Wyniki sprzedaży serii Total War w USA i sukces pre-orderów Total War: Rome II
Ujawniono częściowe wyniki sprzedaży gier z serii Total War. Wszystkie gry z tego cyklu do tej pory sprzedały się w Stanach Zjednoczonych w łącznej liczbie 3,4 miliona egzemplarzy. Z kolei pod względem liczby zamówień przedpremierowych Total War: Rome II kilkukrotnie przewyższyła swoją poprzedniczkę.
Firma NPD Group podzieliła się wynikami sprzedaży gier strategicznych z serii Total War. Dowiedzieliśmy się, że w Stanach Zjednoczonych wszystkie odsłony rzeczonego cyklu sprzedały się dotąd w łącznej liczbie 3,4 miliona egzemplarzy. Co więcej, firma Sega, wydawca serii, poinformowała, że liczba zamówień przedpremierowych na najnowsze Total War: Rome II sześciokrotnie przewyższyła ilość pre-orderów poprzedniej odsłony, Total War: Shogun 2 (dotyczy to pierwszego tygodnia od momentu rozpoczęcia przyjmowania zamówień).

- Strategia czasu rzeczywistego od studia Creative Assembly.
- Przenosi graczy w czasy starożytności, pozwalając poprowadzić do zwycięstwa jedno z istniejących wtedy państw, z Cesarstwem Rzymskim na czele.
- Największą atrakcją gry są wielkie i widowiskowe bitwy.
- Premierę przewidziano na 3 września bieżącego roku.
Jedną z przyczyn takiego sukcesu jest z pewnością długa, bo licząca już trzynaście lat, historia marki Total War, w ciągu której seria zaskarbiła sobie ogromną popularność wśród graczy na całym świecie. W przypadku najnowszego tytułu nie bez znaczenia jest z pewnością również wielki sukces, jaki przed dziewięcioma laty odniósł jego pierwowzór, Rome: Total War.
Jako zachęta do nabycia Total War: Rome II bez wątpienia zadziałała również zakrojona na szeroką skalę kampania marketingowa, która towarzyszy tytułowi. Oprócz regularnie wydawanych filmów, prezentujących rozgrywkę, studio Creative Assembly co i rusz przygotowuje dla graczy rozmaite smaczki, takie jak chociażby interaktywna mapa antycznego świata, pozwalająca wstępnie zaplanować swoje działania w grze. Korzystnie na wizerunek produkcji musi wpływać także prezencja przygotowanych dla niej wydań specjalnych, jak chociażby bardzo gustownej i bogatej edycji kolekcjonerskiej.
Raczenie graczy tymi i innymi atrakcjami stało się możliwe dzięki przeznaczeniu na grę dużego budżetu. Jest on większy o 40 procent w stosunku do funduszy, które wydano na stworzenie Total War: Shogun 2.

Premiera Total War: Rome II odbędzie się 3 września bieżącego roku, wyłącznie w wersji pecetowej. W Polsce gra ukaże się nakładem firmy Cenega i otrzyma kinową lokalizację. Osoby zainteresowane zakupem zapraszamy do naszej porównywarki cenowej, gdzie można znaleźć najkorzystniejszą dla siebie ofertę. Tych, którzy jeszcze się wahają, odsyłamy natomiast do tekstu Asmodeusza, w którym dzieli się on wrażeniami z testu pierwszej minikampanii.

GRYOnline
Gracze
Steam
- Creative Assembly
- Sega
- Total War (marka)
- wyniki sprzedaży (gry)
- PC
Komentarze czytelników
kamiloss Konsul

A do kiedy można składać pre-ordery? jakoś nie umiem się zdecydować czy zamówić, czy poczekać do premiery.
zanonimizowany805622 Legend
Do premiery - a ja nadal nie jestem zdecydowany czy Rome II, czy Blacklist - ostatecznie w pre-orderze mam Total Wara - poczekam na recenzje nowego SC.
zanonimizowany916771 Senator
Nie ma szału z tą sprzedażą jak na gry AAA. Rome II sam na pewno zakupie.
gerth Konsul
Świetna maszynka do robienia forsy, jak FIFA. Tutaj też co roku piłka jest szybsza, fizyka lepsza a postacie bardziej naturalne. Mimo to pewnie kupię za jakiś czas (póki co tak naprawdę nawet nie skończyłem ani razu Shoguna2 choć w pierwszego Shoguna zagrywałem się tygodniami jeszcze do niedawna (3lata temu))
Irek22 Legend

Draug [autor artykułu]
Strategia czasu rzeczywistego od studia Creative Assembly.
Grałeś w ogóle w jakiegokolwiek TW?
TW to strategia turowa jedynie z opcją rozgrywania bitew w czasie rzeczywistym, którą to opcję i tak można olać w efekcie czego starcia przypominają choćby te z Civilization.
Fakt, że bitwy w TW wyglądają fantastycznie i spektakularnie (przynajmniej od czasu Rome), ale to wcale nie one powodują, że gry z tej serii są tak bardzo wciągające. Ba, wielu graczy na dalszych etapach swoich rozgrywek - widząc, że mają wyraźną przewagę nad wrogiem (czyt. pewne zwycięstwo) - wręcz odpuszcza sobie rozgrywanie walk w czasie rzeczywistym i zdaje się na AI.
alpha_lyr [8]
Nie ma szału z tą sprzedażą jak na gry AAA.
Trzeba brać poprawkę na gatunek a nie to, czy gra jest AAA czy nie AAA. Z gatunku strategii turowych pewnie tylko Herosi i Civka mają większą sprzedaż (ale też i dłuższą historię).
Seria TW jest kierowana do specyficznego grona odbiorców: takich, którzy nie boją się myśleć a przy tym mają czas na poświęcenie jednej grze setek (a jak ktoś chce obczaić dokładnie wszystkie frakcje/państwa/ludy, to nawet i tysiące) godzin.
Sethlan [7]
poczekam na recenzje nowego SC