Porzucone projekty. Gry z Wiedźminem, o których mało kto pamięta

Porzucone projekty

Wiedźmin studia Metropolis Software zapowiadał się bardzo ambitnie... Jak na swoje czasy. - Zapomniane gry o Wiedźminie - dokument - 2020-05-22
Wiedźmin studia Metropolis Software zapowiadał się bardzo ambitnie... Jak na swoje czasy.
  1. Gatunek: RPG akcji
  2. Data premiery: nigdy nie zostały wydane
  3. Platformy: różne
  4. Wciąż można zagrać: nie

Historia komputerowego Wiedźmina to nie tylko opowieść o unieśmiertelnionych RPG akcji i zapomnianych spin-offach. To również historia zaskakująco wielu nigdy niewydanych produkcji, które często kasowano na bardzo zaawansowanym etapie prac.

Jeszcze zanim CD Projektowi w ogóle się zamarzyło, by z wydawania gier przerzucić się na ich produkcję, z prozą Andrzeja Sapkowskiego zmierzyło się studio Metropolis Software – założona przez Adriana Chmielarza i Grzegorza Miechowskiego legenda polskiej branży gier, która dała światu takie tytuły jak Teenagent, Książę i Tchórz czy Gorky 17. Ówczesny Witcher (to Chmielarz wymyślił takie angielskojęzyczne tłumaczenie nazwy „wiedźmin”) powstawał w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych i był projektem na wskroś ambitnym. Trójwymiarowa gra akcji z elementami RPG miała imponować nowoczesnymi technologiami i już wtedy oferować system wyborów moralnych. Ostatecznie Metropolis nigdy nie udało się zrealizować tego projektu, co później otworzyło drogę CD Projektowi do podjęcia własnych starań.

Screeny z Powrotu Białego Wilka robiły wrażenie, ale prace nad samą grą przebiegały ponoć opornie. - Zapomniane gry o Wiedźminie - dokument - 2020-05-22
Screeny z Powrotu Białego Wilka robiły wrażenie, ale prace nad samą grą przebiegały ponoć opornie.

Z pierwszego RED-owego Wiedźmina wykiełkował natomiast nie tylko bezpośredni sequel i opisane już wcześniej Versus oraz Krwawy szlak, ale również trzy zarzucone projekty. Najbardziej znanym jest Powrót Białego Wilka – opracowywany z myślą o PlayStation 3 i Xboksie 360 rozbudowany port gry, który miał zaoferować znacznie ulepszoną oprawę graficzną i zmieniony system walki. Za konwersję odpowiedzialne było francuskie studio Widescreen Games, z którym w atmosferze wzajemnych oskarżeń CD Projekt rozwiązał umowę w 2009 roku, definitywnie kasując tym samym Powrót Białego Wilka... i doprowadzając jego autorów z kraju Napoleona do bankructwa.

Sam CD Projekt również nie wyszedł na tej akcji bez uszczerbku na finansach, co mogło być kluczowe dla decyzji o rezygnacji z dwóch planowanych projektów – dodatków do pierwszego Wiedźmina. Jeden z nich miał nosić tytuł Outcast (ang. „wyrzutek”) i oferować przygodę z młodszych lat Geralta. Po sieci krąży rozbudowana dokumentacja tego opracowywanego przez studio roXidy rozszerzenia, z której możemy dowiedzieć się, że w jego trakcie trafilibyśmy do zachodniej części Skellige, na wyspę Faroe. Tam zgłębilibyśmy historię potwora mordującego ciężarne kobiety oraz rodziny Haralda, jarla Kaer Karreg.

Krążąca po sieci dokumentacja Outcasta zdradza sporo interesujących informacji – możemy na przykład zobaczyć schematy obszaru, jaki zwiedzilibyśmy w dodatku. - Zapomniane gry o Wiedźminie - dokument - 2020-05-22
Krążąca po sieci dokumentacja Outcasta zdradza sporo interesujących informacji – możemy na przykład zobaczyć schematy obszaru, jaki zwiedzilibyśmy w dodatku.

O drugim dodatku, zatytułowanym Scars of Betrayal, nie wiadomo nic oprócz tego, że pracowała nad nim ekipa Ossian Studios, a akcja miała najprawdopodobniej toczyć się w wiosce w górach Mahakamu.

  1. Więcej o grze Wiedźmin: Powrót Białego Wilka

61

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Ile masz kopii Wiedźmina 3?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl