Baldur's Gate 2 Throne of Bhaal: Twierdza Strażnika - Poziom 4

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
1 - XXII: Twierdza Strażnika - Poziom 4 | Baldurs Gate II Tron Bhaala - Baldurs Gate II: Tron Bhaala - poradnik do gry

1. Po animacji musisz pogadać z Carstonem - uwięzionym w Machinie Luma Szalonego magiem, który jako jedyny może udostępnić przejście na niższy poziom. Problem polega na tym, że jest za nieprzebijalnym szkłem i strasznie się rzuca... z jednego pioruna na pewno dostaniesz. By zbić szkło... musisz zeksplorować cały poziom, zdobyć kryształowy pobijak (lokacja 9) i uderzyć nim sześć razy. Wówczas szybka pęka, Carston wypada i zaczyna się płaszczyć. Można na nim zdobyć dziennik Carstona, nawet trzeba bo jest tam podana kombinacja dźwigni, która umożliwia wyjście z poziomu.

Czas na zabawę maszyną. Oto instrukcja obsługi (nie kombinuj inaczej, bo możesz stracić np. 15 poziomów):

trójkątny guzik, czerwone pokrętło, średnia dźwignia - otwiera drzwi na 5 poziom

trójkątny guzik, zielone pokrętło, średnia dźwignia - maczuga+3 gwiazda burzy

czerwone pokrętło, zielone pokrętło, krótka dźwignia - +1 do charyzmy na stałe

błękitne pokrętło, zielone pokrętło, długa dźwignia - 5% do odporności na magię na stałe

kwadratowy guzik, krótka dźwignia, średnia dźwignia - +1 do siły na stałe

okrągły guzik, błękitne pokrętło, długa dźwignia - +1 do inteligencji na stałe

kwadratowy guzik, błękitne pokrętło, krótka dźwignia - +1 do zręczności na stałe

okrągły guzik, kwadratowy guzik, trójkątny guzik - +1 do mądrości na stałe

okrągły guzik, czerwone pokrętło, długa dźwignia - +1 do kondycji na stałe

2. Paru Yuan-ti.

3. Kilka karmazynowych śmierci i mgielnych upiorów - jeśli masz zabezpieczenie przed stratą poziomów - nic ci nie grozi.

Obok kilka skrzynek... a w rzeczywistości zabójczych mimików. Leją jakimś klejem, więc lepiej mieć Swobodę ruchów. W jednym z pojemników różdżka magicznych ataków.

4. Parę biesów z cienia dla rozgrzewki - jeśli masz zabezpieczenie przed stratą poziomów - nic ci nie grozi.

Sześć kadzielnic czeka na hubkę, krzesiwo i kolorową oliwę - póki nie masz tych gratów - nic tu po tobie.

Po odwiedzeniu podziemi illitidów i githyanki, możesz odpalać pochodnie. Właściwa kolejność jest następująca:

Lewe

Prawe

Czerwone

Błękitna

Czerwona

Purpurowa

Purpurowa

Czerwona

Dzięki temu otworzą się wrota do lokacji 9.

5. Pełny zestaw niemagicznej broni. Weź to co potrzebne, bo za chwilę sparring z magicznymi golemami.

6. Kilka zmutowanych pająków - dość groźny jad. W prawym kącie - cienie. Jedna skrzynka z pułapką.

7. Magiczne golemy - można je zranić tylko niemagiczną bronią (znajdziesz ją w lokacji 5). W baseniku flaszka niebieskiej oliwy. Jedna skrzynka z pułapką.

8. Do obozu ilitydów

9. Dwa niegrzeczne minotaury: Skała i Garock przyzywają kilka lodowych salamander i próbują siekierezady. Trzeba im przyznać, że używają jakichś ataków wirowych i wytrzymałości, ale nie stanowią wielkiego zagrożenia.

W razie problemu wciągnij ich na zastawione przez siebie pułapki w drzwiach.

Na wrogach zdobywasz topór nieuległości+4 i dwa topory+3. W zabezpieczonej pułapką skrzyni czeka kryształowy pobijak i strona o golemie (do budowy księgi golema jurgennauta).

