Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 lutego 2018, 13:55

autor: Adrian Werner

Zwolnienia w Failbetter Games - Sunless Skies sprzedaje się poniżej oczekiwań

Słabsza niż się spodziewano sprzedaż Sunless Skies we wczesnym dostępie zmusiła studio Failbetter Games do zwolnienia części pracowników i opóźnienia premiery pełnej wersji gry. Podjęto także decyzję o zamknięciu mobilnego wydania Fallen London. Dalej rozwijana będzie za to edycja przeglądarkowa.

Sunless Skies zadebiutowało w Steam Early Access w sierpniu 2017 r. - Zwolnienia w Failbetter Games - Sunless Skies sprzedaje się poniżej oczekiwań - wiadomość - 2018-02-08
Sunless Skies zadebiutowało w Steam Early Access w sierpniu 2017 r.
SUNLESS SKIES W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Failbetter Games
  2. Wydawca: Failbetter Games
  3. Gatunek: strategia
  4. Platforma: PC
  5. Data premiery: 2018 r.

Niepokojące wieści napłynęły ze strony studia Failbetter Games, znanego z takich tytułów jak Fallen London czy Sunless Sea. Szefowie firmy zmuszeni byli zwolnić czterech pracowników, co jest sporą częścią całej załogi, która liczy raptem kilkanaście osób.

Zmniejszenie zatrudnienia spowolni prace nad Sunless Skies i z tego powodu gra nie zdąży na zapowiadaną majową premierę. Autorzy podkreślają, że projekt nie jest zagrożony, podobnie jak całe studio Failbetter Games. Zespół po prostu zmuszony został do ograniczenia skali swojej działalności, tak aby nie ryzykować przyszłości całej firmy.

Problemy studia wynikają ze słabszych niż się spodziewano wyników Sunless Skies we wczesnym dostępie. Sprzedaż gry wyniosła raptem 15% tego, co Sunless Sea osiągnęło w porównywalnym okresie. Było to dla autorów sporym zaskoczeniem, gdyż Kickstarter Sunless Skies okazał się dużym sukcesem, zbierając ponad 377 tysięcy dolarów, czyli prawie czterokrotnie więcej niż Sunless Sea.

Twórcy przyznają, że zbyt szybko wypuścili Sunless Skies w Steam Early Access. Gra była na zbyt wczesnym etapie produkcji, aby wzbudzić prawdziwy entuzjazm graczy i w rezultacie studio zmarnowało okazję do wypromowania projektu. Można przypuszczać, że spory wpływ na wyniki sprzedaży mógł mieć również charakter tego tytułu. Koncentruje się on bowiem na fabule i wielu fanów Sunless Sea może po prostu czekać na pełną wersję.

Szefowie Failbetter Games zapewniają, że sytuacja studia nie jest zła. Projektowi Sunless Skies nic nie grozi, a podjęte decyzje mają jedynie zagwarantować, że po wydaniu tej gry firma posiadać będzie wystarczająco dużo środków na opracowanie kolejnej produkcji, zanim wyczerpią im się środki na działalność.

Oszczędności nie ograniczą się do liczebności zespołu pracującego nad Sunless Skies. Porzucono także inicjatywę Fundbetter, za pomocą której studio finansowało małe projekty innych zespołów. Ponadto podjęto decyzję o zamknięciu mobilnej wersji Fallen London, gdyż nie cieszy się ona dużą popularnością. Dobrze radzi sobie za to przeglądarkowy pierwowzór, który niedługo ma zostać solidnie odświeżony.

  1. Oficjalna strona studia Failbetter Games

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej