7. Warto tworzyć własną amunicję. 10 rzeczy, która warto wiedzieć o Elex 2

7. Warto tworzyć własną amunicję

Amunicja do broni dystansowej znika jak pączuszki w Tłusty Czwartek.

Pojedyncze sztuki amunicji kosztują grosze, ale wiadomo, że przeciwnik nie padnie od jednego strzału – to nie gra wojenna, w której dysponujemy snajperką i ładujemy headshota. Bez względu na to, czy mówimy o broni palnej, czy dystansowej rodem z okresu średniowiecza (łuk, kusza), w każdym przypadku przyda się umiejętność wytwarzania pocisków.

Po pierwsze, oszczędzacie w ten sposób pieniądze. Po drugie, możecie rozwinąć postać w kierunku cennej amunicji do broni ciężkiej (potężnych działek). Jako że bez ataków dystansowych się nie obejdzie, to przydadzą się przynajmniej podstawy. Nadmiar amunicji możecie zresztą zawsze sprzedać, a każda forma zarobku w Elexie 2 jest przecież dobra.

8. Uczcie się ruchów przeciwnika

Nie podoba mi się ten napis.

Przeciwnicy w Elexie 2 nie grzeszą inteligencją i zdarza im się dziwnie zachować, np. uciec w dzicz. Poza specyficznymi reakcjami dysponują też określonymi ruchami i arsenałem ataków. Przyjrzyjcie się im, wyuczcie się ich zachowań, a potem wykorzystajcie to w walce.

Wiem, łatwo powiedzieć. W przypadku wyższych poziomów trudności margines błędu może być naprawdę mały. Jeśli dwa ataki przyczyniają się do śmierci bohatera, a wrogowi trzeba zadać kilkadziesiąt ciosów, to serio, trzeba być ostrożnym i to przez długi czas. Niemniej zazwyczaj starcia wcale nie są skomplikowane, ponieważ rywale zachowują się przewidywalnie.

W pojedynkach 1 na 1 ze standardowymi wojownikami należy stosować taktykę dwóch-trzech szybkich ciosów i uniku, zanim przeciwnik wykona kontratak albo stracimy całą witalność na ofensywę. Lepiej trzymać się wroga blisko, by nie wyciągał on broni dystansowej, ponieważ unikanie strzałów wymaga większej zręczności. Z kolei w przypadku atakowania bronią dystansową, należy liczyć się z ryzykiem adekwatnej odpowiedzi – choć nie zawsze, gdyż można utrzymywać bliski kontakt i ładować we wroga choćby z kuszy czy strzelby. Wszystko to kwestia wprawy i wiedzy na temat tego, kiedy można zaatakować, kiedy należy zrobić unik, a kiedy najlepiej szybko zwiewać.

19

Krzysztof Lewandowski

Autor: Krzysztof Lewandowski

Studiował dziennikarstwo, filologię polską i psychologię realizowane na UKSW, UW i SWPS. Tam napisał m.in. pracę dyplomową poświęconą współczesnej roli czarno-białego kina. W GRYOnline.pl pracuje od sierpnia 2021 roku. Pisze artykuły oraz recenzje gier, filmów i seriali, a od lipca 2023 roku zajmuje stanowisko specjalisty ds. kreowania treści w dziale Paid Products. Jest autorem artykułu naukowego „Dynamika internetu a zachowania językowe" opublikowanego w książce „Relacje w cyberprzestrzeni”. Współtworzył słownik nazw miejscowych warszawskiej dzielnicy Wawer. Próbował sił z wierszami, ale w przyszłości wolałby napisać powieść. Pisanie w sieci zaczął na portalu GameExe.pl w wieku 14 lat. Najpierw recenzował książki, ale na tym nie poprzestał i na różnych portalach internetowych oceniał gry, filmy, seriale czy komiksy. Najbardziej podobają mu się motywy surrealistyczne i gry RPG.

Zagrasz w Elexa 2?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl