Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 3
Aktualizacja:
Ponieważ założeniem poziomu jest nieustanna teleportacja, nie da się sporządzić dla niego jednolitej mapy. Niektóre komnaty są strefami martwej magii, niektóre - dzikiej, więc bacz, co stanie się po rzuceniu pierwszego czaru i PRZEDE WSZYSTKIM osłaniaj maga, bo może nagle stracić osłony.
1. Jakolud , szalony elf, bierze cię za demona i wskakuje do portalu. Idź na nim. Portal przeniesie cię do innej sali, ale bez nerwów. Użyj kogoś z najwyższą charyzmą i spróbuj uspokoić biedaka. Dowiesz się, że jedyna droga w dół wiedzie przez zepsuty portal, który aktywuje zepsute berło promienistości (musisz zebrać doń kamienie). Drogę do wyjścia odczytasz z dziennika szaleńca, który leży na kupie śmieci razem z berłem i diamentem (do berła). Z zapisków Jakoluda wynika, że należy iść na:
wschód, wschód, południe, południe, południe, południe, zachód, północ, północ, północ
Weź leżące na środku podłogi rękawice barda. Portal na wprost tego, którym wszedłeś wiedzie na zewnątrz Twierdzy Strażnika.
Wróć do poprzedniej komnaty (tej z różą wiatrów) i zacznij wędrówkę. Solucja opisuje tylko tę ścieżkę.
KOMNATA Z GŁAZEM (pierwsza na wschód od róży wiatrów)
Strefa martwej magii.
Akurat biją się kornugony z balorem. Radzę ubić balora, zanim przeniesie swój atak vorpalem na ciebie.
Na środku sali sterczy głaz. Dotykać go mogą TYLKO dobre postacie (najlepiej praworządne) - w ten sposób zdobywasz bastarda Oczyszczacz+4.
KOMNATA Z TAHAZZAAREM (druga na wschód od róży wiatrów)
Wita cię Tahazzar - baatezu, który:
a) jeśli masz dobry charakter natychmiast zaatakuje: do zabicia też sukkub, parą glabrezu, Ychlol, jakieś impy. Zdobywasz kamień do berła promienistości i serce demona.
b) jeśli inny - zaproponuje misję: przyniesienie mu serca tanar'ri
KOMNATA Z BIESEM Z OTCHŁANI (pierwszy ruch na południe)
Strefa martwej magii.
Uwaga na pułapki! Bies z otchłani, kornugony i kąśliwe velithuu (strzelają z bełtów błyskawic i zawsze trafiają)
KOMNATA Z SUKKUBAMI (drugi ruch na południe)
Sabat sukkubów proponuje układ: odprowadzą do wyjścia w zamian za buziaka (utrata poziomu). Ponieważ wciąż brak kamienia do berła promienistości, propozycja raczej zaszkodzi, niż pomoże - tylko się zgubisz.
W walce z sukkubami należy chronić się przed zauroczeniami za pomocą tarcz harmonii, amuletów z ametystem i czarów. Ale biesy dla odmiany potrafią zabić jednym czarem, więc lepiej całe towarzystwo potraktować obszarówkami.
KOMNATA Z KA'RASHUREM (trzeci ruch na południe)
Wita cię Ka'rashur - tanar'ri, który:
a) jeśli masz dobry charakter natychmiast zaatakuje: do zabicia też Erinyes (demoniczny łucznik/zabójca), parą kornugonów, jakieś impy. Zdobywasz kamień do berła promienistości i serce demona.
b) jeśli inny - zaproponuje misję: przyniesienie mu serca baatezu.
KOMNATA Z KOLUMNĄ (czwarty ruch na południe)
Dwóch glabrezu przywołuje lodowe salamandry i żywiołaki ognia, więc należy potraktować ich jako magów i natychmiast zlikwidować.
KOMNATA Z DIABELSTWAMI (ruch na zachód)
Ekipa diabelstw (czyli półbiesów) z dzikim magiem, zabójcą i paru wojownikami. Aha i z psem. Nic specjalnego... niewiele też ponad standard zostawiają: różdżkę magicznych ataków.
Z tego pomieszczenia należy wyjść tymi samymi drzwiami, którymi się weszło.
KOMNATA Z DRZEWEM (ruch na północ)
Kilku upiornych rycerzy i kambionów. Atakują klasycznymi: rozproszenie magii, słowo mocy giń, ognista kula 20k6. Nic specjalnego, tym bardziej, że można ich wyciągać po kolei. Z tego pomieszczenia należy wyjść tymi samymi drzwiami, którymi się weszło.
