Jeden argument wystarczy:
gdzie są pułapki???
Sam znajduję przyjemność z korzystania ze złodziejskich umiejętności i powolnego przeczesywania lokacji, ale są tacy, co nie lubią poruszać się w żółwim tempie ...
kastore Legend
Jak widzę autor poradnika nie wziął sobie do serca uwagi na temat własnego artykułu i dalej nic nie wiadomo dokładnie na temat strefy kieszeniowej
Pozdrowienia
kastore Legend
Brak opisów walk ze strefy kieszeniowej a to są chyba najważniejsze dla fabuły gry wydarzeń, przydałoby się też parę przedmiotów wyrabianych przez chochlika Ceaspenara
Pozdrowienia
Regis Legend
Ale jakie fajne sa inne zagadki :-) A np. przejscie kolesiowi przez srodek chalupy :-)
zanonimizowany1277 Junior
według mnie ten qvest z prycza jest na poziomiw MoM czy innej zgadywanki, a sposób wyjscia z lokacji ...........:-( Pierwszy raz musialem skorzystac z pomocy (dzieki)
ps: smile to do BDII TB a nie autora/ow strony
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
