Smuggler – historia. Siły neutralne w The Old Republic

Remigiusz Maciaszek

Smuggler – historia

Trudno rozpatrywać historię przemytników w odniesieniu do jakiejś grupy, ponieważ większość szmuglerów pracuje samodzielnie. Wyjątkiem było przerwanie blokady Mandalorian w 7 roku BTC. Hylo Visz – legendarna przemytniczka zorganizowała flotę i uderzyła na niespodziewające się niczego siły Mandalorian w sektorze zewnętrznym (Outer Rim), niwecząc tym samym niemalże zrealizowane plany Imperium o zwycięstwie nad Republiką, przez dosłowne zagłodzenie sektorów centralnych. Plan przemytników był dosyć prosty, masywne transportowce wyładowane towarami przeznaczonymi dla Republiki odwróciły uwagę Mandalorian, a tymczasem lekkie statki bojowe przemytników „wyskoczyły” z nadprzestrzeni w pobliżu głównej floty najemników, otwierając ogień do ciężkich jednostek wroga. Jednak mimo zaskoczenia i poważnych trudności, jakie miały ciężkie krążowniki z namierzeniem lekkich i szybkich jednostek przemytników, flota Mandalorian zaczęła zdobywać przewagę. Szczęśliwie, stacjonujące w pobliżu siły Republiki otrzymały od wywiadu informację o bitwie. Jednostki przemytników przy nieoczekiwanym wsparciu Republiki rozbiły blokadę i dostarczyły do światów centralnych tak potrzebne surowce.

Nie należy się oczywiście doszukiwać w działaniach Hylo Visz czegoś więcej niż tylko chęci zysku. Republika bowiem w czasie blokady oferowała ogromne kwoty za wszelkie zaopatrzenie, które dotarło do światów centralnych. W ten sposób sama Hylo oraz przemytnicy pod jej przywództwem dorobili się ogromnych fortun. Jednak dla przemytnika nie sama nagroda jest ważna, ale proces jej zdobywania. Dlatego prawdopodobnie rok później, zamiast cieszyć się owocami sukcesu, Hylo Visz wdaje się w szemrany interes z Huttami, którego wynikiem, jeśli słuchać plotek, jest śmierć przemytniczki.

Smuggler – charakterystyka

Przemytników trudno sklasyfikować jako grupę - przeważnie działają samodzielnie, każdy na własnych zasadach.

Bezprawie, jakie jest efektem wojny między Imperium a Republiką, stanowi raj dla przemytników. Szmuglowanie towarów pod nosem imperialnych agentów jest zarówno ekscytujące, jak i przynosi ogromne profity. Lojalność nie jest najmocniejszą stroną Smugglerów, jednak w wyniku opisanych wcześniej wydarzeń i udziału w rozbiciu Blokady Mandaloriańskiej przemytnicy zostali sojusznikami Republiki. Wynika, to również z tego, że sztywny system Imperium Sithów oraz permanentna kontrola imperialnych agentów zdecydowanie utrudniają współpracę z Imperatorem w zakresie handlu nielegalnie zdobytymi dobrami. Republika jest pod tym względem znacznie wygodniejszym partnerem.

„Czasami szczęście jest ważniejsze od umiejętności, ale nie zaszkodzi mieć i to, i to”

Pierwowzorem tej klasy jest znany chyba wszystkim, nie tylko fanom Gwiezdnych Wojen, Han Solo, w którego w filmowej sadze wcielił się Harrison Ford, tworząc z teoretycznie drugoplanowej postaci jednego z głównych i przykuwających uwagę widza bohaterów. Przemytnicy rozpoczynają przygodę na rozdartej wojną domową planecie Ord Mantell.

Smuggler – mechanika

Przemytnik nie może polegać ani na ogromnej sile ognia, ani na opancerzeniu, jego najważniejszą bronią jest spryt i inteligencja oraz błyskawiczne działanie w sytuacjach, które wielu mogą się wydawać bez wyjścia.

Smuggler rezygnuje z ciężkich pancerzy, które mogą utrudniać poruszanie się, zamiast tego decyduje się na częste zmiany pozycji. Kierując się refleksem i instynktem, wykorzystuje naturalne ukształtowanie terenu oraz osłony, aby zmaksymalizować swoje możliwości ofensywne. Przemytnik, który doskonale opanował swoje umiejętności, może je łączyć, uzyskując zabójcze kombinacje, jak na przykład dokładnie wycelowany strzał w głowę po użyciu oszałamiającego granatu.

Wszystko wskazuje na to, że Smuggler będzie mógł rozwijać swoje talenty na dwa sposoby. W pierwszym jako Gunslinger skupi się na zadawaniu obrażeń na dystans przy użyciu dwóch pistoletów. Drugi to ścieżka Scoundrela, na której preferowany jest krótki dystans, ataki z zaskoczenia (stealth) oraz medycyna. Scoundrel będzie mógł prawdopodobnie pełnić w drużynie również funkcję uzdrowiciela.

Smuggler – umiejętności

Przemytnik, podobnie jak Bounty Hunter, wykorzystuje w walce pasek energii. Wraz z użytymi umiejętnościami skraca się on do zera. Na razie regeneruje się bardzo szybko, około 5% na sekundę, co pozwala na bardzo dynamiczną walkę. Czy taka szybkość zostanie zachowana po premierze, trudno na razie przewidzieć.

  • Cover – gracz w swoim interfejsie będzie miał oznaczone specjalne miejsca, występujące w środowisku gry i zapewniające dodatkową osłonę, dzięki użyciu tej umiejętności będzie mógł z nich korzystać, redukując przy tym zdolności ofensywne przeciwników względem siebie;
  • Headshot – ta zdolność pozwala oddać dokładny, zadający duże obrażenia strzał, jego precyzja wymaga jednak, by przeciwnik pozostawał unieruchomiony, skutkuje więc on jedynie wobec celów poddanych działaniu ogłuszenia;
  • Shoot – standardowy atak przemytnika przy użyciu blastera;
  • Flash Granade – granat można rzucić raz na 20 sekund, powodując ogłuszenie wybranego przeciwnika na 8 sekund. Jakiekolwiek obrażenia przerywają działanie tej zdolności;
  • Groin Kick – kolejne ogłuszenie w bogatym arsenale Smugglera, ta umiejętność działa na bezpośredni dystans, ogłuszając przeciwnika na 6 sekund, może być użyta co 12 sekund, zadaje również niewielkie obrażenia.

Umiejętności używane zza osłony (Cover):

  • Cover Shot – działa na tej samej zasadzie co Shoot, ale może być użyty w ukryciu;
  • Triple Power Shot – ta umiejętność pozwala wykonać trzy oddzielne strzały, pierwszy oprócz obrażeń przewraca przeciwnika na 2 sekundy;
  • Barrage – zdolność, którą przemytnik może podtrzymywać przez 3 sekundy, zadając obrażenia wszystkim celom w obszarze działania (stożek przed Smugglerem);
Star Wars: The Old Republic

Star Wars: The Old Republic

PC

Data wydania: 20 grudnia 2011

Informacje o Grze
8.3

GRYOnline

8.3

Gracze

8.8

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2010-03-22
19:10

Zdenio Generał

Zdenio

Zgadzam się, zgadzam. Zresztą kto wie jaka będzie fabuła dla klasy Bounty Huntera? Może będzie mieć jakiś związek z Mandalorianami, byłoby ciekawie.

BTW, Mandalorianie to nie rasa, raczej wielki klan, ale składający się z wielu ras. Kiedy wyginęli "oryginalni" Mandalorianie, czyli Taungowie (wyglądający jak Predatorzy trochę), którzy mieszkali na planecie Mandalore (bo tak się nazywał przywódca Taungów, Mandalor Pierwszy), to jednocześnie na planetę zaczęły przybywać inne rasy i przez setki lat właśnie oni jakby przejęli tradycje, kodeks i całą spuściznę i stworzyli nowe społeczeństwo Mandalorian, już właśnie wielorasowe... Uff :P Taki fanboj ze mnie, nie wiem jak ja wytrzymam jeszcze ponad rok do premiery ;]

Komentarz: Zdenio
2010-03-22
23:48

MrAks Pretorianin

MrAks

Czemu grafika tak bardzo mi przypomina WoW'a ? Chodzi o kolorystykę .

Komentarz: MrAks
2010-03-23
08:29

zanonimizowany447865 Generał

bo cierpisz na WoWofobię?

Komentarz: zanonimizowany447865
2010-03-23
09:58

Zdenio Generał

Zdenio

Czy kolorowo = WoW? Gdyby było "mrocznie" to byłby Age of Conan itd :P
Mi grafika pasuje, bo przynajmniej nie będzie wymagać super-sprzętu.

Komentarz: Zdenio
2010-04-05
01:41

zanonimizowany652707 Generał

mam nadzieje że gra odniesie sukces

Komentarz: zanonimizowany652707

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl