Zdaniem fanów, twórcy PoE 2 całkowicie zapomnieli o jednej z klas postaci. Wielbiciele wojownika czują się porzuceni
Rzeczywistość nie rozpieszcza zwolenników wojownika. Gracze Path of Exile 2 po raz kolejny zwracają uwagę na problemy klasy.

Fani klasy wojownika w PoE 2 dalej nie mają łatwego życia. Kilka dni temu pisaliśmy już o tym, że całość jego projektu wypada najbardziej „blado” w porównaniu z innymi dostępnymi w grze opcjami wyboru klasy. Gracze jednak nie poprzestali na ogólnej krytyce i teraz dokładnie analizują wszystkie aspekty jego designu w odniesieniu do kluczowych mechanik gry. Szczególnie zwracają uwagę na kwestię pancerza i redukcję obrażeń.
To nie pancerz, to papier
Oto, dlaczego (zdaniem graczy) wojownik się nie sprawdza: przede wszystkim liczby widoczne na ekranie postaci sugerują ogromną redukcję obrażeń, ale nie mają znaczenia, kiedy to naprawdę się liczy. Pancerz bowiem nie sprawdza się przeciwko wszystkim obrażeniom poza tymi zaklasyfikowanymi jako odniesione podczas walki wręcz (co sugeruje słaby projekt tego elementu rozgrywki).
Jest tak, ponieważ główni bossowie i przeciwnicy o wyższym poziomie zaawansowania nie miewają słabych ataków. Na domiar złego, mogą mieć modyfikatory obrażeń, które sprawią, że biją średnio 25 razy mocniej, niż ich podwładni. Przeciwnicy i moby o najniższym poziomie trudności z kolei giną praktycznie od każdego uderzenia. Pancerz chroni głównie przed nimi, z kolei wrogom o wyższym poziomie trudności nie daje rady – jest zatem praktycznie bezużyteczny.
Remedium? Jeden z komentujących sugeruje na przykład, że „ekran postaci powinien pokazywać, jak dużą redukcję obrażeń zapewnia pancerz przy ciosie równym całkowitej ilości punktów życia. Dzięki temu łatwiej byłoby ocenić, jak skuteczny jest pancerz w momentach, kiedy naprawdę jest potrzebny”.
Graczom wszystko to bardziej chyba przypomina szkic, niż właściwy, przemyślany projekt, o którym twórcy pisali w jednej ze swoich aktualizacji. Nie jest to jednak jedyna klasa, która cierpi z powodu niedopracowania. Trzeba uzbroić się w cierpliwość.
- Różności
- PoE 2