Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 24 maja 2020, 11:30

Wiedźminy zapomniane – gry z Geraltem, o których mało kto pamięta

Platformówka, tytuł w stylu League of Legends, przeglądarkowa gra bitewna - historia komputerowego Wiedźmina skrywa wiele tytułów, o których dziś, mimo wielkiego sukcesu Dzikiego Gonu, zapomniano.

Spis treści

Porzucone projekty

Wiedźmin studia Metropolis Software zapowiadał się bardzo ambitnie... Jak na swoje czasy. - Zapomniane gry o Wiedźminie - dokument - 2020-05-22
Wiedźmin studia Metropolis Software zapowiadał się bardzo ambitnie... Jak na swoje czasy.
  1. Gatunek: RPG akcji
  2. Data premiery: nigdy nie zostały wydane
  3. Platformy: różne
  4. Wciąż można zagrać: nie

Historia komputerowego Wiedźmina to nie tylko opowieść o unieśmiertelnionych RPG akcji i zapomnianych spin-offach. To również historia zaskakująco wielu nigdy niewydanych produkcji, które często kasowano na bardzo zaawansowanym etapie prac.

Jeszcze zanim CD Projektowi w ogóle się zamarzyło, by z wydawania gier przerzucić się na ich produkcję, z prozą Andrzeja Sapkowskiego zmierzyło się studio Metropolis Software – założona przez Adriana Chmielarza i Grzegorza Miechowskiego legenda polskiej branży gier, która dała światu takie tytuły jak Teenagent, Książę i Tchórz czy Gorky 17. Ówczesny Witcher (to Chmielarz wymyślił takie angielskojęzyczne tłumaczenie nazwy „wiedźmin”) powstawał w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych i był projektem na wskroś ambitnym. Trójwymiarowa gra akcji z elementami RPG miała imponować nowoczesnymi technologiami i już wtedy oferować system wyborów moralnych. Ostatecznie Metropolis nigdy nie udało się zrealizować tego projektu, co później otworzyło drogę CD Projektowi do podjęcia własnych starań.

Zostało jeszcze 63% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, zaś w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Ile masz kopii Wiedźmina 3?

Żadnej
13,1%
Jedną
57,5%
Dwie
24,1%
Trzy lub więcej
5,2%
Zobacz inne ankiety
Wiedźmińska MOBA i inne najdziwniejsze spin-offy znanych gier
Wiedźmińska MOBA i inne najdziwniejsze spin-offy znanych gier

Robienie ze strategii FPS-a, z bijatyki gry logicznej czy ze skradanki karcianki, to ledwie wierzchołek góry lodowej dziwnych odsłon pobocznych, jakich przez lata doczekały się popularne serie gier.

Wiedźmin RPG pod lupą – czy Witcher: Tabletop Role-Playing Game jest fajne?
Wiedźmin RPG pod lupą – czy Witcher: Tabletop Role-Playing Game jest fajne?

Granie w Wiedźmina 3 bez komputera ani konsoli? Tak, to możliwe! Wydrukowana karta postaci i dwie kości to wszystko, czego potrzeba do sesji RPG z podręcznikiem The Witcher TRPG. Ale czy ta zabawa na pewno jest tak łatwa i przyjemna, jak się wydaje?

Wiedźmin, którego nie było. Graliśmy w skasowanego hack'n'slasha studia CD Projekt RED
Wiedźmin, którego nie było. Graliśmy w skasowanego hack'n'slasha studia CD Projekt RED

Taka okazja nie trafia się każdemu. Dzięki uprzejmości Sebastiana Zielińskiego było nam dane zagrać w demo Wiedźmina, które powstało w studiu CD Projekt RED prawie 15 lat temu... i nie ma nic wspólnego z RPG-iem z 2007 roku. Czy to też byłby hit?