Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 29 października 2021, 15:20

Znasz zakończenie GTA 5? Pewnie nie. 16 niezłych gier, których nie skończyliście

Kupujemy gry i potem ich nie odpalamy, albo porzucamy po paru godzinach. Wybraliśmy więc paczkę niezłych gier, których pewnie nie skończyliście, a jeśli tak, to czujcie się wybrani – należycie do mniejszości.

Spis treści

Divinity: Original Sin

Data premiery: 30 czerwca 2014

W SKRÓCIE
  1. Platformy: PC, PS4, XOne
  2. Producent: Larian Studios
  3. Gatunek: RPG

Jeszcze jeden przedstawiciel gatunku RPG w naszym zestawieniu. I jeszcze jeden tytuł udowadniający starą jak świat prawdę, że z im trudniejszym wyzwaniem mamy do czynienia, tym mniej szczęśliwców jest w stanie mu sprostać. Divinity: Original Sin nie jest może grą przesadnie skomplikowaną, ale kryje w sobie wiele smaczków, na zobaczenie i zrozumienie których potrzeba sporo czasu. Dzieło belgijskiego studia to nie samonapędzające się perpetuum mobile, przeciwnie – wymaga od gracza trochę wysiłku celem tak rozpracowania mechanik rządzących rozgrywką, jak i wyłapania zawiłości głównej fabuły oraz odkrycia wszystkich zadań pobocznych, których w tym przypadku nie podano na tacy. Pod tym względem gra przypomina raczej klasyczną serię Ultima, dającą fanom olbrzymią swobodę w poruszaniu się po wirtualnym świecie.

Być może dla niektórych osób, które porzuciły zabawę, nie kończąc wątku fabularnego, barierą nie do pokonania okazał się turowy system starć. Być może była to kwestia dość wysokiego poziomu trudności i tzw. progu wejścia. Może być też tak, że spora część klientów zakupiła tę pozycję ze względu na opcję rozgrywki kooperacyjnej, a kiedy z jakichś powodów partner rezygnował z zabawy, ta przestawała być atrakcyjna dla samotnika.

Czy wiesz, że niezwykle udaną grę Castlevania: Lords of Shadow, według informacji pochodzących ze Steama, ukończyło jedynie nieco ponad 13% graczy? Druga część serii opowiadającej o wampirach może pochwalić się znacznie lepszym wynikiem.

 

PSN

Steam

Nazwa trofeum

Procent graczy, którzy ukończyli grę

5,0%

6,5%

Wielki finał (PS4) / Jesteśmy wolni, możemy iść (PC)

Procent graczy, którzy ukończyli grę w trybie taktycznym

0,8%

1,8%

Potęga i moc (PS4) / Kill With Power (PC)

Procent graczy, którzy ukończyli grę w trybie honorowym

0,3%

0,2%

Wygrać ze śmiercią (PS4) / Never Say Die (PC)

Z „DWÓJKĄ” JEST LEPIEJ

Co ciekawe, wydane niedawno Divinity: Original Sin 2, grę, którą okrzyknięto przecież RPG 2017 roku, ukończyło w ciągu czterech pierwszych miesięcy raptem… 8,2% osób. To bardzo mało, ale i tak lepiej niż w przypadku „jedynki”.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

TWOIM ZDANIEM

Dlaczego nie kończysz gier?

Są za długie
5,9%
Wychodzi za dużo gier
15,2%
Przestaję grać, jeśli gra mi się nie podoba
64,4%
Z innego powodu
14,5%
Zobacz inne ankiety
Granie na czas, czyli jak zrozumiałem Electronic Arts
Granie na czas, czyli jak zrozumiałem Electronic Arts

Kiedy żonglujesz czasem tak, żeby pracować na etat, grać, mieć życie towarzyskie i jeszcze jakieś zajęcie, to może się zdarzyć, że przestaniesz być "hardkorem". Że zrozumiesz sens istnienia gier tworzonych przez EA. Właśnie mnie to dopadło.

Niedokończone historie z serii Wiedźmin – jakie wątki zamieciono pod dywan?
Niedokończone historie z serii Wiedźmin – jakie wątki zamieciono pod dywan?

Wiedźmin 4, jeśli w ogóle kiedykolwiek powstanie, jest pieśnią odległej przyszłości. Ale co nam szkodzi powspominać niedokończone wątki z poprzednich trzech gier?

Wielkie hity - ile z nich tak naprawdę ukończyliśmy?
Wielkie hity - ile z nich tak naprawdę ukończyliśmy?

Często narzekamy, że gry są za krótkie i kiedyś było pod tym względem lepiej. Prawda jest jednak taka, że niewielka część graczy w ogóle kończy kupowane przez siebie produkcje, niezależnie od tego, czy są krótkimi strzelaninami czy długimi sandboksami.