21. The Witness – otwarty świat twórcy Braid. 25 cichych hitów 2015

Jakub Mirowski

21. The Witness – otwarty świat twórcy Braid

Plastyczny styl graficzny The Witness przywodzi na myśl kolorowe malowidła. - 2014-12-26
Plastyczny styl graficzny The Witness przywodzi na myśl kolorowe malowidła.
INFO:
  • Deweloper: Thekla Inc.
  • Platformy: PC, PlayStation 4
  • Gatunek: przygodowe

Na The Witness czekaliśmy już wtedy, gdy publikowaliśmy zeszłoroczne zestawienie naszych „czarnych koni”. Niestety, w nowe dzieło Jonathana Blowa – twórcy hitowego Braid – nie przyszło nam zagrać aż do tej pory. Mamy jednak nadzieję, że już w nadchodzącym roku będziemy mogli zwiedzić opuszczoną wyspę autorstwa studia Thekla Inc.. Podróż na nią zapowiada się bowiem wyśmienicie: przyjdzie nam zwiedzić całkowicie otwarty świat z setkami zagadek do rozwiązania, każdą kryjącą w sobie wskazówki na temat losu terytorium, które eksplorujemy, lub odkrywającą kolejne obszary. The Witness będzie wymagać od gracza spostrzegawczości, cierpliwości i kojarzenia faktów: bez tych cech kilkadziesiąt godzin, jakie ma zająć gra, może się okazać dla niego nieznośne. Naturalnie nie trzeba będzie znaleźć odpowiedzi na każdą z napotkanych łamigłówek, ale zdecydowanie większą satysfakcję sprawi odkrycie wszystkich sekretów opuszczonej wyspy.

Gra zyskała uwagę ze względu na niecodzienne podejście do gatunku przygodówek: rozwiązywanie zagadek z perspektywy pierwszej osoby i to w otwartym świecie to coś, czego w branży nikt jeszcze nie spróbował na taką skalę, co Jonathan Blow. Ponadto ciekawa jest stylistyka: podzielona na jedenaście sektorów, bezludna wyspa z The Witness to miejsce bardzo plastyczne i kolorowe. Jak cały pomysł sprawdza się w praktyce? Osoby, które już zetknęły się z tytułem, miały bardzo pozytywne wrażenia, co tylko wzmaga niecierpliwość w oczekiwaniu na produkcję Thekla Inc.. Obyśmy się nie rozczarowali.

Dlaczego warto czekać?

The Witness może być kolejnym powiewem świeżości w gatunku przygodówek, któremu kilka lat temu wiele osób wierzyło powolną i bolesną śmierć. A Jonathan Blow ma wyjątkowy dryg do tworzenia produkcji, które nie tylko odnoszą komercyjny sukces, ale i zostają w pamięci na długo.

Podobało się?

0

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Który z opisanych tytułów zainteresował Cię najbardziej?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl