10. RimWorld – kolonia na drugim końcu wszechświata. 25 cichych hitów 2015

Jakub Mirowski

10. RimWorld – kolonia na drugim końcu wszechświata

Różne warunki pogodowe zapewniają znacznie trudniejsze wyzwanie. - 2014-12-26
Różne warunki pogodowe zapewniają znacznie trudniejsze wyzwanie.
INFO:
  • Deweloper: Ludeon Studios
  • Platformy: PC
  • Gatunek: RTS

Zwiedzanie odległych planet to zawsze dość ciekawa rozrywka – a to właśnie, choć niejako z przymusu, będzie naszym zadaniem w RimWorld. Po rozbiciu swego statku kosmicznego gracz otrzymuje do dyspozycji kilku ocalałych i musi założyć dla nich kolonię, która pozwoli im przetrwać w nowopoznanym świecie. Warto zauważyć, że nasi podopieczni nie będą tutaj specjalistami od różnych dziedzin, a raczej zwykłymi pasażerami zniszczonego promu, którzy nie znają się szczególnie na podstawowych aspektach walki o przetrwanie. Na ich użyteczność w danej sytuacji wpłynie przede wszystkim to, kim byli przed katastrofą – jeżeli np. przyjdzie Ci przejąć kontrolę nad inżynierem, możesz liczyć na łatwiejszy rozwój swojego schronienia. Poza tym w RimWorld znajdziemy wiele elementów tradycyjnych dla gatunku: walkę z nieprzyjaciółmi, dbanie o ekonomię, produkcję żywności czy gromadzenie surowców. Produkcja Ludeon Studios ma jednak w rękawie asa, który wyróżnia ją spośród konkurencji.

Jest to możliwość dopasowania charakteru naszej rozgrywki poprzez używanie trzech różnych zestawów sztucznej inteligencji. Znacząco zmieni to obraz całej zabawy: jedna z opcji zapewnia stosunkowo łatwą, przewidywalną partię, idealną do odstresowania się, z kolei druga stopniowo rzuca nam pod nogi coraz trudniejsze przeszkody. Najciekawiej z nich prezentuje się trzecia, będąca ucieleśnieniem chaosu. Po jej aktywowaniu RimWorld staje się absolutnie nieprzewidywalny. Takie zróżnicowanie z pewnością zapewni tej produkcji nieco dłuższe życie.

Dlaczego warto czekać?

Kolonizacja planet oraz zajmowanie się wieloma aspektami rozwoju naszego schronienia zapowiada się naprawdę ciekawie – szczególnie, gdy weźmiemy pod uwagę trzy różne rodzaje występującej tu sztucznej inteligencji.

Podobało się?

0

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Który z opisanych tytułów zainteresował Cię najbardziej?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl