Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 3

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Ponieważ założeniem poziomu jest nieustanna teleportacja, nie da się sporządzić dla niego jednolitej mapy. Niektóre komnaty są strefami martwej magii, niektóre - dzikiej, więc bacz, co stanie się po rzuceniu pierwszego czaru i PRZEDE WSZYSTKIM osłaniaj maga, bo może nagle stracić osłony.

1. Jakolud , szalony elf, bierze cię za demona i wskakuje do portalu. Idź na nim. Portal przeniesie cię do innej sali, ale bez nerwów. Użyj kogoś z najwyższą charyzmą i spróbuj uspokoić biedaka. Dowiesz się, że jedyna droga w dół wiedzie przez zepsuty portal, który aktywuje zepsute berło promienistości (musisz zebrać doń kamienie). Drogę do wyjścia odczytasz z dziennika szaleńca, który leży na kupie śmieci razem z berłem i diamentem (do berła). Z zapisków Jakoluda wynika, że należy iść na:

wschód, wschód, południe, południe, południe, południe, zachód, północ, północ, północ

Weź leżące na środku podłogi rękawice barda. Portal na wprost tego, którym wszedłeś wiedzie na zewnątrz Twierdzy Strażnika.

Wróć do poprzedniej komnaty (tej z różą wiatrów) i zacznij wędrówkę. Solucja opisuje tylko tę ścieżkę.

KOMNATA Z GŁAZEM (pierwsza na wschód od róży wiatrów)

Strefa martwej magii.

Akurat biją się kornugony z balorem. Radzę ubić balora, zanim przeniesie swój atak vorpalem na ciebie.

Na środku sali sterczy głaz. Dotykać go mogą TYLKO dobre postacie (najlepiej praworządne) - w ten sposób zdobywasz bastarda Oczyszczacz+4.

KOMNATA Z TAHAZZAAREM (druga na wschód od róży wiatrów)

Wita cię Tahazzar - baatezu, który:

a) jeśli masz dobry charakter natychmiast zaatakuje: do zabicia też sukkub, parą glabrezu, Ychlol, jakieś impy. Zdobywasz kamień do berła promienistości i serce demona.

b) jeśli inny - zaproponuje misję: przyniesienie mu serca tanar'ri

KOMNATA Z BIESEM Z OTCHŁANI (pierwszy ruch na południe)

Strefa martwej magii.

Uwaga na pułapki! Bies z otchłani, kornugony i kąśliwe velithuu (strzelają z bełtów błyskawic i zawsze trafiają)

KOMNATA Z SUKKUBAMI (drugi ruch na południe)

Sabat sukkubów proponuje układ: odprowadzą do wyjścia w zamian za buziaka (utrata poziomu). Ponieważ wciąż brak kamienia do berła promienistości, propozycja raczej zaszkodzi, niż pomoże - tylko się zgubisz.

W walce z sukkubami należy chronić się przed zauroczeniami za pomocą tarcz harmonii, amuletów z ametystem i czarów. Ale biesy dla odmiany potrafią zabić jednym czarem, więc lepiej całe towarzystwo potraktować obszarówkami.

KOMNATA Z KA'RASHUREM (trzeci ruch na południe)

Wita cię Ka'rashur - tanar'ri, który:

a) jeśli masz dobry charakter natychmiast zaatakuje: do zabicia też Erinyes (demoniczny łucznik/zabójca), parą kornugonów, jakieś impy. Zdobywasz kamień do berła promienistości i serce demona.

b) jeśli inny - zaproponuje misję: przyniesienie mu serca baatezu.

KOMNATA Z KOLUMNĄ (czwarty ruch na południe)

Dwóch glabrezu przywołuje lodowe salamandry i żywiołaki ognia, więc należy potraktować ich jako magów i natychmiast zlikwidować.

KOMNATA Z DIABELSTWAMI (ruch na zachód)

Ekipa diabelstw (czyli półbiesów) z dzikim magiem, zabójcą i paru wojownikami. Aha i z psem. Nic specjalnego... niewiele też ponad standard zostawiają: różdżkę magicznych ataków.

Z tego pomieszczenia należy wyjść tymi samymi drzwiami, którymi się weszło.

KOMNATA Z DRZEWEM (ruch na północ)

Kilku upiornych rycerzy i kambionów. Atakują klasycznymi: rozproszenie magii, słowo mocy giń, ognista kula 20k6. Nic specjalnego, tym bardziej, że można ich wyciągać po kolei. Z tego pomieszczenia należy wyjść tymi samymi drzwiami, którymi się weszło.

KOMNATA Z DEMONEM-UPIOREM (drugi ruch na północ)

Uwaga liczne pułapki! Demon-upiór w asyście kilku swych upiorów-niewolników. Oczywiście nie należy zabijać niewolników, tylko po zdjęciu pułapek skoncentrować się na głównym złym. Jest niezły - zna zatrzymanie czasu. Twoim łupem padnie różdżka magicznych ataków, łuska białego smoka (na zbroję) i trochę magicznej galanterii oraz dziennik paladyna. Za każdego oszczędzonego niewolnika 5000XP.

Radzę zabezpieczyć się przed utratą poziomów.

Z tego pomieszczenia należy wyjść tymi samymi drzwiami, którymi się weszło.

KOMNATA Z KAMBIONEM HAZARDZISTĄ trzeci ruch na północ)

W otoczeniu swojej dopalonej drużyny diabelstw z Sigil (Planescape Torment) siedzi kambion Aesgareth . Posiada trzeci - ostatni klejnot do berła promienistości, ale nie odda go bez walki... lub gry. Ma taką specjalną talię kart, której używanie powoduje różne dziwne zdarzenia (miłe i przykre - jak prezent, bądź obniżenie cechy). Sugeruję save'a i odrobinę hazardu sterowanego - jak zwykle w takich sytuacjach nie wystawiaj do gry głąba (niskie INT i MDR). Największe sukcesy osiągałem wysyłając do gry moją złodziejkę (40 poziom, chaotyczny neutralny) - wówczas demon przegrywał zwój Życzenia i sejmitar+4 Widmowy Rodzaj. Natomiast ostatnie rozdanie jest (według mnie) z góry wydrukowane.

Drużyna kambiona jest niebezpieczna. Wszystkie profesje, najwyższe poziomy - najlepiej przed trzecim rozdaniem obstaw ich pułapkami, a ich czarodziejów wojownikami z bronią przebijającą Kamienną Skórę.

Zdobywasz na nich sprzęt konwencjonalny ale i Talię Mnogich Rzeczy, której można dalej używać do gry - po to zmienić sobie cechy itp. Ważne by mieć save'a, bo zdarzają się i przegrane w stylu: "natychmiastowa, bezpowrotna śmierć gracza". Walki są ciężkie. Nie podaję tu żadnych wytycznych, bowiem wszystko opiera się na szczęściu - z jednym wyjątkiem, gdy wyciągniesz kartę Równowaga - tracisz talię - save.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2002-05-19
22:19

zanonimizowany6770 Junior

😱

Ech........po co Wam ta zgrywa? Po co piszecie że ten poradnik jest niekompletny, że nie ma pułapek - autor sie nie przyłożył.... . Powiem jedno - dla mnie jest to najlepszy poradnik do ToB-a jaki widziałem.
Mapy z numerkami i opisy najprostszych zadań, średnich do walki z Demogorgonem lub Abazigalem. Taktyki jak zabić itp. Autor tego poradnika na 100% bardzo się napracował. Ten poradnik jest świetny. Dzięki niemu dowiedziałem sie gdzie jest Widmowy Rodzaj (zawsze zabijałem Asgaretha). Dla mnie bomba!

Komentarz: zanonimizowany6770
2002-05-19
23:31

@@@ Generał

A chodzi o poradnik z jakiej strony ??

Komentarz: @@@
2004-02-18
23:03

zanonimizowany132105 Legionista

a gdzie mogę znaleść oko tyra ( to diament)

Komentarz: zanonimizowany132105
2004-02-19
12:45

zanonimizowany131878 Konsul

tez chciałbym się dowiedzieć jaki poradnik i z jakiej strony?

Komentarz: zanonimizowany131878
2004-03-14
18:51

zanonimizowany132105 Legionista

czy to prawda że jak się zbiera złote pantalony przez wszystkie baldur`s gate to ma się raselową broń

Komentarz: zanonimizowany132105

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl