Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 stycznia 2024, 13:15

Zwolnienia u twórców WoW miały dotknąć zespoły odpowiedzialne za fabułę

Zwolnienia Microsoftu nie oszczędziły Blizzarda. Wśród zwolnionych pracowników są również osoby odpowiedzialne za fabułę i historię World of Warcraft i Overwatcha.

Źródło fot. Blizzard Entertainment / Microsoft.
i

Wielkie zwolnienia Microsoftu nieprzyjemnie zaskoczyły fanów Activision Blizzard. Mocno poszkodowany jest także zespół odpowiedzialny za narrację i tło fabularne marki Warcraft, o czym doniósł m.in. przewodzący „historykom” Azeroth Sean Copeland w serwisie LinkedIN (via Reddit).

Pod koniec zeszłego tygodnia Copeland poinformował, że zespół opuściły dwie osoby: Courtney Chavez oraz Madi Buckingham. Najwyraźniej nie były to pierwsze zwolnienia – już pod koniec zeszłego roku Blizzard „po cichu” zmniejszał liczbę pracowników. To właśnie wśród nich znalazł się jeden z „historyków” WoW-a, który w serwisie Reddit odpowiedział na pytania internautów.

Oczywiście znaleźli się ludzie, którzy z satysfakcją komentowali zwolnienia osób odpowiedzialnych za niepopularne zwroty fabularne w World of Warcraft w ostatnich latach (choć nie Steve’a Danusera). Tyle tylko, że „historycy” nie odpowiadają za scenariusze – to jednostka oddzielona od zespołu narracyjnego, co zresztą wyjaśnił jeden z byłych pracowników Blizzarda. Jak stwierdził, to raczej „dział kontroli jakości”, który sprawdza działania osób tworzących historię Azeroth (choć, jak to z „QA” bywa, ich uwagi nie zawsze są brane pod uwagę).

Jednakże również dział narracji miały dotknąć spore zwolnienia, aczkolwiek nie mamy potwierdzonych informacji na ten temat (via serwis X). Skądinąd wiemy, że Blizzard Entertainment opuściła spora część zespołu odpowiedzialnego za fabułę serii Overwatch, z główny projektantem narracji Gabinem Jurgenem-Fyhrie na czele.

Wypada też zauważyć, że zespół „historyków” nigdy nie był zbyt liczny. Według byłego pracownika po ostatnich zwolnieniach „Lore Team” to tak naprawdę tylko dwie osoby. Być może wspomogą się one AI lub fanowskimi zbiorami wiedzy o Azeroth, ale ani jedne, ani drugie raczej nie są godne zaufania w kwestii tła fabularnego.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej