Annualizacja, czyli seryjny asasyn. Quo vadis asasynie? Czy seria potrzebuje zmian?

Luc

Annualizacja, czyli seryjny asasyn

Kolejny rok, kolejne Assassin’s Creed. - 2015-10-12
Kolejny rok, kolejne Assassin’s Creed.

Większość graczy zapytana o to, co stoi za „porażką” Assassin’s Creed, przeważnie odpowie: wydawanie nowej części każdego kolejnego roku. Niedługi czas, jaki deweloperzy mają na stworzenie tytułu (około 2–3 lat), według wielu osób odbija się na jakości serii. Przy tak ograniczonym polu manewru oraz finansowym nożu na gardle twórcy nie mogą pozwolić sobie na eksperymentowanie i testowanie zbyt wielu świeżych rozwiązań. Te być może i tchnęłyby nowe życie w serię, ale jak je wprowadzić, kiedy czasu starcza jedynie na usprawnienie dawnych schematów, stworzenie nowych tekstur i napisanie w miarę sensownego scenariusza? Być może właśnie ta kwestia spośród wszystkich jest najistotniejsza. Gdyby wydawca i autorzy dali sobie chociaż dodatkowy rok czy dwa, niemal każdy z wymienionych problemów mógłby zostać rozwiązany – lepiej skonstruowane postacie, nowe mechaniki, bardziej przemyślany świat oraz bardziej zawiły scenariusz... Wszystko to jest w zasięgu ręki, tylko tak jakby czasu brak. Ale kto wie – w przyszłości być może ktoś na górze zdecyduje się zaryzykować i dać serii chwilę na odsapnięcie. W końcu, jak mawiają asasyni: „wszystko jest dozwolone”. Dobrze by było z tej maksymy skorzystać także przy tworzeniu kolejnej części Assassin’s Creed.

Podobało się?

0

Co najbardziej przeszkadza Ci w serii Assassin's Creed?

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-10-14
09:26

Wiktorix989 Legionista

A mimo, że jestem fanem Ezia jak i całej ,,trylogi" nigdy nie wielbiłem... szczerze mówiąc to najmniej mi sie podobał (m.in. dla tego, że było go po prostu za dużo)

Komentarz: Wiktorix989
2015-10-14
09:42

Irek22 Legend

Irek22

Mi w tej serii najbardziej przeszkadza to, co nie zostało w ogóle ujęte w rankingu - wątek współczesny i danikenowskie kretyństwa.
I jakkolwiek już podczas pierwszego przechodzenia "jedynki" trochę kręciłem nosem na te współczesne wtręty, ale powiedziałem sobie "OK, może jednak nie jest to takie głupie i wyniknie z tego coś ciekawego", tak po ujrzeniu zakończenia "dwójki" strzeliłem chyba najgłośniejszego w moim życiu fejspalma doprawiając go niezbyt wyszukanymi epitetami pod adresem zarówno samej gry, jak i jej twórców.
Tak że moim zdaniem ta seria potrzebowała gruntownych zmian przynajmniej już na etapie obmyślania/tworzenia zakończenia drugiej części.

A mój wymarzony Asasyn? Scalenie historii Ezia z Assassin's Creed II i dodatków do tej gry w jeden tytuł przy całkowitym wywaleniu wątku współczessgo i s-f, naniesienie paru zmian w rozgrywce i fabule oraz okraszenie tego wszystkiego klimatycznym, stylizowanym na renesansową sztukę włoską HUDem i interfejsem. Ot, zwykła opowieść o życiu i zemście pewnego awanturnika rozgrywająca się w ciekawych czasach.
Takiego Asasyna jednak nie doczekam się nigdy, tak że już podziękowałem tej serii.

Komentarz: Irek22
2015-10-14
10:04

damianyk Generał

problemem serii jest to, że jest serią. Każda seria w końcu się nudzi. Tak gdzieś po 4-5 częściach gracz ma dość. Niektóre serie drastycznie zmieniają swój charakter, i zyskują drugą młodość. Ale generalnie powtarzalność sprawia, że przestałem grać i wyczekiwać na Call of Duty, Need for Speed, czy AC właśnie.
A rozwiązaniem dla odmłodzenia serii jest najpierw dłuższa przerwa, tak ze 3 lata, a potem nowa gra, z zupełnie zmienioną mechaniką, silnikiem, trudniejsza, ładniejsza ale zachowująca ducha serii. I wtedy gra albo odradza się, albo ostatecznie umiera.

Komentarz: damianyk
2015-10-14
12:55

;-p Generał

Kim wy jesteście żeby decydować czy gra ma wyjść za rok czy w wcale, fanami nie, bo wciąż tylko narzekacie na serię. Zrozumcie, że gra nie ma być jakąś super trudną składanką z wyjebanymi w kosmos ficzerami. Seria AC ma za zadanie pokazać konflikt asasynów i templariuszy w rożnych okresach historycznych, to całe wspinanie się na "nudne" wieże w celu synchronizacji ma za zadanie zmusić gracza do wspinaczki, za co jest nagradzany pięknymi widokami. Najważniejszymi elementami jest jednak parkour (dla mnie zrobiony genialnie, wspinanie się po budynkach nigdy nie sprawiało mi takiej frajdy jak w Unity), drugą rzeczą są zabójstwa za pomocą ukrytych ostrzy/ostrza które nie już od pierwszej części było czymś fascynującym (jest to broń która definiuje działanie asasynów). Kolejną rzeczą która mnie fascynuje w grze są odwzorowane i klimat w nich panujący (nie ma takiej gry która by coś takiego pokazywała), plus ta gra daje możliwość wspinaczki po zabytkowych miejscach, czyli nie oglądamy budynków z poziomu ulicy (jak w większości sandboxów), tylko możemy zrobić sobie przerwę od fabuły, czy jak to niektórzy ujęli gównianych znajdziek i pooglądać kunszt grafików. Następna rzecz to okres historyczny i jego nagięcie pod rozgrywkę, mamy szansę wtedy zobaczyć historyczne wydarzenia i osoby (gra w tym momencie nawiązuje do tych wszystkich filmów kostiumowych i wychodzi jej to nieźle). Mnie osobiście podobają się różne szaty naszych asasynów które designem idealnie wpasowują się w dany okres historyczny a mimo to wciąż kojarzą z Bractwem. Jak ktoś napisał z wątkiem współczesnym jest taki problem, że twórcy nie wiedzą jak go dalej poprowadzić, nie jest on jednak zbędny. Od pierwsza do trzeciej części miał on sens (pomijam Brotherhood i Revelations, bo to zwykłe zapychacze).

spoiler start

W pierwszej części mieliśmy uwięzionego Desmonda przez Abstergo, w drugiej dalsze szkolenie jego na asasyna, w trzeciej działanie w terenie i koniec

spoiler stop

Grając Desmondem, ja spodziewałem się, że dostaniemy w końcu pełnoprawną część dziejącą się w obecnych realiach, lecz co się stało wiemy i jedynie przedsmak dostaliśmy w postaci krótkich misji w części z Connorem.

spoiler start

Tu chciałbym "serdecznie podziękować" dupkom, którym ten wątek się nie podobał.

spoiler stop

Jednak po ominięciu go w Unity, co było błędem, w Syndicate ma zostać przywrócony. Moim marzeniem jest powstanie części rozgrywającej się w XV wiecznej Japonii, gdzie grali byśmy jako asasyn ninja (jakby nie patrzeć to każdy asasyn to taki ninja tylko w innej epoce) i nie chodzi mi o to żeby gra stała się super trudną skradanką (Tenchu, Dark Souls), tylko aby twórcy dali mi kolejny "plac zabaw" w postaci Kioto, Tokio, Osaki itp, ubrali naszego asasyna w ciekawe połączenie szat bractwa i historycznego stroju ninja (http://gameplay.pl/galeria/ilustracja/65_124629879.jpg)
i dodali narzędzia mordu z ich arsenału. Tyle mechanika może zostać ta sama, nawet masowe eliminowanie przeciwników z systemem walki z Unity/Syndicate, bo to ma być gra o asasynach w sosie, że to tak ujmę słodko kwaśnym. Jak komuś się seria nie podoba, to niech nie gra proste.

Komentarz: ;-p
2015-10-14
14:18

Aldair8 Legionista

Aldair8

hmm..a mi pasi to że tych asasynów wychodzi tak dużo..oczywiście nie grałem we wszystkie odsłony cyklu..ale im więcej ich wychodzi tym większe jest prawdopodobieństwo że trafi się jakaś perełka..pokroju np "czarnej flagi".

Komentarz: Aldair8

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl