3. Towarzysze są pomocni, ale upierdliwi. 10 rzeczy, która warto wiedzieć o Elex 2
- Elex 2 - 10 rzeczy, o których chciałbym wiedzieć przed zagraniem
- 3. Towarzysze są pomocni, ale upierdliwi
- 5. Uważajcie na poziom zniszczenia
- 7. Warto tworzyć własną amunicję
- 9. Przełączajcie się między bronią do walki wręcz a dystansową
3. Towarzysze są pomocni, ale upierdliwi
Już na początku gry powinniście czym prędzej zrekrutować pierwszego towarzysza, który będzie ochraniał Wasze tyły. Najłatwiej pójdzie Wam z Kają, ponieważ berserka pojawia się bardzo szybko i wystarczy wykonać dla niej pewne zadanie, aby zechciała pomagać Jaxowi. Pozostałych trzeba poszukać – nie chcę odbierać Wam przyjemności ze znajdowania kolejnych przyjaciół. Polecam tylko skierować się do Morkonów, bo tam również pewna postać bez problemu dołączy do wesołej kompanii przyszłych zbawicieli Magalana.
W kupie nie zawsze będzie jednak raźniej, ponieważ twórcy wpadli na w teorii świetny, a w praktyce nie najlepszy pomysł reagowania kompanów na prawie każdą podejmowaną przez nas decyzję. Czasami nawet wzięcie danego zadania wywołuje dezaprobatę sojusznika. Ile razy słyszałem, że mnie pogięło albo coś było słabe… Takie teksty z czasem robią się irytujące.
Gorzej, że podejmowane wybory mogą osłabiać sympatię, jaką towarzysze darzą Jaxa. Działa to jednak głównie wtedy, gdy daną postać mamy obok siebie, więc istnieje sposób na obejście tego problemu. Gdy zauważymy dezaprobatę, możemy wczytać zapis gry, kazać kompanowi gdzieś stanąć, a potem podbiec do NPC-a związanego z zadaniem i wdać się z nim w dialog, podczas którego podejmujemy jakąs decyzję. Tym samym ograniczymy negatywny skutek, jaki ona za sobą niesie.
Oczywiście zawsze można podróżować solo, ale wtedy rezygnujemy z pomocy w walce oraz krótkich rozmów, które możemy odbywać z towarzyszami podczas eksploracji świata.
4. Decyzje mają znaczenie
Brzmi jak oczywistość, ale wolę uprzedzić. Sparzyłem się na tym po wielu godzinach gry, bo dopiero wtedy zdałem sobie sprawę z wpływu, jaki mam na świat. Piranha Bytes naprawdę się postarało, by postacie pamiętały, co zrobiliśmy i komu sprzyjaliśmy.
Aby za dużo nie spoilerować, napiszę tylko, żebyście uważali w wątkach konspiracyjnych. Jest ich dużo, bo u każdej frakcji pojawia się motyw rywalizacji – zazwyczaj dotyczący tego, w jakim kierunku powinno rozwijać się dane ugrupowanie. Zbyt wyraźne sprzyjanie jednej ze stron w końcu zostanie zauważone przez rywali, co może odciąć drogę do awansu w społecznej hierarchii.
Innymi słowy, czasem dobrym pomysłem może być przysługa dla tej grupy, z którą nam nie po drodze. Lepiej nie zamykajcie sobie drzwi, bo inaczej staniecie przed trudnym wyborem, gdzie żadne z rozwiązań nie usatysfakcjonuje Was w pełni. Wtedy pozostanie tylko wybrać mniejsze zło.


