Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 stycznia 2021, 12:36

autor: Adrian Werner

Wyciekł skasowany remake Tomb Raidera

Do sieci trafiły pliki ze skasowanego remake'a pierwszego Tomb Raidera, nad którym pracowało studio Core Design.

Okazuje się, że wydane w 2007 roku Tomb Raider: Anniversary nie było jedynym remakiem pierwszej części serii, który był w planach. W 2006 r. trwały również prace nad inną odświeżoną wersją tego klasyka. Projekt powstawał z myślą o przenośnej konsoli PlayStation Portable, ale został skasowany. Teraz ta porzucona produkcja wyciekła do sieci.

Projekt nosił tytuł Tomb Raider: 10th Anniversary i pracowało nad nim studio Core Design. Po tym, jak został skasowany, twórcy próbowali go przerobić na grę z Indianą Jonesem w roli głównej, ale ten plan również nie wypalił.

Pliki z wersji alfa gry pojawiły się kilka dni temu na stronie Internet Archive. Grupa fanów zgromadzona wokół strony Tomb of Ash wykombinowała jak zagrać w ten artefakt i udostępniła patch, który pozwala to zrobić na naszym PC, o ile tylko mamy pada i zainstalowane Visual Studio 2019.

Tak naprawdę męczenie się z tymi plikami ma sens tylko dla najbardziej oddanych miłośników serii. Wyciek pozwala bowiem jedynie zwiedzić kilka lokacji (Peru, Grecję oraz rezydencję rodu Croftów). W tej wersji gry nie ma za to żadnych przeciwników, więc rozgrywki za wiele tam nie znajdziecie. Równie dobrze możecie zaspokoić swoją ciekawość oglądając filmiki przygotowane przez kanał Roli's Tomb Raider Channel.

Projekt został skasowany, gdyż firma Eidos ostatecznie postawiła na wieloplatformowe Tomb Raider: Anniversary autorstwa zespołu Crystal Dynamics. Studio Core Design, które było odpowiedzialne za wczesne odsłony serii, zamknięto w 2010 roku.

  1. Tomb Raider: Anniversary - recenzja gry
  2. Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej