Iran kojarzy się z wieloma rzeczami, ale produkcja gier nie jest jedną z nich. Ten stan rzeczy stara się zmienić zlokalizowane w tym kraju niezależne studio RSK Entertainment.
Rzadko kiedy mamy okazję grać w tytuły wyprodukowane w Iranie. Ten stan rzeczy powoli zaczyna jednak ulegać zmianie. W zeszłym roku w Polsce wydana została zręcznościówka Garshasp, a teraz serca miłośników przygodówek próbuje podbić niezależne studio RSK Entertainment. Zespół zakończył już produkcję projektu zatytułowanego Murder in Tehran's Alleys 1933 i jednocześnie rozpoczął prace nad grą Forgotten Sound. Oba tytuły przeznaczone są na pecety.
Murder in Tehran's Alleys 1933 opowie historię śledztwa dotyczącego brutalnej serii morderstw. Niewinne dzieci są wpierw torturowane, a następnie ćwiartowane na kawałki i nikt nie jest w stanie odgadnąć motywów sprawcy. Mieszkańców Teheranu zaczyna ogarniać panika podsycana przez lokalne media. Wcielimy się w detektywa Afshara, który podczas próby rozwiązania sprawy skorzysta z pomocy dziennikarza imieniem Sarsolooki.
Grafika gry wykorzysta popularne wśród przygodówek dwuwymiarowe tła, po których poruszają trójwymiarowe postacie. W trakcie zabawy zwiedzimy 18 lokacji i wejdziemy w interakcje z 22 postaciami. Murder in Tehran's Alleys 1933 zaoferuje dwa poziomy trudności i kilka różnych zakończeń. Jednokrotne przejście kampanii powinno zająć około siedmiu godzin. RSK Entertainment zakończyło już cykl produkcyjny projektu i obecnie poszukuje wydawcy.
Twórcy nie zamierzają się jednak wybrać na urlop. Zamiast tego od pewnego czasu pracują nad przygodówką fantasy zatytułowaną Forgotten Sound. Akcja rozpocznie się w tajemniczym mieście, w którym po śmierci królowej zakazano jakiejkolwiek muzyki. Nie wszyscy są jednak gotowi to zaakceptować. Wcielimy się w księcia Shabaza, który pragnie zagrać na pewnym magicznym instrumencie. Niestety struny artefaktu zostały zerwane i w poszukiwaniu nowych książę wyruszy w niebezpieczną podróż do odległych krain. Twórcy planują zakończyć produkcję Forgotten Sound w marcu tego roku.
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.