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze15
2004-03-14
18:51

zanonimizowany132105 Legionista

czy to prawda że jak się zbiera złote pantalony przez wszystkie baldur`s gate to ma się raselową broń

Komentarz: zanonimizowany132105
2004-02-19
12:45

zanonimizowany131878 Konsul

tez chciałbym się dowiedzieć jaki poradnik i z jakiej strony?

Komentarz: zanonimizowany131878
2004-02-18
23:03

zanonimizowany132105 Legionista

a gdzie mogę znaleść oko tyra ( to diament)

Komentarz: zanonimizowany132105
2002-05-19
23:31

@@@ Generał

A chodzi o poradnik z jakiej strony ??

Komentarz: @@@
2002-05-19
22:19

zanonimizowany6770 Junior

😱

Ech........po co Wam ta zgrywa? Po co piszecie że ten poradnik jest niekompletny, że nie ma pułapek - autor sie nie przyłożył.... . Powiem jedno - dla mnie jest to najlepszy poradnik do ToB-a jaki widziałem.
Mapy z numerkami i opisy najprostszych zadań, średnich do walki z Demogorgonem lub Abazigalem. Taktyki jak zabić itp. Autor tego poradnika na 100% bardzo się napracował. Ten poradnik jest świetny. Dzięki niemu dowiedziałem sie gdzie jest Widmowy Rodzaj (zawsze zabijałem Asgaretha). Dla mnie bomba!

Komentarz: zanonimizowany6770
2002-01-31
15:49

zanonimizowany4811 Legionista

😊

chemik ma być wolny sku****

Komentarz: zanonimizowany4811
2002-01-31
14:22

Shadowmage Legend

Shadowmage

Bolo_Yeung-->Zgadza się. Właśnie tam jestem. Edwin zmienił się w wiewiórkę :-)) Trochę tam posiedzę i zobaczę, czy uda się zrzucić krowę przeciwnikom na głowę.

Komentarz: Shadowmage
2002-01-31
13:49

zanonimizowany3958 Legionista

Co do walki w komnacie z diabelstwami na 3 poziomie Twierdzy Strażnika - nie ma tam dzikiego maga, tylko w całej komnacie znajduje się sfera dzikiej magii - każdy mag tam dziczeje :-)

Komentarz: zanonimizowany3958
2001-08-28
00:47

zanonimizowany1226 Pretorianin

Ech... gallar... po to, zeby nieco mniej rewalacyjni gracze mogli w razie potrzeby znalezc odpowiedz na dreczace ich pytania bez sleczenia nad forum. Copish?

Komentarz: zanonimizowany1226
2001-08-27
18:03

zanonimizowany1263 Centurion

👎

dziendobry mili panowie wlasnie zaczalem grac w TOB i nie mam klopotow awiec po co ten poradnik?

Komentarz: zanonimizowany1263
2001-08-27
15:06

zanonimizowany483 Pretorianin

Ten poradnik nie jest poradnikiem dla tych, co chcą sobie pograć bez wysiłku. Autor aż tak bardzo się nie przyłożył.Jeden argument wystarczy:

gdzie są pułapki???

Sam znajduję przyjemność z korzystania ze złodziejskich umiejętności i powolnego przeczesywania lokacji, ale są tacy, co nie lubią poruszać się w żółwim tempie ...

Komentarz: zanonimizowany483
2001-08-27
07:42

kastore Legend

😱

Jak widzę autor poradnika nie wziął sobie do serca uwagi na temat własnego artykułu i dalej nic nie wiadomo dokładnie na temat strefy kieszeniowej
Pozdrowienia

Komentarz: kastore
2001-08-13
09:08

kastore Legend

Brak opisów walk ze strefy kieszeniowej a to są chyba najważniejsze dla fabuły gry wydarzeń, przydałoby się też parę przedmiotów wyrabianych przez chochlika Ceaspenara
Pozdrowienia

Komentarz: kastore
2001-08-02
22:34

Regis Legend

Regis
😊

Ale jakie fajne sa inne zagadki :-) A np. przejscie kolesiowi przez srodek chalupy :-)

Komentarz: Regis
2001-08-02
22:26

zanonimizowany1277 Junior

według mnie ten qvest z prycza jest na poziomiw MoM czy innej zgadywanki, a sposób wyjscia z lokacji ...........:-( Pierwszy raz musialem skorzystac z pomocy (dzieki)

ps: smile to do BDII TB a nie autora/ow strony

Komentarz: zanonimizowany1277

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl