Eternal Sonata – Chopin. Polskie akcenty w grach komputerowych - Mass Effect, Call of Duty

Filip Grabski

Eternal Sonata – Chopin

Tego jeszcze nie grali! Cała produkcja o Fryderyku Chopinie, która nie jest grą z Polski ani grą muzyczną? Tak, ale w sumie nie powinniśmy się dziwić, wszak Eternal Sonata to dzieło powstałe w Japonii, a Japończycy kochają Chopina. Głównym bohaterem jest nasz eksportowy pianista i kompozytor, który zmarł na gruźlicę w wieku 39 lat. Wydana przez Namco Bandai w 2007 roku Eternal Sonata dzieje się tuż przed jego śmiercią w fikcyjnym, wyśnionym przezeń świecie bazującym na jego życiu i utworach – sam Fryderyk jest natomiast jedną z 12 grywalnych postaci (i wygląda na koleżkę żywcem wyrwanego z Czarodziejki z Księżyca). Tytuł kładzie silny nacisk na muzykę, która stanowi tło opowieści i jest wykorzystywana podczas turowych pojedynków (dodatkowy smaczek z tym związany: jeden z ataków bazujący na mocy światła nazywa się „orzeł biały”... tylko szkoda, że wokół Fryderyka pojawiają się wówczas jakieś dziwne cebule, a nie nasz dumny, pierzasty symbol).

Kompozycje Chopina nie występują na szczęście jedynie w produkcjach z Kraju Kwitnącej Wiśni. W BioShocku Infinite nieco zaburzona wersja jego nokturnów rozbrzmiewa w dokach przez system zainstalowanych tam głośników. Sympatyczny motyw.

Niezwiązany tematycznie smaczek #4

Wszyscy, którzy grali 13 lat temu w bardzo solidne action RPG Vampire: The Masquerade – Redemption, doskonale pamiętają jednego z podstawowych oponentów. W kopalniach niedaleko Pragi Christof i jego drużyna zabili wiele stworów noszących swojskie miano szlachty. Te blade pokraki to ghule używane przez wampiry z klanu Tzimisce jako ochroniarze i strażnicy.

Podobało się?

14

Filip Grabski

Autor: Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko), choć nie stroni od pisania tekstów. W 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj, choć w międzyczasie polubił Switcha. Prywatnie ojciec, podcaster (od 2014 roku współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl