Symulator babci klozetowej. 9 odjechanych symulatorów, które MUSZĄ powstać! 😅

Maciej Pawlikowski

18

Symulator babci klozetowej

Kibel jaki jest, każdy widzi. - PlayWay, skończyły się wam pomysły? Mamy dla Was kilka nowych - dokument - 2020-08-02
Kibel jaki jest, każdy widzi.

Gra byłaby surrealistycznym horrorem z elementami symulatora. Wcielalibyśmy się w osobę, która dostaje pracę w miejskim szalecie. Do naszych zadań należałoby dbanie o czystość i higienę, uzupełnianie papieru w kabinach, podlewanie rachitycznych paprotek oraz pilnowanie porządku i bezpieczeństwa tych, którzy przyszli tu rzeczywiście za potrzebą, a nie po to, by wciągać kreskę z naszego kryształowo czystego sedesu. Ale nie to stanowiłoby clou gry.

Drugie dno

Naszym zadaniem bowiem byłoby odkrycie historii tego szaletu i postaci, które go odwiedzają. Spotykalibyśmy więc bohaterów rodem z dzieł Lyncha, Kubricka, Tarantino i Pasoliniego jednocześnie, którzy stopniowo wciągaliby nas w świat, gdzie trudno już odróżnić rzeczywistość od wyobraźni. Z brawurowo wyreżyserowanych dialogów wysnuwalibyśmy przerażające historie, a wraz z upływem czasu na ścianach szaletu – obok typowych „Kocham Baśkę” i „Łysy to ****” – pojawiałyby się makabryczne napisy wykonane ludzką krwią.

W końcu nie potrafilibyśmy odróżnić, co jest prawdziwe, a co nam się tylko majaczy. Klozet Simulator byłby więc opus magnum PlayWaya, stanowiąc ważny argument w społecznej dyskusji na temat szaleństwa.

Właśnie skończyłem grać w Pathologic 2 i muszę powiedzieć, że powyższym pomysłem powinno zająć się moskiewskie Ice-Pick Lodge. Mogłaby wtedy powstać metafizyczna produkcja o odwiecznej walce człowieka z jego fizjologią. A jako że PlayWay ciągle rekrutuje całe zespoły, to może polska firma przejmie rosyjskie studio, które ostatnio cienko przędzie?

Marcin Strzyżewski

40

Maciej Pawlikowski

Autor: Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Jak oceniasz szansę takich gier na rynku?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl