Na historię GOL-a miały wpływ zamachy z 11 września. 18 dziwnych faktów o GRYOnline.pl

Maciej Pawlikowski

Na historię GOL-a miały wpływ zamachy z 11 września

W 2000 roku pękła tzw. bańka internetowa, uśmiercając tysiące firm prowadzących swoją działalność w sieci. Nie dziwi więc fakt, że inwestorzy zaczęli sceptycznie podchodzić do kolejnych internetowych inwestycji. GOL nie był tu wyjątkiem. Chcieliśmy płacić swoim autorom i tworzyć profesjonalną markę, a nie fanowską stronę, po której w sieci nie pozostanie żaden ślad.

Zarząd GRY-OnLine S.A. Od lewej Rafał Swaczyna, Michał Bobrowski, Przemysław „Łosiu” Bartula i CEO – Mariusz Klamra. - 18 dziwnych faktów o GRYOnline.pl, o których nie mieliście pojęcia - dokument - 2021-01-30
Zarząd GRY-OnLine S.A. Od lewej Rafał Swaczyna, Michał Bobrowski, Przemysław „Łosiu” Bartula i CEO – Mariusz Klamra.

Szukaliśmy więc inwestorów na całym świecie. Do atmosfery krachu po bańce internetowej dołączyły przerażające wydarzenia. Jeden z naszych inwestorów miał swoje biura w wieżach WTC i po 11 września wycofał się z inicjatywy. Ostatecznie wszystko skończyło się dobrze, bo m.in. dziś mogę pisać dla Was ten tekst, ale wówczas nie było nam do śmiechu.

Jeśli chodzi o poradniki, konkurujemy z najlepszymi na świecie

Mało kto o tym wie, ale dział poradników w GRYOnline.pl to duży, niezwykle ważny i prężnie działający element serwisu. W dziale tym oprócz autorów pracują w zasadzie trzy osoby, które każdego miesiąca starają się, aby z poradami dotrzeć nie tylko do polskich odbiorców, ale również do naszych kolegów z Zachodu.

Dział poradników 2018–2019. Od lewej redaktor bezczelny UV, Maciej Pawlikowski i Karol Ryka. Skład zmienił się w 2020 roku – ja skupiłem się w całości na Gamepressure, a do działu doszła Julia Dragović. - 18 dziwnych faktów o GRYOnline.pl, o których nie mieliście pojęcia - dokument - 2021-01-30
Dział poradników 2018–2019. Od lewej redaktor bezczelny UV, Maciej Pawlikowski i Karol Ryka. Skład zmienił się w 2020 roku – ja skupiłem się w całości na Gamepressure, a do działu doszła Julia Dragović.

Na Zachodzie zresztą robi się o wiele ciekawiej, bo to właśnie tam ścigamy się z takimi tuzami branży gier jak amerykańskie IGN, Game Informer, Polygon czy Powerpyx. Konkurencja bywa bezwzględna, ale dumą napawa nas fakt, że niejednokrotnie wychodzimy z tej śmiertelnej walki z tarczą. Satysfakcja, jaką czujemy, gdy nasz kilkusetstronicowy projekt wyskakuje w amerykańskim Google’u na pierwszym miejscu, jest wprost nie do opisania. Nie udałoby się to oczywiście bez pracy i wsparcia wielu ludzi, świetnych autorów i naszego działu tłumaczeń (Jakub Nowak, Mateusz Sawka, Mateusz Pytlik, Filip Liebert i wielu innych – pozdrawiamy!).

Podobało się?

292

Maciej Pawlikowski

Autor: Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl