PoE 2 jest boleśnie trudne i jak widać był to strzał w dziesiątkę. Masa fanów błaga, by nie ułatwiać rozgrywki
Nowa odsłona hack’n’slasha spotkała się z ciepłym przyjęciem. Graczy wyraźnie cieszy wyzwanie, jakie stawia przed nimi produkcja od Grinding Gear Games.

Path of Exile 2 od dwóch dni jest dostępne we wczesnym dostępie, przyciągając przed monitory tysiące graczy. Choć problemy z serwerami mogły nieco zepsuć radość z premiery, hack’n’slash cieszy się pozytywnymi recenzjami, nawet jeśli część z nich to przemycona krytyka konkurencji od Blizzarda.
Wbrew pozorom, jednym z najczęściej chwalonych elementów jest oferowany przez „dwójkę” poziom trudności. Cieszy on graczy do tego stopnia, że wręcz błagają Grinding Gear Games o pozostawienie rozgrywki taką, jaka jest obecnie.
„Ta gra przypomina Elden Ring”
Path of Exile 2 okazało się być nieco trudniejsze od swojej poprzedniczki, prezentując fanom prawdziwe wyzwanie. Przeciwnicy i bossowie są potężniejsi niż w „jedynce”, a co za tym idzie, ich pokonanie zajmuje więcej czasu. W ciągu ostatnich kilkunastu godzin, redditowi fani zaczęli zwracać się do GGG z prośbą o pozostawienie takiego stanu gry.
Wielu ludzi próbuje grać tak, jakby to było PoE1 i denerwuje się, że albo umierają, albo bossowie zajmują więcej czasu do pokonania. Mam nadzieję, że GGG utrzyma się przy tym tempie i nie wprowadzi drastycznych zmian balansu.
Minęło trochę czasu od wydania zbalansowanej (pod względem wyzwania/nagród) i fajnej nowej gry. Ja, moja żona, przyjaciele i wielu współpracowników cieszymy się z poziomu trudności oraz przygody we wczesnym dostępie. Ciężko coś takiego stworzyć, więc chrońcie to tak długo, jak tylko możecie. Dziękujemy, GGG.
Czy Path of Exile 2 rzeczywiście jest tak boleśnie trudne? Fani sugerują, że problem leży naprawdę w częstotliwości dropów. Cytując jednego z komentujących, wielu graczy wkracza w trzeci akt z tymi samymi przedmiotami, które podnieśli na samym początku, co utrudnia rozwijanie ekwipunku. Inną kwestią są koszty respecjalizacji na niższych poziomach, które nie skalują się z przypływem złota.
Zdaniem fanów, to właśnie na tym powinni skupić się twórcy z GGG, pozostawiając obecny poziom trudności w spokoju. Posiadając dobrze dobrany ekwipunek, starcia z bossami są wymagające, ale jednocześnie wynagradzające. Niektórzy porównują Path of Exile 2 do Hadesa czy nawet Elden Ring.
Uwielbiam [tę grę]. Kiedy umieram, przemyślam swoje podejście. Nie jestem zbyt dobry w tworzeniu buildów, także jestem pewien, że zrobię coś nie tak ze swoją czarownicą, ale nie spieszę się i uczę się po drodze.
Pamiętajmy jednak, że Path of Exile 2 wciąż znajduje się we wczesnym dostępie i jeszcze wiele mechanik może ulec zmianie. Czy jedną z nich będzie poziom trudności, czyniący z gry Elden Ring action RPG-ów? Trudno stwierdzić na tym etapie.
- Różności
Komentarze czytelników
duxdaro Pretorianin

Jeszcze nie grałem, ale takie info tylko cieszy i serio też mam nadzieję, że tak zostanie. Bo w D4 poziom trudności jest obecnie jak dla debili... Pozostało tylko jeszcze czekać, aż Blizz doda przycisk "auto play" na wzór mobilek...
Promko Legionista
A ja się dzięki temu odbiłem. Mam mało czasu na granie i nie mam ochoty się męczyć. Ale gra ma swoich wiernych fanów, więc niech się bawią. Jest tak dużo gier, że każdy coś dla siebie znajdzie. Jak będę chciał posiekać mobki, to wrócę do D IV.
dariuszw25 Legionista
Grałem w Poe 1 i chwilę tylko, steam wnerwia już na samym początku tworzenia postaci, bo jakiej nazwy by się nie wybrało to zajęta, chwilę pograłem ale wolę Grimm dawn
silento2 Junior
Tak. Już są nawet zapowiadane demonstracje poparcia dla skali trudności. A skończy się tym, że tak jak zwykle, rzesze te skończą na buildach z Mobalitycs, itp. Kto ma czas i zasoby na robienie doktoratu z mechanik, poza nieliczną grupą hardcorowych graczy?
Babojad Junior
Diablo skonczylo sie na drigiej czesci I raczej niczym puki co nie zablysleli. Ciagle bezsensowna lupakna mobow az do zzygania bez użyteczne itemy które sypią się wszędzie bez użyteczne Uber unikaty i durne sezony i na nowo tworzenie postaci co sezon żenada.
Path of exile 1 I 2 może grafika i efekty nie powalają na nogi jak w diablo ale jest bardziej rozwinięta trudniejsza oraz trzeba kombinować a nie lecieć na pałe