Wybredni gracze są winni temu, że nowa gra akcji z elementami RPG zawiodła wydawcę, i to mimo wysokich ocen, jakie zebrało Blades of Fire
Przygodowa gra akcji Blades of Fire nie spełniła oczekiwań firmy Digital Bros. Jednym z czynników, które miały na to wpłynąć, są coraz bardziej wybredni gracze.

Korporacja Digital Bros, której podległa jest firma 505 Games, wydawca przygodowej gry Blades of Fire, ogłosiła, że ów tytuł studia MercurySteam nie spełnił pokładanych w nim oczekiwań. W konsekwencji przychody koncernu w 2025 roku fiskalnym będą jeszcze mniejsze, niż prognozowano.
Jak podano w oświadczeniu, główne powody słabej sprzedaży gry twórców Castlevanii: Lords of Shadow 1 i 2 są dwa: ogrom tytułów wypuszczanych na rynek, a także gracze, którzy decydują się tylko na konkretne dzieła.
Rynek gier wideo nadal jest dotknięty wymagającą dynamiką konkurencyjności, napędzaną nadpodażą nowych tytułów i coraz bardziej selektywnymi konsumentami. Warunki te szczególnie utrudniają skuteczne wprowadzanie nowych tytułów i opracowywanie wiarygodnych modeli prognozowania, pozwalających dokładnie przewidzieć sprzedaż w dniu premiery.
Blades of Fire zadebiutowało w maju bieżącego roku i otrzymało dobre recenzje. Należy jednak podkreślić, że na PC produkcja nie ukazała się na Steamie, a ekskluzywnie w Epic Game Store, a do tego na PlayStation 5 i Xboxach Series X/S. Platforma firmy Valve jest zdecydowanie najpopularniejszym sklepem cyfrowym na PC, więc umowa podpisana z EGS mogła pośrednio wpłynąć na niższą sprzedaż.