Ujawniono częściowe wyniki sprzedaży gier z serii Total War. Wszystkie gry z tego cyklu do tej pory sprzedały się w Stanach Zjednoczonych w łącznej liczbie 3,4 miliona egzemplarzy. Z kolei pod względem liczby zamówień przedpremierowych Total War: Rome II kilkukrotnie przewyższyła swoją poprzedniczkę.
Firma NPD Group podzieliła się wynikami sprzedaży gier strategicznych z serii Total War. Dowiedzieliśmy się, że w Stanach Zjednoczonych wszystkie odsłony rzeczonego cyklu sprzedały się dotąd w łącznej liczbie 3,4 miliona egzemplarzy. Co więcej, firma Sega, wydawca serii, poinformowała, że liczba zamówień przedpremierowych na najnowsze Total War: Rome II sześciokrotnie przewyższyła ilość pre-orderów poprzedniej odsłony, Total War: Shogun 2 (dotyczy to pierwszego tygodnia od momentu rozpoczęcia przyjmowania zamówień).

Jedną z przyczyn takiego sukcesu jest z pewnością długa, bo licząca już trzynaście lat, historia marki Total War, w ciągu której seria zaskarbiła sobie ogromną popularność wśród graczy na całym świecie. W przypadku najnowszego tytułu nie bez znaczenia jest z pewnością również wielki sukces, jaki przed dziewięcioma laty odniósł jego pierwowzór, Rome: Total War.
Jako zachęta do nabycia Total War: Rome II bez wątpienia zadziałała również zakrojona na szeroką skalę kampania marketingowa, która towarzyszy tytułowi. Oprócz regularnie wydawanych filmów, prezentujących rozgrywkę, studio Creative Assembly co i rusz przygotowuje dla graczy rozmaite smaczki, takie jak chociażby interaktywna mapa antycznego świata, pozwalająca wstępnie zaplanować swoje działania w grze. Korzystnie na wizerunek produkcji musi wpływać także prezencja przygotowanych dla niej wydań specjalnych, jak chociażby bardzo gustownej i bogatej edycji kolekcjonerskiej.
Raczenie graczy tymi i innymi atrakcjami stało się możliwe dzięki przeznaczeniu na grę dużego budżetu. Jest on większy o 40 procent w stosunku do funduszy, które wydano na stworzenie Total War: Shogun 2.

Premiera Total War: Rome II odbędzie się 3 września bieżącego roku, wyłącznie w wersji pecetowej. W Polsce gra ukaże się nakładem firmy Cenega i otrzyma kinową lokalizację. Osoby zainteresowane zakupem zapraszamy do naszej porównywarki cenowej, gdzie można znaleźć najkorzystniejszą dla siebie ofertę. Tych, którzy jeszcze się wahają, odsyłamy natomiast do tekstu Asmodeusza, w którym dzieli się on wrażeniami z testu pierwszej minikampanii.
GRYOnline
Gracze
Steam

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.