KOMNATA Z DEMONEM-UPIOREM (drugi ruch na północ)
Uwaga liczne pułapki! Demon-upiór w asyście kilku swych upiorów-niewolników. Oczywiście nie należy zabijać niewolników, tylko po zdjęciu pułapek skoncentrować się na głównym złym. Jest niezły - zna zatrzymanie czasu. Twoim łupem padnie różdżka magicznych ataków, łuska białego smoka (na zbroję) i trochę magicznej galanterii oraz dziennik paladyna. Za każdego oszczędzonego niewolnika 5000XP.
Radzę zabezpieczyć się przed utratą poziomów.
Z tego pomieszczenia należy wyjść tymi samymi drzwiami, którymi się weszło.
KOMNATA Z KAMBIONEM HAZARDZISTĄ trzeci ruch na północ)
W otoczeniu swojej dopalonej drużyny diabelstw z Sigil (Planescape Torment) siedzi kambion Aesgareth . Posiada trzeci - ostatni klejnot do berła promienistości, ale nie odda go bez walki... lub gry. Ma taką specjalną talię kart, której używanie powoduje różne dziwne zdarzenia (miłe i przykre - jak prezent, bądź obniżenie cechy). Sugeruję save'a i odrobinę hazardu sterowanego - jak zwykle w takich sytuacjach nie wystawiaj do gry głąba (niskie INT i MDR). Największe sukcesy osiągałem wysyłając do gry moją złodziejkę (40 poziom, chaotyczny neutralny) - wówczas demon przegrywał zwój Życzenia i sejmitar+4 Widmowy Rodzaj. Natomiast ostatnie rozdanie jest (według mnie) z góry wydrukowane.
Drużyna kambiona jest niebezpieczna. Wszystkie profesje, najwyższe poziomy - najlepiej przed trzecim rozdaniem obstaw ich pułapkami, a ich czarodziejów wojownikami z bronią przebijającą Kamienną Skórę.
Zdobywasz na nich sprzęt konwencjonalny ale i Talię Mnogich Rzeczy, której można dalej używać do gry - po to zmienić sobie cechy itp. Ważne by mieć save'a, bo zdarzają się i przegrane w stylu: "natychmiastowa, bezpowrotna śmierć gracza". Walki są ciężkie. Nie podaję tu żadnych wytycznych, bowiem wszystko opiera się na szczęściu - z jednym wyjątkiem, gdy wyciągniesz kartę Równowaga - tracisz talię - save.
0
- Baldur's Gate II: Tron Bhaala - poradnik do gry
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Poradnik do gry
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Saradush
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Saradush - Kanały
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Więzienie
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Lochy Zamku Gromnira Il-Khana
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Zamek Gromnira
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Północny las
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Świątynia Nyalee
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Maszerujące góry
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Siedziszcze Yaga Shury 1 piętro
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Siedziszcze Yaga Shury 2 piętro
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Obóz Yaga Shury
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Oaza
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Amkethran
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Kryjówka Abazigala
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Las Sendai
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Enklawa Sendai
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Melissana
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 1
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 2
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 3
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 4
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Podziemia Illytydów
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Podziemia Githyanki
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 5
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Demogorgon
- Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany6770 Junior
Ech........po co Wam ta zgrywa? Po co piszecie że ten poradnik jest niekompletny, że nie ma pułapek - autor sie nie przyłożył.... . Powiem jedno - dla mnie jest to najlepszy poradnik do ToB-a jaki widziałem.
Mapy z numerkami i opisy najprostszych zadań, średnich do walki z Demogorgonem lub Abazigalem. Taktyki jak zabić itp. Autor tego poradnika na 100% bardzo się napracował. Ten poradnik jest świetny. Dzięki niemu dowiedziałem sie gdzie jest Widmowy Rodzaj (zawsze zabijałem Asgaretha). Dla mnie bomba!
zanonimizowany132105 Legionista
a gdzie mogę znaleść oko tyra ( to diament)
zanonimizowany131878 Konsul
tez chciałbym się dowiedzieć jaki poradnik i z jakiej strony?
zanonimizowany132105 Legionista
czy to prawda że jak się zbiera złote pantalony przez wszystkie baldur`s gate to ma się raselową broń
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.