Path of Exile 2: Gracze są bardzo rozczarowani klasą, która powinna być bezpiecznym wyborem

Wielu graczy zwraca uwagę na problemy wojownika w PoE 2. Krytyka dotyczy głównie braku balansu, zbyt słabej obrony i ograniczonego wyboru umiejętności.

cooldown.pl

Danuta Repelowicz

Path of Exile 2: Gracze są bardzo rozczarowani klasą, która powinna być bezpiecznym wyborem, źródło grafiki: Midjourney.
Path of Exile 2: Gracze są bardzo rozczarowani klasą, która powinna być bezpiecznym wyborem Źródło: Midjourney.

Kolejny dzień i trwa kolejna dyskusja wokół Path of Exile 2: tym razem chodzi o klasę wojownika, która zdaniem niektórych użytkowników nie spełnia swojego zadania. To następna (po drzewku umiejętności, zbyt dużej prędkości rozgrywki i bardzo rozbudowanych mapach) kwestia, której korekty domagają się we wczesnym dostępie.

Co zarzucają gracze wojownikowi? Przede wszystkim brak zbalansowania. Klasa nie radzi sobie z wyzwaniami: pancerz nie jest efektywny, odporność nie robi różnicy, a blokowanie jest bezużyteczne przeciwko obrażeniom od żywiołów, atakom typu one-shot i bossom. Drzewko umiejętności również nie daje zbyt dużego wyboru: gracze skarżą się, że można albo kumulować punkty na sile, albo skoncentrować się na zwiększaniu punktów życia, wtedy jednak ucierpi ofensywa.

Grinding Gear Games - Path of Exile 2: Gracze są bardzo rozczarowani klasą, która powinna być bezpiecznym wyborem - wiadomość - 2025-01-02
Grinding Gear Games

W cieniu magii

Graczom wydaje się to niesprawiedliwe, w szczególności w odniesieniu do klas opartych na magii. Te mogą korzystać z różnych udogodnień, jak na przykład Energy Shield. W dodatku dzięki zaklęciom długodystansowym mogą skutecznie i łatwo pozbywać się nawet najtrudniejszych przeciwników z daleka. Na domiar złego, wojownicy są powolni – ich ataki są czasochłonne, a przez cały czas ich trwania klasa jest wystawiona na obrażenia.

Fani zarzucają twórcom także, że nie wywiązali się z obietnicy, którą złożyli w swoim „manifeście”. Zapowiadali bowiem, że celem Path of Exile 2 było przeprojektowanie systemu walki, ze szczególnym uwzględnieniem walki wręcz. W opinii jednego z graczy obecny system jest porażką, a „walka wręcz w tej grze jest gorsza niż w pierwszym PoE”.

Ponieważ jednak rzeczy do poprawy jest sporo, nie ma sensu nastawiać się, że tak istotne kwestie pozostaną bez zmian. Wojownik to jedna z najbardziej kultowych klas RPG, sami twórcy zaś stopniowo, ale regularnie wprowadzają zmiany do gry. Warto uzbroić się w cierpliwość i obserwować dalszy rozwój sytuacji.

  • Różności
  • PoE 2
Podobało się?

4

Danuta Repelowicz

Autor: Danuta Repelowicz

Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2025-01-03
12:43

Qverty Legend

Qverty

Monk jest bardzo dobrze odebrany więc na logikę nie tu problem.

Tyle, że WSZYSTKIE buildy dla monka są oparte o walkę na dystans, pierwsze kilkanaście poziomów gry monkiem (zanim odblokujemy sensowne skill gemy) kiedy jesteśmy zmuszeni grac w zwarciu to droga przez mękę. Szczególnie, że połowa mobów ma jakiś efekt po śmierci (np. wybucha, rozlewa kwas, zamraża itd). Granie w zwarciu jest trudne.

Aczkolwiek warrior nie jest aż tak słaby, widziałem już buildy tej klasy gdzie przy kliknięciu wybucha pół ekranu.

Sam Alkeizer gra warriorem z resztą.

https://youtu.be/JIc_P0yenDM?si=RvTRtfEBpA6cYz_J

Edit. No teraz się przerzucil na mnicha xD

Komentarz: Qverty
2025-01-03
13:19

maciejj2581114 Junior

Qverty ja nie wiem jak ty grałeś monkiem skoro grałeś na odległość xD od samego początku gram typowo w zwarciu na pełnym ES,EV i armor + full resyy i na 93lvlu mam 73 deady... Problem tkwi w ludziach którzy nie potrafią zrobić własnego buildu tylko liczą na to ,że w internecie znajdą coś świetnego a finalnie większość tych buildow z internetu to sobie można wsadzić między pośladki;)

Komentarz: maciejj2581114
2025-01-04
13:30

pigeonboi Junior

Akurat 99% ludzi gra charged staffem i nie sadze, że 73 deadow to sukces. Gram lodową wersją i mam 0 deadow, bo każdy prawił y misiek gra na hc.
Co do robienia własnych buildow to jasne, o ile ktoś rozumie mechaniki i grał wcześniej w poe1, jeżeli nie to zdecydowanie odradzam, bo jest masa dobrych już określonych buildow.

Komentarz: pigeonboi
2025-01-05
16:13

Rebe1 Legionista

No no, a te wszystkie Warriory pod Shockwave totem to nieporozumienie, co nie? Ehh, płaczu ludzi po prostu nigdy nie ogarnę...

Komentarz: Rebe1
2025-01-07
03:01

andrzejm258111417 Junior

😃

Ja przeszedłem Super Mario w lewą stronę??

Komentarz: andrzejm258111417

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl