Wyciekł skasowany remake Tomb Raidera
Do sieci trafiły pliki ze skasowanego remake'a pierwszego Tomb Raidera, nad którym pracowało studio Core Design.

Okazuje się, że wydane w 2007 roku Tomb Raider: Anniversary nie było jedynym remakiem pierwszej części serii, który był w planach. W 2006 r. trwały również prace nad inną odświeżoną wersją tego klasyka. Projekt powstawał z myślą o przenośnej konsoli PlayStation Portable, ale został skasowany. Teraz ta porzucona produkcja wyciekła do sieci.
Projekt nosił tytuł Tomb Raider: 10th Anniversary i pracowało nad nim studio Core Design. Po tym, jak został skasowany, twórcy próbowali go przerobić na grę z Indianą Jonesem w roli głównej, ale ten plan również nie wypalił.
Pliki z wersji alfa gry pojawiły się kilka dni temu na stronie Internet Archive. Grupa fanów zgromadzona wokół strony Tomb of Ash wykombinowała jak zagrać w ten artefakt i udostępniła patch, który pozwala to zrobić na naszym PC, o ile tylko mamy pada i zainstalowane Visual Studio 2019.
Tak naprawdę męczenie się z tymi plikami ma sens tylko dla najbardziej oddanych miłośników serii. Wyciek pozwala bowiem jedynie zwiedzić kilka lokacji (Peru, Grecję oraz rezydencję rodu Croftów). W tej wersji gry nie ma za to żadnych przeciwników, więc rozgrywki za wiele tam nie znajdziecie. Równie dobrze możecie zaspokoić swoją ciekawość oglądając filmiki przygotowane przez kanał Roli's Tomb Raider Channel.
Projekt został skasowany, gdyż firma Eidos ostatecznie postawiła na wieloplatformowe Tomb Raider: Anniversary autorstwa zespołu Crystal Dynamics. Studio Core Design, które było odpowiedzialne za wczesne odsłony serii, zamknięto w 2010 roku.

GRYOnline
Gracze
Steam
- Eidos Interactive
- Tomb Raider (marka)
- ciekawostki growe
- Lara Croft
- remake / remaster
- Core Design
- zawieszone prace / skasowane gry
- PC
- PSP
Komentarze czytelników
zanonimizowany1146443 Senator
Nie jestem przeciwnikiem zmian o ile wychodzi to końcowemu produktowi na dobre. Ale tutaj nie wyszło to za dobrze i brak kolejnych części tylko to potwierdza.
Bez przesady. Minęły dopiero 2 lata od ostatniej części, więc to jeszcze niczego nie oznacza. Zresztą akurat w przypadku tej serii pośpiech nigdy nie był sprzymierzeńcem, więc to nawet lepiej, że nowa część jeszcze nie wyszła. Może dzięki temu dostaniemy kolejne odświeżenie serii, które będzie jeszcze bardziej dopracowane. Pytanie nie brzmi, czy wyjdzie nowa część Tomb Raidera, tylko kiedy to nastąpi.
zanonimizowany768165 Legend
To że seria wymagała odświeżenia to oczywiste.
Jedyny problem to taki, że za bardzo zaniedbała klasyczne cechy biorąc ze współczesnych produkcji elementy niekoniecznie dobre. Za mało "tombrajderowania" w Tomb Raiderze, że tak to ujmę...
Do tego współczesna Lara jest bez wyrazu, klasyczna może przerysowana ale jednak lepsza.
O wiele bardziej podobał mi się np. spin-off z widokiem z góry (GoL oraz Temple of Osiris) niż TR2013. Kolejne części natomiast nawet niezłe.
Nie jestem przeciwnikiem zmian o ile wychodzi to końcowemu produktowi na dobre. Ale tutaj nie wyszło to za dobrze i brak kolejnych części tylko to potwierdza.
zanonimizowany1299021 Pretorianin
Patrząc na starsze Tomb Raidery widać, jak współczesne gry potraciły klimat i magię. I za cholerę nie zgodzę się z Mabo_S, który uwaza, ze teraz latwoej znaleźć coś flw siebie niż kiedyś. Ja częściej wlaczamam gry z emulatorów niż wspolczesne. To samo się tyczy gier pecetowych. Takiw gry jak Wbe Odysse, Rally Championship, Tomb Raider 1-5, POD, Rollcage, MDK, Little Big Adventure, Need for Speed 1-4, Megarace 1-3, Toca Touring Car, Moto Racer 1,2, Half Life 1 . Gdzie we współczesnych grach mamy choćby cień klimatu tamtych gier? Tamte gry miały duszę, a współczesne? Zagrać i zapomnieć. Taka prawda.
zanonimizowany1146443 Senator
Wiedźmin
Z tego co kojarzę, to właśnie wydawca, który wyczuł grubą kasę nalegał na klepanie Lary co roku i ostatecznie już przy któreś części seria zjadała własny ogon, co doprowadziło do fatalnych wyników sprzedaży. Dobrze, że po Underworld się opamiętali i zadecydowali o całkowitym restarcie serii wraz z nową formułą rozgrywki, bo mogło być podobnie jak przy ostatnich częściach tworzonych przez Core Design.
Wątpię w to, żeby traktowali nową trylogię jako prequele poprzedniczek. Te gry za bardzo się od siebie różnią. Ogólnie to jeszcze nie grałem w dwie ostatnie części, ale słyszałem, że Shadow of The Tomb Raider miał być zakończeniem trylogii. Jeśli tak jest, to ja widzę dwie opcje. Całkowity reboot serii z zupełnie nową Larą, albo kontynuacja przygód obecnej Lary po jakimś dłuższym odstępie czasu np. 10 lat później, kiedy byłaby już dojrzałą kobietą jak w klasycznych częściach. Z kolei jeśli trylogia nie zamknęła wszystkich wątków, to najlogiczniejsza wydaje się kontynuacja.
WolfDale Legend

Dla mnie liczy się tylko pierwsza Lara, na zawsze w moim sercu. Po prawej oryginał i wiernie odwzorowany cosplay.