Drzewko skilli w PoE 2 jest większe, ale wypchane nudnymi pasywkami? Fanom „jedynki” trudno pogodzić się ze zmianami
Premiera najnowszego Path of Exile spotkała się z ciepłym przyjęciem, ale nie zabrakło uwag graczy. Część z nich dotyczy nowego drzewka umiejętności, które zdaniem niektórych jest zbyt uproszczone.

W najnowszą odsłonę Path of Exile można grać od piątku. Choć premierowy weekend gry wypadł zdecydowanie pozytywnie, to i tym razem nie obyło się bez uwag graczy. Już teraz twórcy zabrali się do pracy i obiecują zmiany. Poprawione mają zostać między innymi system łupów, modyfikatory map czy mechanika robienia uników. Czy jednak na tej liście znajdzie się miejsce na drzewko umiejętności?
Nie samym atakiem żyje człowiek
Graczom nie przypadł do gustu projekt rozdzielania zdolności w PoE 2. Głównym zarzutem wobec niego jest brak różnorodności - w pierwszej części gracze musieli dokonywać wyboru między atakiem a obroną, z kolei w drugiej balans ten zaniknął. Zdaniem graczy dominują opcje ofensywne, a obrona jest rozproszona po całym drzewku i przez to trudno dostępna.
Nowe drzewko nie spodobało się fanom również z tego względu, że za bardzo przypomina to znane z Diablo 4. Ich zdaniem, zamiast bazować na sensownych rozwiązaniach znanych z pierwszej części PoE i je rozwijać, twórcy uprościli i ograniczyli projekt drzewka umiejętności. Różnorodność ogranicza się do procentowych zmian w ich działaniu, a wiele przydatnych skilli także zostało zmodyfikowanych i osłabionych. Jeden z graczy porównał nawet projekt drzewka do "screenshotu w 480p z pierwszego Path of Exile".

Z drugiej strony, społeczność miała dużo czasu, by przyzwyczaić się do modelu drzewka z pierwszej części. Krytyka może więc wynikać po prostu z tego, że gracze mieli więcej czasu na rozpracowanie gry i wyrobienie sobie własnych, unikalnych strategii:
Tworzenie drzewka w PoE1 często sprowadzało się do wybrania kluczowych umiejętności, a potem zebrania każdej z nich w promieniu dwudziestu mil. Ale, tak po prawdzie, wynika to też z tego, że ludzie po prostu rozpracowali pierwsze PoE. Wiadomo co działa, a co nie. Lata grania robią swoje.
Przed Path of Exile 2 jeszcze długa droga. Gra jest dopiero we wczesnym dostępie i wiele może się zmienić. Na tym etapie głos graczy jest jednak wyjątkowo istotny, a sami twórcy póki co wykazują się zrozumieniem i otwartością na sugestie. Jest duża szansa, że i w tym razem przychylą się do próśb graczy.
- Różności
- PoE 2
Komentarze czytelników
Sandro_de_Vega Centurion
Drzewko uproszczone, błagam niech te pacany się leczo. Wyrzucono z drzewka +hp nody. I sprawiono, że autostrady dają więcej opcji poprzez wybór atrybutu. To nie jest uproszczenie tylko zwiększenie możliwości kombowania klas. Szczególnie, że teraz gra płynnie używa zmiany broni jako aktywnej mechaniki.
A co do rozstrzału defensywnych nodek... SĄ WSZĘDZIE, a przez mocniej wijące się autostrady mamy do nich łatwiejszy dostęp. Co innego kwestia tego, że nie do końca są one potrzebne.
Walczyłem wczoraj z jednym bossem, który zabił mnie 6 razy. Bo nie mogłem wyczuć jego jednego ataku i mi ściągał nim 80% hp. Za każdym razem.
Więc 7 raz podszedłem do niego i zrobiłem go no hit. Proste. Nie masz defensów? To po prostu nie otrzymuj hitów.
Z drugiej strony da się grać na 100% tank, 0 dmg, ale jednocześnie możesz być aura botem dla party. Discipline z pały, do tego parę aur na spiricie i możesz nawet wielką tarczą tankować hity.
maszynypancerne Pretorianin

Specem nie jestem, ale podobne opinie słyszałem od ludzi co żeby zjedli na Poe, mój syn gra 8 lat i też mu nie pasuje wiele rzeczy. Mnie gra pasuje ale też pewne rzeczy bym zmienił. Znajomi już ukończyli akty a ja zmagam się z przeżywalnością, drzewko resetowałem 3 razy, ekwipunek leci albo nie pod moją postać albo lipa, handlarze też mają często biedę i tworzenie mi nie poszło, martwy punkt. Peszek w loocie? Pewnie tak. Więc jednemu idzie lepiej innemu gorzej. Mnich ma słabe drzewko ,nie wiem jak inne postacie. Mnichem wykonujesz skok i atakujesz a mimo tego zostajesz trafiony lub atak zostaje przerwany, to samo u luczniczki. Jest trochę rzeczy które są meh