Którzy bohaterowie sprawdzają się najlepiej w nowym hack’n’slashu? Część z nich zdecydowanie wybija się na tle reszty.
W ciągu pierwszego tygodnia od premiery Path of Exile 2 udowodniło, że potrafi wyróżnić się na rynku ARPG-ów. Produkcja Grinding Gear Games okazała się być bardziej wymagająca niż reszta, co jednych zafascynowało, a innych skłoniło do sięgnięcia po łatwiejsze tytuły. Niezależnie od opinii, gracze coraz bardziej rozgryzają mechaniki „dwójki”, włączając w to klasy. Które z nich radzą sobie najlepiej?
Jeden z użytkowników Reddita przygotował zestawienie wszystkich klas w oparciu o oficjalny ranking najlepszych graczy PoE 2. Spośród dwunastki dostępnych postaci zdecydowanie wybija się Deadeye, czyli specjalizacja strzelca opierająca się na szybkich atakach dystansowych. Na tę klasę zdecydowało się 317 graczy z tysiąca królujących w rankingu.
Nieco niżej uplasowały się Infernalist (237 graczy) oraz Stormweaver (198 graczy). Są to kolejno podklasy dla wiedźmy, która może przeobrazić się w ognistego demona, oraz czarodziejki władającej błyskawicami.

Na pytanie, dlaczego Deadeye jest aż tak popularny, fani sugerują uczynienie strzelca jeszcze lepszym w swoim fachu. Taka postać jest szybka, a jednocześnie nie przekombinowana, dzięki czemu gracze cieszą się przyjemną rozgrywką jak na realia PoE 2.
Zadaje dużo obrażeń nawet z kiepskim ekwipunkiem i jest prosty do grania. To po prostu build z „jedynki”.
Jak można wywnioskować z tabeli, pozostałe klasy znajdują się daleko w tyle, przynajmniej jeśli chodzi o podium grających. Szczególnie „słabi” w zestawieniu wydają się Chronomancer (czarodziejka czasu) i Acolyte of Chayula (mnich chaosu), u których najlepszych da się zliczyć na palcach obu rąk. Niektórzy są zdziwieni takim obrotem spraw, biorąc pod uwagę popularność tych klas przed premierą.
Przed wydaniem gry najbardziej czekałem na Chronomancera, Chayulę i Blood Mage’a. Ta przewaga wygląda naprawdę dziwnie. Prawie wszystkie klasy wydają się niewystarczająco silne? Może patrzę na to z perspektywy PoE 1.
Problemem pozostałych klas są najpewniej ograniczone umiejętności, które choć są potężne, nie czynią tych postaci łatwiejszymi do opanowania. Najczęściej wybierane klasy są elastyczne, a przy tym oferują więcej. Być może jest to jedna z tych rzeczy, które studio dopracuje przed oficjalną premierą dla wszystkich.
5

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.