Serwery Path of Exile 2 nie wyrobiły w trakcie debiutu we wczesnym dostępie. Mimo to gra zbiera bardzo dobre opinie od graczy.
Wczoraj we wczesnym dostępie zadebiutowała gra Path of Exile 2, czyli kontynuacja przebojowego RPG-a akcji typu hack’n’slash. Warto więc sprawdzić, z jakim odbiorem spotkał się ten tytuł.
Zabijam wrogów, a oni upuszczają przedmioty. To o wiele lepsza gra niż Diablo 4.
Dnia 6 grudnia 2024 roku, dokładnie o godzinie 20:00, umarł Blizzard razem ze swoim Diablo, nikt nie będzie pamiętał.
Poza tym graczom ogólnie Path of Exile 2 bardzo przypadło do gustu. Niektórzy mają jednak problem z wysokim poziomem trudności. W dużej części wynika on z typowego dla tej marki niedorzecznie wręcz rozbudowanego drzewka rozwoju. Wielu osobom ciężko jest się w nim połapać, gdyż w sieci nie są jeszcze dostępne obszerne poradniki, które ułatwiały to w przypadku pierwszej części. Część użytkowników narzeka także na opóźnienia w sterowaniu oraz słabą wydajność.
Twórcy spodziewali się, że serwery nie wyrobią i dlatego uczynili wczesny dostęp płatnym (wersja 1.0 będzie korzystała z modelu free-to-play). Ten plan nie do końca się jednak udał, bo gracze wykupili miliony pakietów zapewniających możliwość zabawy w Early Access.
Jak widać jednak, wszystkie te problemy z serwerami nie zniechęcają fanów. Można to zresztą dostrzec również na konsolach. W PlayStation Store wersja na PS5 ma średnią ocen 4,62/5, podczas gdy w przypadku wersji na Xboxy Series X/S jest to 4/5.
Path of Exile 2 wykręca również wysokie wyniki aktywności. Rekord dnia premiery wyniósł 459 263 osób bawiących się równocześnie na Steamie, co jest tym bardziej imponujące, że duża część z nich przez długi czas wpatrywała się w ekran logowania. Co ważne, kontynuacji już teraz udało się prawie dwukrotnie przebić rekord pierwszego PoE.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.