Dzięki pracy moderów możemy zobaczyć fragment gry, który w produkcji nigdy nie doczekał się realizacji. Jak się okazuje, cesarz Emhyr potrafi nieźle obchodzić się z siekierą.
Kolejne odkrycie z kręgu Wiedźmina to nieznana do tej pory scena, która dorzuca nieco kontekstu do postaci nilfgaardzkiego cesarza Emhyra. Moderom udało się ją pozyskać z plików gry, gdzie była obecna w formie dialogu i plików dźwiękowych z kwestiami aktorów wraz z dopiskami twórców, które opisywały jak miała wyglądać. Fani postanowili więc ją odtworzyć i w takiej formie możemy także zobaczyć ją poniżej.
Jak dowiadujemy się z powyższego materiału, miała ona rozgrywać się przed słynną sceną, w której Geralt zażywa kąpieli przed przesłuchaniem w Wyzimie. Zamiast od razu podziwiać głównego bohatera w stanie relaksu, przenieślibyśmy się do ogrodu pałacowego, gdzie cesarz spotyka temerskiego ogrodnika, a następnie usiłuje ściąć drzewo (mając nadzieję na podkreślenie swej dominacji nad tym regionem). Tak wbitą w pień siekierę możemy potem podziwiać w trakcie gry podczas spaceru po zamkowym dziedzińcu.
Ciekawym szczegółem są pokryte pajęczyną drzwi, na które widzimy zbliżenie w pewnym momencie. To właśnie tam miał ukrywać się widoczny w materiale ogrodnik. Podczas rozgrywki znajdziemy tam notatkę o Addzie, córce króla Foltesta, która została zamieniona w strzygę, a jej odczarowanie (lub eliminacja) były jednym z celów w pierwszym Wiedźminie.
To jednak nie jedyny pomysł, który w procesie produkcji prologu nie doczekał się realizacji. Początkowo bowiem Geralt miał udać się od razu na audiencję do Emhyra i zastać go w trakcie osądzania żołnierzy. Jak donoszą fani, władca miał się zachowywać w sposób „surowy i autorytarny”. Zamiast tego, Geralt po prostu odwiedza cesarza jak starego znajomego, a ten od razu przechodzi „do rzeczy” i zdradza wiedźminowi powód jego wizyty na cesarskim dworze.
Scenę możemy obejrzeć dzięki pracy moderów odpowiedzialnych za modyfikację Brothers In Arms - Ultimate Edition. Oprócz dodatkowej zawartości, oferuje on mnóstwo poprawek, zatem z pewnością się wam przyda. Ponieważ jednak jest ogromny, spodziewajcie się możliwych konfliktów z innymi modyfikacjami – przy tak wielkiej skali napraw i zmian to nieuniknione.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.