Wielu graczy zwraca uwagę na problemy wojownika w PoE 2. Krytyka dotyczy głównie braku balansu, zbyt słabej obrony i ograniczonego wyboru umiejętności.
Kolejny dzień i trwa kolejna dyskusja wokół Path of Exile 2: tym razem chodzi o klasę wojownika, która zdaniem niektórych użytkowników nie spełnia swojego zadania. To następna (po drzewku umiejętności, zbyt dużej prędkości rozgrywki i bardzo rozbudowanych mapach) kwestia, której korekty domagają się we wczesnym dostępie.
Co zarzucają gracze wojownikowi? Przede wszystkim brak zbalansowania. Klasa nie radzi sobie z wyzwaniami: pancerz nie jest efektywny, odporność nie robi różnicy, a blokowanie jest bezużyteczne przeciwko obrażeniom od żywiołów, atakom typu one-shot i bossom. Drzewko umiejętności również nie daje zbyt dużego wyboru: gracze skarżą się, że można albo kumulować punkty na sile, albo skoncentrować się na zwiększaniu punktów życia, wtedy jednak ucierpi ofensywa.

Graczom wydaje się to niesprawiedliwe, w szczególności w odniesieniu do klas opartych na magii. Te mogą korzystać z różnych udogodnień, jak na przykład Energy Shield. W dodatku dzięki zaklęciom długodystansowym mogą skutecznie i łatwo pozbywać się nawet najtrudniejszych przeciwników z daleka. Na domiar złego, wojownicy są powolni – ich ataki są czasochłonne, a przez cały czas ich trwania klasa jest wystawiona na obrażenia.
Fani zarzucają twórcom także, że nie wywiązali się z obietnicy, którą złożyli w swoim „manifeście”. Zapowiadali bowiem, że celem Path of Exile 2 było przeprojektowanie systemu walki, ze szczególnym uwzględnieniem walki wręcz. W opinii jednego z graczy obecny system jest porażką, a „walka wręcz w tej grze jest gorsza niż w pierwszym PoE”.
Ponieważ jednak rzeczy do poprawy jest sporo, nie ma sensu nastawiać się, że tak istotne kwestie pozostaną bez zmian. Wojownik to jedna z najbardziej kultowych klas RPG, sami twórcy zaś stopniowo, ale regularnie wprowadzają zmiany do gry. Warto uzbroić się w cierpliwość i obserwować dalszy rozwój sytuacji.
4

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.